Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Joggesko når det er glatt

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 13:20   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Joggesko når det er glatt

Jeg skal sesongdebuttere på snø- og isføre i kveld. Erfaringsmessig kommer jeg til å bekymre meg for at jeg skal skli på isen og ende med lårhalsbrudd/knuste nakkevirvler/begge beina i gips hele turen. :krisemaximator:

Finnes det vinterjoggesko med bedre grep enn vanlige?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:23   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.610
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Joggesko når det er glatt

Hvis det begynner å bli mye snø/is kan det kanskje være like greit med brodder? Jeg skal ikke skryte på meg å jogge, men jeg bruker disse på vinterføre og er veldig fornøyd.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:26   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Joggesko når det er glatt

Mjo... Jeg prøvde jogging med brodder for noen vintre siden (de to foregående vintrene var jeg gravid og veldig lite joggende), men syntes det var litt knølete. Men da brukte jeg noen veldig enkle brodder da, mulig det er forskjell på brodder også?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:27   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.864
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Joggesko når det er glatt

Jeg har de siste sesongene brukt terrengjoggesko om vinteren. Da har det vært stabilt snøføre i mitt område. Det har funka som bare det - ingen fall! Tidligere har jeg bare brukt vanlige joggesko, og synes det har vært helt greit også.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:31   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Joggesko når det er glatt

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har de siste sesongene brukt terrengjoggesko om vinteren. Da har det vært stabilt snøføre i mitt område. Det har funka som bare det - ingen fall! Tidligere har jeg bare brukt vanlige joggesko, og synes det har vært helt greit også.

Terrengjoggesko, altså. Skal sjekke ut.

Jeg har heller aldri falt når jeg har jogget med vanlige joggesko om vinteren (i alle fall ikke som jeg kan huske, det er jo lenge siden ), men kunne ha vært greitt med litt bedre grep.

Så har jeg i alle fall gjort kål på unnskyldningen "nei, kan ikke løpe i kveld, det kan være glatt...".

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 18:07   #6
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Joggesko når det er glatt

Det finnes også joggesko med pigger (tilsvarende de som finnes på fotballsko/piggsko). Du kan evt. ta med joggeskoene dine til en sportsbutikk og få de pigget. Jeg er litt i tvil om hvilke sportsbutikker som pigger, men jeg lurer på om løplabbet gjør det.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 18:10   #7
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Joggesko når det er glatt

Jeg ser at Oslo Sportslager selger joggesko med pigger:

Og her har de skrevet litt om det å jogge på vinterføre, men kanskje mest reklame for skoene de selger.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 19:42   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.610
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Joggesko når det er glatt

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Det finnes også joggesko med pigger (tilsvarende de som finnes på fotballsko/piggsko). Du kan evt. ta med joggeskoene dine til en sportsbutikk og få de pigget. Jeg er litt i tvil om hvilke sportsbutikker som pigger, men jeg lurer på om løplabbet gjør det.

Morfar gikk til bensinstasjonen og fikk satt dekkpigger i støvelene.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 19:43   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Joggesko når det er glatt

Du kan pigge joggeskoene dine, eller du kan kjøpe spesialdesignede jogge-brodder. Jeg så dem på løplabbet i dag til 300 kroner paret. Det er samme prisen som pigging (der i allefall) og fordelen er jo at broddene kan brukes på flere sko.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 19:54   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.005
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Joggesko når det er glatt

Jeg har piggsko fra Icebug, med faste pigger, og elsker dem over alt på jord. Blankis, barnevogn, nedoverbakker og vilter setter? Ikke noe problem i det hele tatt. Ca. 1400 hos sportsbutikker.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 09:11   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Joggesko når det er glatt

Det er jo tydeligvis mange gode løsninger, så da skal jeg vel få løpt litt i vinter også.

Var ute og løp i går kveld, det var kaldt og glatt, men det gikk da helt greitt med de vanlige joggeskoene også, så jeg ser det litt an framover.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no