Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Min hund (ventetiden)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-07, 19:20   #101
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Tusen takk for fine komplimenter.

Merker nå at hunden min begynner å bli større og sterkere, og puberteten er rett rundt hjørnet. Dette skal bli gøyalt, he-he.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 23:19   #102
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

For en uke siden begynte vi å øve på å ikke ta godis eller mat før vi har sagt værsegod. Har øvd med vanlige tørre hundegodiser og ostebiter. I dag fikk hun utfordringen om å sitte å vente på biter av lungemos. Marte bestod testen med glans

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 23:39   #103
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Å næmen så skjønn!

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 11:07   #104
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)



Me & my bulldog

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 11:10   #105
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Så nydelig hun er!
Høres ut som du er godt igang med treningen

Hvordan går det med Albert, da?

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 17:51   #106
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Kjempe flott bilde!!! Så tøffe klær hun har!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 12:58   #107
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Så utrolig søt !

Nå har jeg lest gjennom hele tråden din, og blitt skikkelig inspirert !
Her blir det hund om ca 5 år så jeg har god tid.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 14:01   #108
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Hvordan går det med Albert, da?

Takk som spør Det går veldig bra, selv om han er helt gal innimellom. Vi stålsetter oss på at han skal glemme alt han har lært for en periode, og bare være håpløs tenåring. Slik er jo ofte hunder. Men han er hvertfall blitt stueren og biter ikke noe særlig mer. Det er godt, for han var en notorisk biter

Skikkelig gøy å lese om Marte, hun er kjempefin!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 11:16   #109
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Så utrolig søt !

Nå har jeg lest gjennom hele tråden din, og blitt skikkelig inspirert !
Her blir det hund om ca 5 år så jeg har god tid.


Hvorfor om 5 år?

Da jeg begynte å undersøke dette med hund, så var jeg også bestemt på at jeg skulle ha hund om 1-2 år. Det gikk visst bare 1/2 år fra jeg oppdaget rasen til jeg fikk hunden. Men det hadde veldig mye med økonomi å gjøre, da. Men den saken løste seg

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 11:23   #110
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

I går var vi i Oslo.
Martes første møte med en ordentlig by. Masse mennesker, masse bråkete trikker, og hunder som hun ikke fikk hilse på.
Hun var litt stressa, men likevel syns jeg det gikk utrolig bra. Etter at vi hadde passert et par trikker, var ikke det lenger noe problem. For en herlig hund jeg har

Senere på kvelden møtte vi Kåre (den første bulldogen jeg var i kontakt med, det er bilde av han i begynnelsen av tråden), og for en flott fyr! Det var vill og aktiv lek, og Marte fløy i været noen omganger. Kåre er veldig stor, men likevel var han på hennes nivå i leken. Han virket snill og trygg med marte, og i dag er hun kjempesliten

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 14:36   #111
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Hvorfor om 5 år?

Da jeg begynte å undersøke dette med hund, så var jeg også bestemt på at jeg skulle ha hund om 1-2 år. Det gikk visst bare 1/2 år fra jeg oppdaget rasen til jeg fikk hunden. Men det hadde veldig mye med økonomi å gjøre, da. Men den saken løste seg

5 år er ikke noe absolutt årstall, men det som er mest realistisk i forhold til ungenes alder,økonomi, min jobb og ikke minst den gamle katta vår

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 15:24   #112
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Marte begynner å bli litt for stor til å ligge i god-stolen

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 15:50   #113
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Du må kjøpe henne en egen to-seter.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 16:13   #114
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Du må kjøpe henne en egen to-seter.

Er klar over at jeg må det etterhvert

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 13:52   #115
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Forrige kveld på valpekurset var jeg syk, men i går kom jeg meg dit, og endelig begynner det å bli litt morsomt. Vi har begynt med å lære hunden å sitte når folk nærmer seg, og innkalling. Jeg gjentar meg selv i det uendelige når jeg forteller at Marte lærer utrolig fort. Jeg er så fornøyd med den hunden.

Men hun er en rampejente til de grader også. Jeg er en rotekopp, og har mange interessante ting på bord og i hyller, så marte syns det er utrolig spennende å klatre opp og snoke. Vet ikke helt hvordan jeg skal plukke det av henne, men begynner med å rydde for å se om det hjelper. Det blir ihvertfall koseligere her om ikke annet

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 10:17   #116
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Ingen nye bilder av Marte, for jeg er innmari dårlig til å ta bilder. Latskap...

Men her er en liten oppdatering på hva hvor vi er i utviklinga.

Tar veldig gjerne i mot tilbakemelding fra dere andre som har litt mer erfaring med hund enn meg. Marte er nå 4,5 mnd.

Marte får ikke lov til å dra i båndet når vi går tur. I halsbånd er jeg 100% konsekvent, men i sela er det lov å dra litt, men blir hun for ivrig, så stopper jeg.

Når vi går langs veien, må hun gå på venstre side inn mot kanten. Men det er visst et stort problem for henne, hun vil absolutt gå midt i veien.

Hun må vente på "værsegod" før hun får gå å spise.

Vi øver også på at hun må sitte og vente på signal før hun får gå inn døra, men her er jeg lite konsekvent pga kulde og latskap. Men når hun får beskjed om å sitte å vente, så gjør hun det.

Marte har vært en sovende kosegris i hele vinter, og ikke vært noe særlig glad i å være ute, så vi har drevet mye med mental stimulering. Vente på "værsegod" i forskjellige situasjoner med fristelser, søk etter godis, godtemaskin (trykke tommel), litt klikkertrening (men her har jeg for lite kunnskap til at det blir effektivt).

Vi går på valpekurs, og øver nå på lek med kong, innkalling og sitte stille når folk kommer å hilser på. Alt dette går som en drøm når vi er på kurset, men å øve hjemme er visst ikke like viktig for Marte. Da skjønner hun ingenting.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 17:39   #117
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Her ligger ogsåhundene for det meste inne, det er for kaldt ute til at de liker seg. Når vi er ute, løfter de opp labbene fordi de fryser.

Den første hunden vår var besatt til å gnage på bøker i bokhylla. Det nyttet ikke å skjenne. Etter stund oppdaget vi hvorfor. Alt godter ble satt øverst på bokhylla, så han ikke skulle nå det. Dermed var det bøkene som fikk gjennomgå, i ren frutstrasjon over at han ikke nådde snoopet. Når vi sluttet med dette, fikk også bøkene vøre i fred.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 15:51   #118
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)



Typisk sittestilling for Amerikansk Bulldog


Ut på tur

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 17:14   #119
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Så skjønn hund du har

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:48   #120
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

NOMMIN hellandussen da. Så nydelig hun er!!

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no