Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Klassetur 10. klasse

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-19, 11:19   #61
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Det er ikke et krav her heller. Jeg vet ikke helt med betaling, så langt har vi ikke diskutert, men tenker jo at de får betalt reise og opphold.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 11:37   #62
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Deira tur blir betalt inn av fellesdugnader som har vert.
Salg av sokker og saft går til kvar enkelt. Bingo og diskotek for dei minste går til betaling for dei vaksne. Eller noko slikt. Trur min eks måtte betale 1500,- for turen no. Men om det er fordi han vil ha einerom eller om det var restbetaling, er eg litt usikker på.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 12:46   #63
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Her er det Polentur i høstferien. Jeg vet ikke helt hva jeg synes, for på den ene siden så er dette en tur jeg lenge har hatt lyst å reise på selv, men på den andre siden så er det dette med gratisprinsippet og alle skal med. De har vært gode å tilrettelegge for dugnader slik om man er aktiv på disse så er det ikke mye man må ut med selv.

Jeg og guttungen er med på denne turen i år og det er mange foreldre og besteforeldre som skal være med. Men det er jo noen som reiser uten voksne slik som det ser ut nå får hver voksen ansvaret for en ekstra unge. Kontrakter er underskrevet og brudd på vilkårene fører til hjemsending med voksen på deres regning.

Hvis du med dette mener at pengene bare går til de som deltar på "dugnaden" så er det ikke dugnad, da er det ekstrajobb. Greit nok det, hvis man presenterer det som forslag til ekstrajobber familien kan ta på seg for å tjene penger til at eget barn skal få råd til å dra på ferietur sammen med noen fra klassen, hvis de ikke vil/kan bruke av sin ordinære inntekt. Men dugnad er det ikke.

Dugnad, i denne sammenhengen, er den innsatsen de som kan og vil gjør, for at alle (også de som har foreldre med knapphet på ressurser og muligheter/kapasitet til å delta på dugnad) skal få muligheten til å bli med. Hvis det ikke er nok folk som deltar på dugnad til at inntekten dekker turen (eller en akseptabelt stor del av den) for hele gruppa, så blir det ingen tur, eller man må finne et billigere alternativ. Da kan man snakke om dugnad.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-09-19 kl 12:53.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 12:53   #64
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Det som ofte er så urettferdig med disse "dugnadene" er at det jo er de som har mye overskudd og et stort kontaktnett det er lettest for å tjene inn disse pengene. Her er det mye båtvask og salg av fisk og det krever jo at man har overskudd til fysisk arbeid på kveldstid etter jobb eller at man har mange som ønsker å kjøpe fiskeprodukter i nettverket.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 12:56   #65
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Det som ofte er så urettferdig med disse "dugnadene" er at det jo er de som har mye overskudd og et stort kontaktnett det er lettest for å tjene inn disse pengene. Her er det mye båtvask og salg av fisk og det krever jo at man har overskudd til fysisk arbeid på kveldstid etter jobb eller at man har mange som ønsker å kjøpe fiskeprodukter i nettverket.

Nemlig. Og de som har dette er bemerkelsesverdig ofte de samme som uansett ville hatt økonomi til å sende ungene sine på tur, også uten å selge fiskeprodukter. Så det hjelper ofte ikke de svakeste med minst tilgang på ressurser. Det blir bare nok en ting i rekken av alle områder de ikke strekker til på, og som holder deres barn utenfor felleskapet.

Det millact snakker om, det er dugnad. Ingen vet hvem som har bidratt med hva, turen blir bestemt ut fra hva klassen har råd til, når de teller opp klassekassa. Håper de får en hyggelig tur som alle kan være med på, uten utstyrskrav, eller press på lommepenger.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-09-19 kl 13:03.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 20:04   #66
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Hele skoletur opplegget er for meg en diger hodepine.

Jeg har en unge som ikke kan dra alene. Jeg er alene med to. Jeg kan ikke akkurat sette igjen 9 åringen hjemme alene.

Foreløpig er det blitt løst med at på den ene overnattingsturen ble mormor med, på den andre innså vi at guttungen ikke ville ha glede av det, og jeg kranglet meg til å få opplegg på skolen isteden.

