Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjøre fra Sunnmøre til Trøndelag

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-20, 13:35   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Kjøre fra Sunnmøre til Trøndelag

Jeg skal til Trøndelag om et par uker. Og siden jeg uansett ville brukt en del tid på å reise til og fra flyplasser pluss ventetid på flyplass har jeg kommet frem til at jeg like godt kan kjøre for å unngå folkemengder.

Jeg har vel egentlig bare kjørt en gang til Trondheim, men det var på sommeren. Og vi valgte kystveien. Men jeg er usikker på hva jeg skal velge denne gangen. Er det greie veier mellom Vestnes og Dombås på vinteren? Regner med at E6 nordover fra Dombås er ok uansett.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 13:41   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre Sunnmøre til Trøndelag

Her er det ikke vinter nå, det er helt bart og meldt 11 grader i helgen. Så alle veier mellom Vestnes og Dombås er akkurat nå "sommerveier".

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 13:43   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre Sunnmøre til Trøndelag

Vestnes - Dombås er fine veier, pleier gå radig og fint.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 13:44   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre Sunnmøre til Trøndelag

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg skal til Trøndelag om et par uker. Og siden jeg uansett ville brukt en del tid på å reise til og fra flyplasser pluss ventetid på flyplass har jeg kommet frem til at jeg like godt kan kjøre for å unngå folkemengder.

Jeg har vel egentlig bare kjørt en gang til Trondheim, men det var på sommeren. Og vi valgte kystveien. Men jeg er usikker på hva jeg skal velge denne gangen. Er det greie veier mellom Vestnes og Dombås på vinteren? Regner med at E6 nordover fra Dombås er ok uansett.

Det er stort sett greie veier både gjennom Sunndalen og gjennom Romsdalen. Mannen min er en utålmodig sjel og vil helst unngå å forholde seg til fergetider, så vi har stort sett brukt å kjøre der hvor det er minst ferge. Tidligere har vi brukt å kjøre Sunndalen om vinteren (altså når Trollstigen er stengt), med ferge Vestnes-Molde. Men etter at Tresfjordbrua ble ferdig kjører vi vanligvis der i stedet, og Vestnes-Åndalsnes-Dombås. Da unngår man ferge helt, og vegene er gode, jeg kan aldri huske at det har vært problemer på Europavegen gjennom Romsdalen. Det aller korteste er vel å kjøre "Ytre", dvs Halsa og Surnadal, men da blir det to ferger, og det kommer an på hvordan du treffer dem, i tillegg til at det er litt mer varierende med veiene der.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-10-20 kl 13:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 13:45   #5
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre Sunnmøre til Trøndelag

Mannen min, trønderen, vil alltid kjøre ytre forresten. Året rundt.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 13:45   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre Sunnmøre til Trøndelag

Nå føler jeg meg ekstremt "aldri vært nord for Sinsenkrysset", men .... er det ikke mye raskere å ta E39 hele veien selv om det innebærer ferge ved Molde?


Jeg har vært nord for Sinsenkrysset altså. Men mine besøk i Molde og Ålesund har visst skjedd med fly.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 13:46   #7
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre Sunnmøre til Trøndelag

Fra Molde kjører vi enten til Halsa-Kanestrøm og videre ytre, eller Sunndal-Oppdal. Sistnevnte er litt lenger, men ingen ferjer.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 13:52   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøre Sunnmøre til Trøndelag

Vi kjørte E39 når jeg jobbet i distriktet, fergebillettene ble uansett dekt. Men det tar tid da.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 13:57   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre Sunnmøre til Trøndelag

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå føler jeg meg ekstremt "aldri vært nord for Sinsenkrysset", men .... er det ikke mye raskere å ta E39 hele veien selv om det innebærer ferge ved Molde?


Jeg har vært nord for Sinsenkrysset altså. Men mine besøk i Molde og Ålesund har visst skjedd med fly.

Nei, mye raskere er det ikke, det kommer omtrent på ett ut, men som sagt litt avhengig av hvordan du treffer på fergene (det er to ferger, både Vestnes-Molde og Kanestraum-Halsa). Og vegene er dårligere. Min mann foretrekker ellers å kjøre litt lengre, framfor å måtte ta ferge. Han hater virkelig å stå i ro og vente (og hadde nok aldri overlevd sør for Sinsenkrysset, hvis han hadde måttet stå i bilkø hver dag til jobb).

(Ja, jeg snakker om hva mannen foretrekker, fordi jeg ikke har førerkort, og da blir det stort sett slik han bestemmer, siden det er han som må kjøre.)

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-10-20 kl 14:03.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 13:57   #10
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøre Sunnmøre til Trøndelag

Er det ferge inkludert så tar det automatisk litt lengre tid enn det all verdens karttjenester beregner.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 13:58   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøre Sunnmøre til Trøndelag

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå føler jeg meg ekstremt "aldri vært nord for Sinsenkrysset", men .... er det ikke mye raskere å ta E39 hele veien selv om det innebærer ferge ved Molde?


Jeg har vært nord for Sinsenkrysset altså. Men mine besøk i Molde og Ålesund har visst skjedd med fly.

I følge NAF reiseplanlegger er forskjellen 20 minutter. Med evt. ventetid i fergekø vil jeg tro forskjellen er liten. Jeg har så klart mulighet til dopause og en kaffekopp på Vestnes-Molde da.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 14:11   #12
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøre Sunnmøre til Trøndelag

Da tenker jeg at det har lite å si hvor jeg kjører. Kanskje jeg skal ta en vei opp og den andre på vei ned igjen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 14:40   #13
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøre fra Sunnmøre til Trøndelag

Jeg bor i Molde og kjører alltid ytre via Halsa. Veiene er blitt veldig fine stort sett hele strekninga og det går raskest forutsatt at man treffer noenlunde på ferja.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 14:59   #14
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre fra Sunnmøre til Trøndelag

Eg bur lengre sør og har enda ei ferge før vi kjem til Vestnes. Vi tar alltid fergeveien og det går på knappe seks timar.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-20, 15:10   #15
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøre fra Sunnmøre til Trøndelag

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg bur lengre sør og har enda ei ferge før vi kjem til Vestnes. Vi tar alltid fergeveien og det går på knappe seks timar.

Samme her. Det er selvsagt mulig å bomme på ferger og få lengre ventetid, men jeg digger det at kjøreturen blir oppstykket sånn at man kan ta en dotur og ei svele og slappe av litt.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no