Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Most og flytende etter operasjon, hjelp?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-13, 18:11   #1
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Most og flytende etter operasjon, hjelp?

Jeg har operert i magen (fått ny lukkemuskel mellom spiserør og magesekk), og har fått beskjed om å spise flytende og most mat i minimum 6 uker, kanskje så lenge som 12 uker hvis jeg er uheldig.
Jeg er nå 2 uker post operasjon, og trenger ny inspirasjon til hva jeg kan lage/spise.
Jeg er allergisk mot paprika.
Jeg trenger masse næring slik at jeg ikke går ned for mye i vekt i tillegg.
Noen som har gode oppskrifter eller ideer?

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 18:17   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Most og flytende etter operasjon, hjelp?

Smoothies, stavmiksete supper av alle slags grønnsaker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 18:19   #3
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Most og flytende etter operasjon, hjelp?

Linsesuppe på røde linser er kjempegodt!

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 18:21   #4
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Most og flytende etter operasjon, hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Linsesuppe på røde linser er kjempegodt!

Ja det er kjempegodt.
Har du en god oppskrift? (jeg har en jeg bruker, men jeg liker å hente inspirasjon av andre og.)

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 18:26   #5
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Most og flytende etter operasjon, hjelp?

Får du dette bildet stort nok til å laste det opp tro?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (491,0 KB, 32 visninger)
__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 18:48   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Most og flytende etter operasjon, hjelp?

Selleri- og persillerotpuré med smør, fløte og maldonssalt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 18:48   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Most og flytende etter operasjon, hjelp?

Også er jeg nysgjerrig på hva du synes om operasjonen. Jeg vurderer det samme.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 19:03   #8
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Most og flytende etter operasjon, hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Også er jeg nysgjerrig på hva du synes om operasjonen. Jeg vurderer det samme.

Jeg kan ligge flatt for første gang på 3 år, uten å holde på å krepere av halsbrann, så jeg er godt fornøyd.
Operasjonen gikk veldig greit, litt smerter i etterkant i forbindelse med spising, men ellers har det gått overraskende greit.
Utfordringen er å finne på mat. Jeg hadde planlagt å lage opp masse å hive i frysen, men så fikk jeg komme inn kjapt på en avbestilling så jeg rakk ikke det.
Sånn som det ser ut nå, så hadde jeg absolutt gjort det igjen. Jeg slipper å ta refluxmedisin, jeg slipper å kjenne bevegelse av mageinnholdet og jeg har ikke halsbrann mer.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 19:03   #9
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Most og flytende etter operasjon, hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Får du dette bildet stort nok til å laste det opp tro?

Takker!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 19:10   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Most og flytende etter operasjon, hjelp?

Hva er downsiden da? Man kan ikke kaste opp, har jeg lest?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 19:32   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Most og flytende etter operasjon, hjelp?

For å få inn ekstra næring så kan vel proteindrikker av ymse slag hjelpe også. Og god bedring, høres ut som tøffe tak.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 20:00   #12
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Most og flytende etter operasjon, hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hva er downsiden da? Man kan ikke kaste opp, har jeg lest?

Kan ikke kaste opp og ikke rape.
Det kan hende at de strammer for mye, da må man blokke ut igjen.
Ellers er det vel ikke de store ulempene.
Det er dog utrolig vondt når maten setter seg fast. Men jeg satser på at det går seg til etter hvert.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 23:08   #13
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Most og flytende etter operasjon, hjelp?

Jeg anbefaler deg å være litt forsiktig med belgfrukter, kål, løk o.l nå postoperativt siden disse gir luft i magen og du ikke kan få luft opp i systemet.

Gode kraftsupper laget på ordentlig kraft gir god næring f eks kyllingkraft. Kok poteter i kraften, ha i små biter kyllingkjøtt, krydder og andre gode grønnsaker. Kjør med stavmikser til det blir en tykk og god suppe, som likevel er jevn.
Slik kan du gjøre med all verdens krafter og ingredienser for å få variasjon.

Ha olje, smør, fløte og andre energitette ingredieser i alt du spiser.

Egg er også engeritett og kan has i smoothie, milkshake, potetmos, samt eggeplomme i supper.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no