Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Komplottet mot Snåsamannen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-12, 18:33   #21
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Mens jeg som kjenner mange leger på lokalsamfunnet vet godt at det er bare tull sånn medisinsk det han driver med.

Ok. Jeg er ikke godt nok oppdatert på alt han driver med, men det jeg siktet til var at han gjentatte gagner har stilt overraskende presise diagnoser ut fra å kjenne på og se på folk. At han kan fjernheale, eller heale i det hele tatt, har jeg mindre tro på.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er faktisk ikke de to eneste alternativene, altså.

Ikke? Opplys meg!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 18:36   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Et alternativ er jo at han tipper rett sånn ca. 15 % av gangene, og det er de vi hører om. Det er antagelig høyere enn oss andre uskolerte, men fremdeles ikke magi.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 18:37   #23
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ok. Jeg er ikke godt nok oppdatert på alt han driver med, men det jeg siktet til var at han gjentatte gagner har stilt overraskende presise diagnoser ut fra å kjenne på og se på folk. At han kan fjernheale, eller heale i det hele tatt, har jeg mindre tro på.



Ikke? Opplys meg!

(Og når jeg gjespet, var det ikke fordi jeg synes medisinhistorie er kjedelig, men fordi jeg synes argumentet "så du sier du har spesielle evner, hvorfor kan du ikke løse alle verdensproblemer" er det.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 19:01   #24
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Et alternativ er jo at han tipper rett sånn ca. 15 % av gangene, og det er de vi hører om. Det er antagelig høyere enn oss andre uskolerte, men fremdeles ikke magi.

Nemlig. Jeg skulle gjerne ha stilt opp i konkurranse med ham. Satt opp 50 stykker med en eller annen alvorlig diagnose og så skulle vi sett hvem som fant flest riktige.

Jeg er ikke synsk, men vil tippe at jeg hadde vunnet stort.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 19:05   #25
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Argumentasjonen om "hvorfor har du ikke reddet verden" er kanskje litt oppbrukt, men for meg fremstår det særdeles umoralsk å ikke sporenstreks underlegge seg vitenskapelig testing om man har slike evner som snåsagubben hevder. Tenk om det er noe man kan fremdyrke, eller utvide eller overføre til andre virkeområder, liksom, i stedet for bare å pusle rundt i Trøndelagen og heale en og annen.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 19:11   #26
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er ikke synsk, men vil tippe at jeg hadde vunnet stort.

Eh, ja, fordi du er lege. Det interessante måtte jo være å sammenligne Snåsamannens treffprosent med personer uten medisinsk bakgrunn.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 19:26   #27
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Eh, ja, fordi du er lege. Det interessante måtte jo være å sammenligne Snåsamannens treffprosent med personer uten medisinsk bakgrunn.

Nei egentlig ikke. Man må sammenligne med noen som har erfaring i å stille diagnoser og som ikke har synske evner. Om man får avklart at han er en god amatør så er det jo det som er mest sannsynlig.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 19:35   #28
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Ja, ja, jeg er iallfall en av dem som synes at det er imponerende at amatører uten MR-maskin klarer å lokalisere svultser i venstre lunge, jeg da. Han har vel, så vidt jeg har fått med meg, gjort slike ting flere ganger og for meg stiller sånt i en litt annen kategori enn ettellerannet medium som sier "Jeg ser at det bodde en dame med hvit kjole i dette huset for femti år siden..." Faktisk hadde jeg blitt imponert om en lege hadde klart å se nøyaktig hvor diverse vondter var lokalisert bare ved å se på meg også.
Jeg kan forresten gjerne være med på at Snåsamannen er en god amatør, for meg er det ikke viktig å bruke merkelapper som "synsk" og så lenge han ikke har påberopt seg evnen til å kurere AIDS hos verdens befolkning, skjønner jeg ikke helt hvorfor han ikke kan holde på med sitt? I motsetning til diverse andre kvakksalvere, reklamerer han ikke i lokalavisa om sine fortreffeligheter. Han har vel oppnådd mer suksess enn de fleste som bruker adskillig mer tid og kroner for å reklamere for virksomheten sin nettopp fordi han har et visst talent innen området.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 19:52   #29
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, ja, jeg er iallfall en av dem som synes at det er imponerende at amatører uten MR-maskin klarer å lokalisere svultser i venstre lunge, jeg da. Han har vel, så vidt jeg har fått med meg, gjort slike ting flere ganger og for meg stiller sånt i en litt annen kategori enn ettellerannet medium som sier "Jeg ser at det bodde en dame med hvit kjole i dette huset for femti år siden..." Faktisk hadde jeg blitt imponert om en lege hadde klart å se nøyaktig hvor diverse vondter var lokalisert bare ved å se på meg også.
Jeg kan forresten gjerne være med på at Snåsamannen er en god amatør, for meg er det ikke viktig å bruke merkelapper som "synsk" og så lenge han ikke har påberopt seg evnen til å kurere AIDS hos verdens befolkning, skjønner jeg ikke helt hvorfor han ikke kan holde på med sitt? I motsetning til diverse andre kvakksalvere, reklamerer han ikke i lokalavisa om sine fortreffeligheter. Han har vel oppnådd mer suksess enn de fleste som bruker adskillig mer tid og kroner for å reklamere for virksomheten sin nettopp fordi han har et visst talent innen området.

Vel, du har historiene annenhånds, og jeg vet om flere tilfeller hvor han har kommet med utsagn og så har det i ettertid blitt omskrevet til mer presise spådommer, pluss at han har tatt alvorlig feil også. Når det gjelder kreftsvulster i lunge så gjør de jo vondt da, det hender at personen holder hånda mens de hoster der svulsten er.

