Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-20, 10:16   #141
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi tenker uansett å ta ting på sparket. Så planlegging stresser vi ikke med heldigvis. Vi blir nok i hovedsak på camping i Stavern. Og noen småturer dersom været, lommeboken og smitterådene tillater det. Helst vestover.

Vi har brukt 300k de siste to årene på restaurering av en veranda, så det passer godt å være litt sparsomme i år.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 12:35   #142
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg planlegger ingen ting. Som vanlig, jeg hater å planlegge ferie uansett så vi bruker å reise på sparket. Samme i år.

Funderer på sykkelferie oppover mot der vi har hytte i Sogn med følgebil til alt stasjet..

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 07:39   #143
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå ble jeg optimistisk. Aftenposten skriver i dag at Hellas mer eller mindre har unngått korona (144 døde med en befolkning på nærmere 11 millioner). Da tenker jeg at det kanskje kan bli Kreta-tur på meg i høst.

Det er enkelte øyer som ikke har hatt smitte i det hele tatt. De har sittet innendørs i isolasjon. Skiathos har visst ingen tilfeller av Korona og de har fått lov til å gå ut igjen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 09:23   #144
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.005
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Jeg liker Norgesferie og har ofte det uansett, det som er usikkert enda er om vi besøker besteforeldre eller ikke. Det må vi nesten bare ta på sparket ut fra smittesituasjonen i juli. Det jeg tenker litt på er om 2020 er året for å gå noen av de mest populære fjellturene i Norge som ofte har store køer? Jeg har ikke gått Besseggen på 20 år for eksempel. Og hvordan vil det bli uten utlendinger på Trolltunga? Eller er det stort sett nordmenn som går der likevel?

Jeg frykter at den norske fjellheimen blir stappfull.

Jeg har lyst til å gå fra hytte til hytte i Rondane, og tenker at man må bestille overnattingene på forhånd. Men så har jeg ikke så lyst til å gå hvis det meldes pøsregn samtlige dager. Vel, vel ... vi finner nok ut av det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 09:34   #145
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.443
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg frykter at den norske fjellheimen blir stappfull.

Jeg har lyst til å gå fra hytte til hytte i Rondane, og tenker at man må bestille overnattingene på forhånd. Men så har jeg ikke så lyst til å gå hvis det meldes pøsregn samtlige dager. Vel, vel ... vi finner nok ut av det.

Ja, mange (alle?) av turistforeningens hytter krever forhåndsbestilling i år. Leste også snakk om smittevern, dvs at hyttene/rommene må være tomme noen dager i uken, så ting må planlegges.

https://www.dnt.no/artikler/nyheter/...e-dnt-hyttene/

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 08-05-20 kl 09:39.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 09:56   #146
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.870
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi skal i hvert fall ikke til fjellheimen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 10:49   #147
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.737
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg frykter at den norske fjellheimen blir stappfull.

Jeg har lyst til å gå fra hytte til hytte i Rondane, og tenker at man må bestille overnattingene på forhånd. Men så har jeg ikke så lyst til å gå hvis det meldes pøsregn samtlige dager. Vel, vel ... vi finner nok ut av det.

Hm, jeg "fryktet" vel at det kan bli fullt ja. Men, Norge har masse mindre kjente steder så da får vi utforske andre ting i stedet. Vi vurderte også hytter, men slo det fra oss nettopp på grunn av været. Her har vi stort 6-mannstelt og kjører etter sola, og så får vi spe på med hytter hvis det skulle være mulig å oppdrive. Ungene er fremdeles så små at de liker teltlivet, men jeg ser i spåkula at det nok ikke er lenge før det blir uaktuelt en stund. Jeg husker selv at jeg kuttet ut den slags aktiviteter de første årene jeg hadde mensen og kommer til å være forståelsesfull for mine barn der.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 10:54   #148
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.833
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi skal i hvert fall ikke til fjellheimen.

Ikke vi heller.

Det er ikke det at vi er prinsipielt i mot, men den eneste av oss som virkelig fryder seg over sånt får dekket sitt behov via speideren.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 11:17   #149
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.518
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi har jo billetter til Oslo, men vi hadde jo ikke tenkt å være der, så om vi skal dra må vi finne overnatting som ikke koster skjorta.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 11:20   #150
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.443
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Vi har jo billetter til Oslo, men vi hadde jo ikke tenkt å være der, så om vi skal dra må vi finne overnatting som ikke koster skjorta.

