Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-10, 16:28   #41
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Så kule!
Hvor finner man oppskrift på dem?

Se innlegg 36.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 17:57   #42
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

I håp om å finne frem håndarbeidslysten så abbonnerer jeg på denne tråden.. Holder på med en Mariusgenser til storebror, bare en og en halv arm igjen så det nærmer seg..

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 18:06   #43
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg holder på med halsen under, mønster fra Ravelry. Strikker i Faerytale, som var det jeg fant her i byen som passet best. Hvis det fungerer blir det nok flere sånne i ulike farger.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 19:19   #44
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Etter en massiv håndarbeidstørke holder jeg nå på med disse sokkene i Fabel og Sisu:

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Se innlegg 36.

Farsken, engelsk mønster!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 19:24   #45
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Å, tusen takk!
Mail på prikk

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Får jeg også Angelique?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Angelique- kan jeg forresten få oppskrift på blånisselua ? Kanskje jeg klarer å strikke en slik?


Sendt + et par bilder til deg Gnuri!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 19:25   #46
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Farsken, engelsk mønster!

Da bruker du bare maskeantallet og diagrammet og strikker sokker slik som du pleier. Oppskriften er på tå-opp-sokker, men jeg kan ikke fordra å strikke tå-opp så jeg begynner på leggen som vanlig. Og snur diagrammet opp ned.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 19:37   #47
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Farsken, engelsk mønster!

Jeg hadde også skrekk for engelske mønster, men det er slett ikke vanskelig! Oppskriftene er svært detaljerte, ofte bedre enn norske oppskrifter, og strikkeordlister finnes bl.a på Drops sine sider.
Kast deg ut i det!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 19:55   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Takk, angelique, nå bare gleder jeg meg. Er garnet på plass i butikkene?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 26-07-10, 20:09   #49
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Takk, angelique, nå bare gleder jeg meg. Er garnet på plass i butikkene?

Jeg vil tro det. Mye høst og vinter der nå.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 20:21   #50
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Får ta en tur når sommergjestene (runde 5 av 6) drar om noen dager.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 26-07-10, 20:34   #51
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker denne kjolen til min fireårige niese. Har valgt andre farger, og strikker i babyullgarn i stedet for bomull.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg mandarin.jpg (83,6 KB, 21 visninger)
vimjer er ikke aktiv  
Gammel 27-07-10, 09:05   #52
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg driver med et slikt skjerf nå og selv om det går kjapt må jeg innrømme at jeg synes det er litt kjedelig å strikke Men resultatet blir kult da, og det er enkelt!!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 27-07-10, 09:12   #53
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg skal akkurat begynne på denne, og så strikker jeg smekker og ammeinnlegg innimellom. Jeg skal strikke den med lange ermer og ben, da, i drops nepal i grålilla og støvrosa striper.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv  
Gammel 27-07-10, 09:52   #54
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg skal akkurat begynne på denne, og så strikker jeg smekker og ammeinnlegg innimellom. Jeg skal strikke den med lange ermer og ben, da, i drops nepal i grålilla og støvrosa striper.

Ooo, den var søt! Hvor finner jeg oppskrifta?

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 27-07-10, 11:48   #55
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Tusen takk, Angelique. Du er en knupp.

 
Gammel 27-07-10, 13:38   #56
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg strikker vaskekluter.. Fint å ha en liten buffer til vertinnegaver o.l.

Jeg strikker også vaskekluter i Petunia. Kjekt å ha når det er litt venting ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv  
Gammel 27-07-10, 13:41   #57
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Hva bruker dere til å stikke vaskekluter av?
Kan de kokvaskes?

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv  
Gammel 27-07-10, 15:18   #58
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Vaskekluter strikkes av bomullsgarn, Paris, Mandarin Petit o.l. De kan kokvaskes.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 27-07-10, 15:58   #59
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Ooo, den var søt! Hvor finner jeg oppskrifta?

http://www.ravelry.com/patterns/libr...ft-wrap-romper

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv  
Gammel 27-07-10, 16:31   #60
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Kunne tenke meg å gå løs på denne - men skulle helst hatt norsk oppskrift. :lat:
Noen som vet hvor jeg finner det? :endalatere:

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no