I juni er det "leirskole", jeg er allerede i gang med å mase på rektor om hvordan de tenker løse det med mitt barn.

Helt uten at jeg vil det har vi blitt den vanskelige familien. Det må tenkes ekstra på oss, og på toppen av det hele har vi problemer med å bidra på dugnader. Og det verste for meg er at dette smitter av ned til minstejenta også, for jeg har akkurat like få hender og like lite tid og er akkurat like låst hjemme på hennes trinn som på broren sitt trinn.

Foreldremøter, dugnader, hyggekvelder, alt må vurderes opp mot avlastning/ikke avlastning, når på kvelden det er, hvem som er hjemme og ev kan passe noen timer. Høst og vår er verst, konstant puslespill og konstant dårlig samvittighet og at man føler seg uglesett og som DEN forelderen.

*hjertesukk*

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 21:03   #67
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Hele skoletur opplegget er for meg en diger hodepine.

Jeg har en unge som ikke kan dra alene. Jeg er alene med to. Jeg kan ikke akkurat sette igjen 9 åringen hjemme alene.

Foreløpig er det blitt løst med at på den ene overnattingsturen ble mormor med, på den andre innså vi at guttungen ikke ville ha glede av det, og jeg kranglet meg til å få opplegg på skolen isteden.

I juni er det "leirskole", jeg er allerede i gang med å mase på rektor om hvordan de tenker løse det med mitt barn.

Helt uten at jeg vil det har vi blitt den vanskelige familien. Det må tenkes ekstra på oss, og på toppen av det hele har vi problemer med å bidra på dugnader. Og det verste for meg er at dette smitter av ned til minstejenta også, for jeg har akkurat like få hender og like lite tid og er akkurat like låst hjemme på hennes trinn som på broren sitt trinn.

Foreldremøter, dugnader, hyggekvelder, alt må vurderes opp mot avlastning/ikke avlastning, når på kvelden det er, hvem som er hjemme og ev kan passe noen timer. Høst og vår er verst, konstant puslespill og konstant dårlig samvittighet og at man føler seg uglesett og som DEN forelderen.

*hjertesukk*


Må dere betale for leirskole? Her betaler man ingenting, og det er skolen som må sørge for god nok bemanning slik at alle får være med.

Det er klasseturen i 10 som man må sørge for selv som skolen ikke har noe med, men leirskole må kommunen sørge for.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 22:04   #68
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Må dere betale for leirskole? Her betaler man ingenting, og det er skolen som må sørge for god nok bemanning slik at alle får være med.

Det er klasseturen i 10 som man må sørge for selv som skolen ikke har noe med, men leirskole må kommunen sørge for.

Forsto det som at det menes behov for voksen, som også kan være en bekymring.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-19, 23:42   #69
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Her reiser klassen til storebror til Hallingdal feriepark om noen uker. Elevene har hatt 2 dugnader (sekker med doruller og salg av bambussokker), samt flaskeinnsamling rett etter nyttår. Flere reisemål i Norge ble vurdert (i forskjellige prisklasser) og de fikk råd til å reise til Hallingdal. Det blir det 2 overnattinger (torsdag til lørdag) hvor lærerne er med på en av dem og frivillige foreldre på begge. Alle kostnader, foruten lommepenger, er dekket. De andre klassene på trinnet skal reise andre steder, både i nærområdet og litt lenger unna.

Det er nok noen elever og foreldre som har deltatt mer enn andre på dugnadene, men pengene har gått inn i en felles pott som skal dekke tur for alle i klassen, pluss voksne.


Sist redigert av Jenna : 08-09-19 kl 23:48.
Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 07:39   #70
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Her reiser klassen til storebror til Hallingdal feriepark om noen uker. Elevene har hatt 2 dugnader (sekker med doruller og salg av bambussokker), samt flaskeinnsamling rett etter nyttår. Flere reisemål i Norge ble vurdert (i forskjellige prisklasser) og de fikk råd til å reise til Hallingdal. Det blir det 2 overnattinger (torsdag til lørdag) hvor lærerne er med på en av dem og frivillige foreldre på begge. Alle kostnader, foruten lommepenger, er dekket. De andre klassene på trinnet skal reise andre steder, både i nærområdet og litt lenger unna.

