Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å dele godene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-07, 14:37   #21
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om å dele godene

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Mener du å gi bort penger? Hvordan gjør du det da?

Jeg synes ikke det er noe vanskelig i det hele tatt å gi bort klær, stellebord, CD-spiller, PC eller kinobilletter, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle kunne gitt bort en 100-lapp uten å føle meg forlegen. Kall meg gjerne teit, men der har jeg en barriere kjenner jeg.


Til min bror o.l. setter jeg bare over til kontoen hans....Hvis ikke er det greit å spandere o.l

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 14:48   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å dele godene

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg har feks satt inn penger på kontoen til vedkommende og bedt banken om anonymitet. Må si at dette er noen år siden og jeg vet ikke om det er mulig i dag. Vedkommende fant hvertfall ikke ut hvor pengene kom fra... dog skjønte h*n at det var noen som ville h*n vel.

Hadde det skjedd med meg hadde jeg blitt frustrert og ikke turt å bruke pengene i tilfelle det var en feil og de måtte betales tilbake igjen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 14:54   #23
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å dele godene

Jeg er ikke hverken sosialist eller sosialdemokrat, heller godt mot blått politisk sett. Dele av godene gjør jeg allikevel.
Barneutstyr, klær osv. arves videre og deles med venner og familie. Vi har fadderbarn i Kenya som vi gir jevnlig til. Vi støtter lokale lag som selger lodd osv. og gir alltid ved innsamlingsaksjoner. Gir to ganger i året til Leger uten grenser.

Gi bort penger til andre, sånn rett i handa opplegg har jeg aldri gjort, kommer heller ikke til å gjøre det. Har lånt penger til nær familie, som jeg stoler på, for å hjelpe med regninger noen ganger, men det blir noe annet.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 15:09   #24
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å dele godene

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hadde det skjedd med meg hadde jeg blitt frustrert og ikke turt å bruke pengene i tilfelle det var en feil og de måtte betales tilbake igjen.

Men like viktig som å lære seg å gi er det å lære seg å ta i mot . Er du ikke enig i at verden hadde vært et bedre sted om det var naturlig for oss å dele med hverandre?

Jeg mener, du deler jo de deiligste kakeoppskrifter og vi andre tar for oss uten å bli det minste fornærmet... det er jo så bra .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 15:29   #25
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å dele godene

Jeg er for å dele godene - både politisk og privat!

Men noen mennesker blir forlegne og ille berøst om de opplever at de får mye mer enn de er istand til å gi. Det er viktig å ha respekt for dette, synes jeg. Prøve seg litt forsiktig fram.

En ting er å være rause materielt mot mennesker med dårlig råd. Men jeg er også veldig opptatt av å være raus med oppmerksomher - iform av en uventet blomsterbukett og annet som viser noen at de har vært i tankene mine.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 15:38   #26
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om å dele godene

Ja, det gjør vi. Både ift. fadderbarn, organisasjoner osv. Penger har jeg skjelden gitt direkte fordi jeg er redd folk blir forlegne, men det har skjedd et par ganger når noen har hatt det skikkelig trangt. Men om det er lagt opp til å hjelpe noen i en vanskelig situasjon, som med Minstemann-kontoen, bidrar vi selvsagt.
Av andre ting, som klær og barneutstyr som vi er ferdige med, så gir vi bort til familie/venner, og gjennom blodbanken og morsmelksmottak på Ullevål bidrar vi jo med div. kroppsvæsker som måtte være ønskelig

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 15:39   #27
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om å dele godene

Ja.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 15:53   #28
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å dele godene

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg deler og gir bort i stor stil.


Signerer!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 00:18   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å dele godene

Penger mellom venner eller familiemedlemmer kan fort bli følsomt og jeg har ikke vært i en situasjon der det har vært påkrevd.

Derimot deler jeg gjerne ting, sender videre barneutstyr, osv. Min manns yngstesøster flytter for seg selv nå, stort sett kun med møbler fra oss. Vi hjelper også hverandre med låning av ymse utstyr, og med hjelp til praktiske ting.

Men for å si det sånn - om noen av søsknene våre eller nære venner skulle få større økonomiske problemer så skulle vi strukket oss langt for at de skulle sluppet konkurs og tvangssalg og den slags. Rentefrie lån, for eksempel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 00:22   #30
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Om å dele godene

Jeg ville ikke gitt bort penger...men kunne hjulpet på andre måter..
Jeg har feks handlet inn mat for flere hundre kroner til broren min... Og sånne diverse saker... betalt en regning for en annen bror.. Men liker ikke å gi de pengene rett i henda, hvis jeg kan forklare det på den måten

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no