Jeg tror han er en person som gjerne vil gjøre godt og som ikke skal trenge å sammenlignes med folk som tjener seg grovrike på tøyset sitt. Det betyr likevel ikke at han har overnaturlige krefter.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 19:52   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.394
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Jeg vil tro at mange ønsker å tro på ham og ubevisst sier han har større treffsikkerhet enn han faktisk har.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 20:27   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Jeg har flere i familien som har vært hos ham. 1 ble frisk (av en ikke-kronisk sykdom), 3 har fortsatt sine kroniske sykdommer på tross av hans langtidshealingsspådommer. Gjett hvilken historie som fortelles.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 21:42   #32
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, ja, jeg er iallfall en av dem som synes at det er imponerende at amatører uten MR-maskin klarer å lokalisere svultser i venstre lunge, jeg da. Han har vel, så vidt jeg har fått med meg, gjort slike ting flere ganger og for meg stiller sånt i en litt annen kategori enn ettellerannet medium som sier "Jeg ser at det bodde en dame med hvit kjole i dette huset for femti år siden..." Faktisk hadde jeg blitt imponert om en lege hadde klart å se nøyaktig hvor diverse vondter var lokalisert bare ved å se på meg også.
Jeg kan forresten gjerne være med på at Snåsamannen er en god amatør, for meg er det ikke viktig å bruke merkelapper som "synsk" og så lenge han ikke har påberopt seg evnen til å kurere AIDS hos verdens befolkning, skjønner jeg ikke helt hvorfor han ikke kan holde på med sitt? I motsetning til diverse andre kvakksalvere, reklamerer han ikke i lokalavisa om sine fortreffeligheter. Han har vel oppnådd mer suksess enn de fleste som bruker adskillig mer tid og kroner for å reklamere for virksomheten sin nettopp fordi han har et visst talent innen området.


Helt enig. Det er kjempeimponerende om en amatør uten hjelpemidler lokaliserer kreftsvulster. Men svogerforskning er ikke godt nok til å konstatere eller bevise noe som helst.
Og siden dette er i en litt annen klasse enn svevende utsagn om damer i hvite kjoler, så fremstår det jo litt suspekt at dette, som enkelt kan måles og sjekkes, nettopp ikke ønskes målt og sjekket.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 15:04   #33
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

[quote=rine;3528598]Ja, ja, jeg er iallfall en av dem som synes at det er imponerende at amatører uten MR-maskin klarer å lokalisere svultser i venstre lunge, jeg da. Han har vel, så vidt jeg har fått med meg, gjort slike ting flere ganger...quote]

Har du prøvd å Google snåsamannen kreft venstre lunge, snåsamannen så kreft og lignende søk?
På det første søket kommer denne tråden opp. Jeg klarte ikke å finne noen som omtaler dette. En slik enestående treffsikkerhet ville vært omtalt i en av de utallige artiklene som er publisert på internett om snåsamannen.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 15:07   #34
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Men jeg er forutinntatt siden jeg er ateist. Følgelig vil jeg legge spesielt merke til negative artikler om Snåsamannen, mens andre som er verdinøytrale/kristne vil få med seg en vag erindring om at han må være "ekte vare" siden han har fått så mye positiv omtale.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 15:51   #35
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vil dele denne artikkelen fra Minerva med dere, som jeg syns stiller en rekke betimelige spørsmål til alternativmiljøet. Hvorfor har ikke en person med slike evner løst flere kriser i verden?

Interessant artikkel. Jeg tror ikke Snåsamannen har noen helberedende evner, men om han hadde det så synes jeg ikke nødvendigvis han hadde vært forpliktet til å finne ut hvordan de virket. Folk ramlet nok ned fra trær i århundrer før newton begynte å lure på hva som virket og hvordan. Jeg synes dog at han har en forpliktelse til å la (noen, ikke alle) få lov til å undersøke evnene han mener han har.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 17:08   #36
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

[quote=Mrs. S;3530346]

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Har du prøvd å Google snåsamannen kreft venstre lunge, snåsamannen så kreft og lignende søk?
På det første søket kommer denne tråden opp. Jeg klarte ikke å finne noen som omtaler dette. En slik enestående treffsikkerhet ville vært omtalt i en av de utallige artiklene som er publisert på internett om snåsamannen.


Kreft i venstre lunge var helt og holdent mitt eksempel. Men jeg har lest en del historier om han som går ut på å at han "ser" hvor sykdommen sitter. Mulig en lege kan "se" slike ting på folk også, (det er, i mine øyne, mindre imponerende) men uansett så har jo fyren langt større treffsikkerhet i forhold til slike ting enn "folk flest" samme hva man nå velger å kalle han for.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 17:45   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.394
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Men har han egentlig det?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 18:34   #38
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Interessant artikkel!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Og takk for at du lot meg bli kjent med Minerva.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:08   #39
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vil tro at mange ønsker å tro på ham og ubevisst sier han har større treffsikkerhet enn han faktisk har.

Jepp. Det er jo det som er poenget, tenker jeg. Vi selekterer info enten vi vil ,eller ikke. Jeg har opplevd det selv mange ganger. De som "tror" tolker en opplevelse annerledes enn meg når vi opplever noe som ved første øyekast virker "unaturlig".

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:13   #40
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplottet mot Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men har han egentlig det?

Det vet vi rett og slett ikke. Så vidt jeg vet har ikke Snåsamannen latt seg undersøke eller vært med i noe diagnoseforsøk (ala det Esme beskriver). Og da vet man ikke.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no