Det er nok noen elever og foreldre som har deltatt mer enn andre på dugnadene, men pengene har gått inn i en felles pott som skal dekke tur for alle i klassen, pluss voksne.

Håper det blir en super tur! Vi gjør det likt, alle skal med, alt i felles pott. Vi håper å klare å dekke noen måltider også samt skoleballet etter nyttår i 10.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 09-09-19 kl 09:16.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 07:41   #71
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Må dere betale for leirskole? Her betaler man ingenting, og det er skolen som må sørge for god nok bemanning slik at alle får være med.

Det er klasseturen i 10 som man må sørge for selv som skolen ikke har noe med, men leirskole må kommunen sørge for.

Jeg tror det er "leirskole" og ikke leirskole. For det er foreldre som har bestemt hvor det skal være og sånn.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 07:43   #72
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg tror det er "leirskole" og ikke leirskole. For det er foreldre som har bestemt hvor det skal være og sånn.

Men det er i skoletiden?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 07:49   #73
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Men det er i skoletiden?

Onsdag til fredag, men er vel slik som da de var på Bjørnecamp, at barna søkes fri.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 07:52   #74
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Forsto det som at det menes behov for voksen, som også kan være en bekymring.

Det sørger som sagt skolen for her. Om eleven har assistent så følger denne også på leirskole.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 07:53   #75
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Leirskole i 6./7.-klasse var gratis på vår skole og det var heller ingen dugnad. Men det er en relativt stor utgiftspost i budsjettet for skolen. På vår skole er de borte mandag - fredag, og det er bare lærere med på turen; ingen foreldre.

Men i 10. klasse er det visst annerledes. Jeg står midt i den debatten i klassen til eldste nå. Noen foreldre er helt klare for masse dugnad for å sende ungene langt avgårde, mens andre ikke er det. Jeg tilhører siste kategori, og føler veldig for at de holder seg til en av de tre turene som skolen sa at de kunne finansiere.

Skolen har tidligere dratt til Berlin, men det har de sluttet med. De siste årene har de vært på en kortere tur i Norge, men selv den ble ganske så dyr. Og det var mye styr med å få inn penger.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 07:53   #76
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Her reiser klassen til storebror til Hallingdal feriepark om noen uker. Elevene har hatt 2 dugnader (sekker med doruller og salg av bambussokker), samt flaskeinnsamling rett etter nyttår. Flere reisemål i Norge ble vurdert (i forskjellige prisklasser) og de fikk råd til å reise til Hallingdal. Det blir det 2 overnattinger (torsdag til lørdag) hvor lærerne er med på en av dem og frivillige foreldre på begge. Alle kostnader, foruten lommepenger, er dekket. De andre klassene på trinnet skal reise andre steder, både i nærområdet og litt lenger unna.

Det er nok noen elever og foreldre som har deltatt mer enn andre på dugnadene, men pengene har gått inn i en felles pott som skal dekke tur for alle i klassen, pluss voksne.

Det er sånn jeg ønsker meg det. Men det er et par av foreldrene som mener at det blir urettferdig at noen ikke deltar, og dermed roper høyt om det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 09:18   #77
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Leirskole i 6./7.-klasse var gratis på vår skole og det var heller ingen dugnad. Men det er en relativt stor utgiftspost i budsjettet for skolen. På vår skole er de borte mandag - fredag, og det er bare lærere med på turen; ingen foreldre.

Gratis hos oss også og kun med lærere. Mandag til torsdag, Haraldvigen som drives av Røde Kors.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 09:21   #78
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er sånn jeg ønsker meg det. Men det er et par av foreldrene som mener at det blir urettferdig at noen ikke deltar, og dermed roper høyt om det.

Alle deltar ikke likt, slik er livet. Noen har ikke bil, noen har ikke nettverk, noen har ikke plass til å lagre x antall sekker med dopapir og hva har du. Alle skal med.

