Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Blågrå farge til kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-18, 11:53   #1
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Blågrå farge til kjøkken?

Har noen et blågrått kjøkken å vise meg? Da tenker jeg på veggfargen. Kjøkkeninnredning er hvit, og golv og benkeplate er grålig. Den ene veggen skal ha tapeten i linken som er merket Sevilla1, og det er den blå stripen på tapeten vi ønsker å matche på resten av kjøkkenet. Det er ikke store malte flater. Til nå er det fargen gustaviansk blå som ligner mest. Noen som har forslag vi bør se på?

http://www.fantasi.no/sevilla.html

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 11:59   #2
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Jeg er godt fornøyd med mitt gustaviansk blå kjøkken, så det ville vært mitt forslag, men jeg har nok en litt annen stil en mange her inne, så jeg veit ikke alltid om mine interiørforslag er de beste.

Veldig behagelig farge, i alle fall!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 12:12   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Gustaviansk blå er veldig fin, men i varmt lys kan den helle sterkt mot lilla. Jeg tror kanskje Skyggeblå stemmer bedre med blåfargen på tapeten?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 12:32   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Er det ikke bare å ta med en bit tapet til malebutikken så finner de fargen?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 17:43   #5
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Er det ikke bare å ta med en bit tapet til malebutikken så finner de fargen?

Vi kjøper tapet og maling i samme butikk, men det de forslår som maling, er vi ikke helt enige i. Den første som ble foreslått, var Pilasterblå. Så Gustaviansk blå og Fabrikk.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 17:44   #6
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Gustaviansk blå er veldig fin, men i varmt lys kan den helle sterkt mot lilla. Jeg tror kanskje Skyggeblå stemmer bedre med blåfargen på tapeten?

Takk for forslaget. Jeg skal se på både den, og Kveldshimmel og Støvblå som jeg fant når jeg lette opp Skyggeblå.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 20:51   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Jeg gikk for pilasterblå. Vurderte mørkere men for ut det ble for mørkt, men vi har trehvit kjøkken. Har lyst å bytte det ut men venter så vi kan gjøre der skikkelig. Derfor malte jeg blått og la på hvite kjøkkenplater for å få det litt friskere.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 21:18   #8
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Vi har pilasterblå på kjøkken, og er veldig fornøyd. Lys og pen farge, ganske nøytral, vi har hvitt kjøkken med hvitoljet eik benkeplate og lys eikeparkett.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 22:13   #9
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Jeg har skumring på kjøkkenet og synes det er en veldig fin og nøytral farge som tilpasser seg og fanger opp andre farger i rommet.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 23:05   #10
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Skyggeblå ble for mørk, og gustaviansk blå går vi bort fra på grunn av at den ser lilla ut i enkelte lys.

Akkurat nå står vi på pilasterblå.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-18, 09:54   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Kveldshimmel er i alle fall en fin farge

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-18, 18:10   #12
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Jeg synes denne er fin: https://www.trendhjem.no/2017/03/27/...e-fra-nordsjo/

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-18, 19:19   #13
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg synes denne er fin: https://www.trendhjem.no/2017/03/27/...e-fra-nordsjo/

Det er jeg enig i - den var kjempefin!

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-18, 00:26   #14
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Jotun Dusky Blue?

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-18, 00:01   #15
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Vi er kjempefornøyd med st. pauls blue, og har fått masse skryt for den. Anbefales, vi endte opp med å male hele 1. etasjen i samme farge.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-18, 11:34   #16
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Byge er også fin

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-18, 23:14   #17
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Så utrolig mange fine blå og blågrå farger som finnes! Tusen takk for at dere fikk meg til å se på flere.

Vi har gått for Pilasterblå på kjøkkenet, og så har ene 14-åringen valgt Longyearbyen på en vegg på rommet sitt. Han kombinerer den med Morgendis på de 2 1/2 andre veggene (og en halv vegg hvitt skap).

Det er varmt å male i 30 grader iallfall, og tørker fort som bare det!

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-18, 19:28   #18
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Vi har Byge i stuen sammen med Washed Linen, synes det er to kjempefine farger begge to.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-18, 14:39   #19
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blågrå farge til kjøkken?

Vi har akkurat malt gangen i kajal.
Den ble overraskende blå. Veldig fornøyd

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no