Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den mest fantastiske ostekremen

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-11, 12:52   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Den mest fantastiske ostekremen

til gulrotkake. Den ønsker jeg meg. Tykk og kremet og søt og syrlig.

bm: Venter spent

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 12:57   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den mest fantastiske ostekremen

Min er veldig enkel:

125 g fløteost (Tine naturell eller Philadelfia)
50 g mykt smør
2 ts vaniljesukker
250 g melis

Alt røres sammen. Det er godt mulig at du trenger mer melis. Jeg måler ikke, bare kjenner etter når konsistensen blir riktig. Skal den serveres i jentebursdag tilsettes litt rød konditorfarge og du får prinsessekake isteden.

Jeg liker best gulrotkakeglasur uten sitron eller andre stirusfrukter i.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 13:08   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den mest fantastiske ostekremen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Skal den serveres i jentebursdag tilsettes litt rød konditorfarge og du får prinsessekake isteden.

Det med konditorfarge var smart, Tjorven. TAkk for tips.
Jeg har sånne farger fra Wilton og kan lage mange melisglasur på muffins i forskjellige farger men neste gang skal jeg jammen prøve gulrotkake med blå glasur.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 13:14   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den mest fantastiske ostekremen

Tjorven sin er smaskens.

  Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 13:48   #5
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den mest fantastiske ostekremen

125 g Ananas/mandarinost
125 g Philadelphia
8 dl melis (eller til passe konsistens)
4 ts vaniljesukker

Denne er skikkelig god, Ananas/mandarinosten gjør at den blir frisk og syrlig, og ikke bare søt.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 14:54   #6
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den mest fantastiske ostekremen

Samme som Tjorven sin, men med ananas/mandarinost i stedet for philadelphia.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no