Hos oss skal elevene (de som kan, passer ikke for alle) kutte ved på lørdag. Denne skal selges til inntekt for klasseturen. Vi håper alle klarer å selge litt hver, men ikke noe krav. Vi fikk et langt skriv i turkomiteen om hva som er lov, gratisprinsippet, skolens reglement osv. Da vet vi hva vi har å forholde oss til. Ingen foreldre har klaget, for alle vet at ingen kan tvinges og at det ikke skal koste noe og at turen legges opp etter hva som er kommet inn av midler.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 09:36   #79
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er sånn jeg ønsker meg det. Men det er et par av foreldrene som mener at det blir urettferdig at noen ikke deltar, og dermed roper høyt om det.

Det som er urettferdig er at noen av elevene har foreldre som har mulighet, overskudd, vilje og evne til å delta på dugnader, mens andre har det ikke. Elevene skal ikke lide for dette.

Her får også elevene leirskole fra kommunen, på høsten i 7.klasse. På slutten av 7.trinn er det tradisjon for en sosial avslutningstur, finansiert av innsamlede midler til klassekassa. Den foregår i skoletiden, med lærere. Ei overnatting. Jeg har to barn på 7.trinn nå, og vi har en liten utfordring ved at et fast årlig arrangement, der 7.trinn erfaringsmessig har stor inntekt (kafesalg på åpen internasjonal dag) utgår i år, på grunn av at skolen har 250-årsjubileum og skal ha et helt annet, stort arrangement, som hele skolen skal være involvert i. Det er usikkert om 7.trinn vil ha noe inntekt av det jubileumsarrangementet, men uansett så er det såpass seint på året at det vil være alt for tett opp mot turen og alt for usikkert. Så der må vi tenke alternativt, men trinnkontaktene har visst en plan, og det er ikke snakk om salg av varer.

På ungdomsskolen har vi fått klar beskjed om at det er slutt på turer i skoletida, og lærerne får ikke anledning til å være med på turer. Skal noen på tur må det derfor være foreldreorganisert, og alt må foregå på fritiden. Det oppfordres sterkt fra skolens side om å holde eventuelle turer på et nøkternt nivå, bruke nærområdet, og unngå lange og dyre turer. I kroppsøvingsfaget blir det en overnattingstur i løpet av 10., der de overnatter i telt.

Trinnet til min datter (nå 9.trinn) består av 6 parallellklasser, som er organisert to og to klasser i "team". Disse organiserer sånt for seg. Jeg vet at det ene teamet har begynt å samle inn til tur i 10., de har blant annet solgt kakebokser. Hva de planlegger vet jeg ikke. Teamet som min datters klasse er med i har ikke begynt med noe sånt enda, men det var en bred forståelse i foreldregruppa av at vi skal respektere skolens ønske. Det er planer om innsamling av penger i form av diverse arrangement, som bingo-kvelder, arbeidsdugnader o.l., men at det ikke skal være salg av noe slag, der det går penger til et utenforstående firma. Ikke noe dopapir, kjeks eller sokker. Avhengig av hvor mye penger som kommer inn så blir det en low-key-tur i nærområdet, eller bare ett eller annet sosialt arrangement, som avslutning på ungdomsskolen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 09-09-19 kl 09:53.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 09:50   #80
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er sånn jeg ønsker meg det. Men det er et par av foreldrene som mener at det blir urettferdig at noen ikke deltar, og dermed roper høyt om det.

Sånne må bare parkeres fullstendig med god argumentasjon om fellesskap og grarisprinsipp. Igjen og igjen og igjen. Min skrekk er at det legges opp til massevis med dugnad for å finansiere noe voldsomme greier. Jeg er ikke redd for at alle ikke bidrar (og alle kan jo sikkert bidra med noe til gruppa uansett - selv om det ikke handler om dugnadene) - men jeg er redd for at det blir tidkrevende og masete. Selv for oss som HAR kapasitet. Jeg ønsker meg lavterskel og noe som kan finansieres med loddsalg eller frivillig inngangsbillett eller noe sånt. Tur vil jo ALLTID koste noe, så litt må inn i felleskassa.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no