Airbnb leilighet?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 11:32   #151
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.497
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Nå som det er lettet på restriksjonen om antall personer som kan være samlet privat har vi mange vi kan besøke i sommer. Har allerede blitt kontaktet av noen venner som ønsker besøk, enten hjemme der de bor, eller på hytta deres. De bor i nærheten av mine søstre, og har hytte i nærheten av min mor, så mange muligheter for å kombinere der. Så blir det nok noen dager i Oslo, tviler på at vi alle får plass i leiligheta til min far, men jeg har andre kjente der også som det hadde vært hyggelig å besøke, eller det kan hende vi unner oss noen netter på hotell.

Min ene søster har foreslått at vi pakker sekker og telt, og går fra hver vår kant og møtes i et fjellområde (ca på grensa mellom fylkene våre), telter ved et vann, og går på turer i noen dager. Det høres også veldig aktuelt ut. Det trenger ikke planlegges i veldig god tid, vi kan ta sikte på en ca-dato, og flytte rundt på den etter værmeldingene. Det trenger ikke engang skje i ferien, det er også mulig en helg.

I tillegg har ungene stilt krav om GOD tid hos besteforeldre og søskenbarn på Sunnmøre. Så hvis de nye fritidsreiseretningslinjene åpner for at rundreise er greit i sommerferien skal vi få til en skikkelig bra en. Blir nok øst- sør- og vestlandet, satser på overnatting delvis i telt, delvis på hotell eller leide hytter, og delvis privat hos venner. Krysser fingrene for godvær.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-05-20 kl 11:49.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 11:44   #152
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.518
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Airbnb leilighet?

Mulig det blir det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 12:54   #153
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi har fortsatt ikke gitt opp håpet om at vi kan dra til sommerhuset i Rågeleje på Nordsjælland, som vi leier hvert år. Vi har det i to uker fra midten av juli, så det kan gå...

Hvis vi må bli i Norge lurer jeg veldig på hva vi skal finne på. Blir vel ikke lett å få tak i en hytte ved sjøen på kort varsel denne sommeren. Hytta på fjellet, uten internett, strøm og vann, og med masse masse mygg, frister ikke sånn veldig med to fjortiser og en femåring. En helg, absolutt, men ikke 14 dager.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 13:02   #154
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.766
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Tror vel egentlig ikke det er så mange andre alternativer enn Norges ferie iår. Kanskje de åpner for reiser til Island og Danmark siden det er lite smitte der.
Vi bare gidder ikke planlegge ferien ennå. Selv om vi egentlig endelig skulle til Spania iår.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 14:09   #155
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.443
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi satser på en tur til Gaustadtoppen, leie leilighet med en vennefamilie et par netter. Det er visst alt så langt. Resten tas på sparket all den tid vi bor på Sørlandet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 14:11   #156
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg leste nå at Tyrkia skal åpne fra juni for noen land, Norge inkludert.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 14:23   #157
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi avbestilte feriehuset i Danmark for noen uker siden, og nå blåser vi ganske mye av det som skulle vært brukt der på hage og terrasse, så det blir enkle forhold. Vi tenker fortsatt noe tid hjemme, og så drar vi enten til Bergen eller Sunnmøre eller begge deler hvis det er forsvarlig å besøke de av besteforeldrene som er over 65 år.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 14:47   #158
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.024
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi satser på en tur til Gaustadtoppen, leie leilighet med en vennefamilie et par netter. Det er visst alt så langt. Resten tas på sparket all den tid vi bor på Sørlandet.

Jeg kikket på tur til Gaustatoppen tidligere i dag. Vi har ikke gått mye i fjellet - er det overkommelig for en familie på 5, hvor minsten er 8 år? Det står litt forskjellig på nett.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 14:58   #159
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg leste nå at Tyrkia skal åpne fra juni for noen land, Norge inkludert.

Det hjelper jo ikke så mye, om ikke reiserådene til UD endrer seg. Eller om karantenebestemmelsene fortsatt står.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 15:01   #160
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Det hjelper jo ikke så mye, om ikke reiserådene til UD endrer seg. Eller om karantenebestemmelsene fortsatt står.

Det er sant. Man må reise med forsikring som gjelder.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no