Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-22, 06:49   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Mannen kjøpte meg jo ikke ny mobil til jul, og sier jeg får gå ut og kjøpe en i romjulen. (jeg kan jo ikke være misfornøyd med julegaven, den var nydelig, men det ville spart meg for dette valget.)

Det skal være android.
Det skal ikke være en toppmodell. Den trenger ikke koste helt så sykt mye penger. Men budsjett er litt uklart.
Den skal ha et godt kamera til helt enkel bruk, trenger ikke være helt eksepsjonelt bra, men fungere godt nok i de fleste situasjoner.

Jeg har nå en huawei mate 10 pro som jeg har hatt siden, var det sommeren 2018? Og jeg har vært fornøyd med den. Helt til den altså like før jul fikk en hardware feil som Internett visst kjenner til. Og kamera ikke kan fokusere langer. Ubrukelige bilder. Det viser jeg fort at jeg er en "et bilde sier mer enn 1000 ord" - type som svært ofte sender et bilde som melding. Som tar bilder når jeg er på shopping for å se hva jeg fant hvor, til hvilken pris. Jeg ante ikke hvor mye jeg brukte kamera før det sluttet å virke.

Mobilen ellers virker helt fint, så det er irriterende å måtte bytte den ut. Jeg har kjøpt meg et super koselig juledeksel som jeg tenkte ta frem igjen neste desember. Ikke bare bruke det 2 uker i år, liksom. Og det vanlig til å ta på over nyttår (der dekselet jeg har hatt i mange år gikk i stykker, nemlig)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 08:56   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Jeg pleier å lese meg opp på mobilitestene på tek.no.

Selv venter jeg på at Samsung S22 ultra skal bli billigere. Jeg gikk fra Huawei p20 til Samsung S20+, og har savnet kameraet på Huaweien hele tiden.


Sist redigert av Timar : 25-12-22 kl 11:51.
Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 09:49   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Hvis brukt er aktuelt kan jeg anbefale Galaxy S10.

https://www.tek.no/test/i/EWmd1l/samsung-galaxy-s10

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 13:54   #4
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Jeg er superfornøyd med min Samsung Galaxy S22.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 14:22   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg pleier å lese meg opp på mobilitestene på tek.no.

Selv venter jeg på at Samsung S22 ultra skal bli billigere. Jeg gikk fra Huawei p20 til Samsung S20+, og har savnet kameraet på Huaweien hele tiden.

Savner Huawei-kameraet her og.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 16:07   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Jeg savner også Huawei-kameraet. Hadde P30 Pro.

Om jeg var deg ville jeg sjekket hva som finnes hos forhandlere som selger brukt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 23:35   #7
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Jeg har Samsung S21 og er fornøyd med den. Sønnen har Samsung A32 og synes den er bra. Den er ganske billig, muligens forløper til A50-serien? Aner ikke hvordan kamera er på den

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 00:23   #8
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Pixel7 sier min bedre halvdel. Han har akkurat kjøpt den, og den er garantert oppdateringer i flere år fremover. I tillegg til å være en generelt god og ren Android telefon.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 06:43   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Brukt er ikke utenkelig det heller nei, mange bytter jo telefoner i tide og utide. Det er et marked jeg ikke er kjent i da. Hører bare reklamen for talkmore i hodet. Eller hvem det enn er bittelitt brukt mobil.

Jeg "bruker opp" mobilene mine. Så det føles helt feil å bytte denne, den virker jo, og er bare 4,5 år gammel en jeg liker et fungerende kamera. Det er en litt vesentlig del av en mobil så den virker ikke helt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 26-12-22 kl 07:20.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 06:44   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Takk for alle gode tips, det får bli litt romjulsgoogling

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 07:35   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Jeg bruker også kamera på telefonen min mye, og ødelagt kamera er som hull i skoen. Det funker jo, men vesentlig funksjonalitet mangler.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 08:06   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Ja, det funker. Men noe vesentlig savnes. Så når jeg ikke fikk det til jul, så får det bli shopping.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 09:48   #13
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Min galaxy S8 fylte 5 år på lillejulaften. Den begynner å halte litt (kamera og batterikapasitet), så jeg vurderer å kjøpe S20 eller S21 i løpet av våren. Før den bare dør denne gangen. Er så stress når det skjer, selv om man da i hvert fall vet at man har brukt den helt opp.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 09:56   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Appelsin, kjøp S21. Den er et hakk opp fra S20. S22 tror jeg ikke er så mye forbedret sammenlignet med S21.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 09:58   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Ja, det er best å kjøpe før den dør helt, det gjør gjerne overføring til ny mobil enklere. Denne lever i så måte godt.

Rask googling på brukte mobiler tilsier at det er iphone og samsung som er greia, så jeg får lese meg opp på ikke-helt-nye samsunger da. Mannen har vel en sånn. Jeg har aldri hatt samsung. Jeg har huawei, har de to forrige var sony tror jeg. I alle fall den forrige. Det begynner å bli mange år siden den før der igjen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 10:11   #16
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Appelsin, kjøp S21. Den er et hakk opp fra S20. S22 tror jeg ikke er så mye forbedret sammenlignet med S21.

Tusen takk for innspill, Timar!
Er veldig glad i galaxy s, men har tenkt at toppmodellen sikkert ikke er nødvendig, når jeg klarer meg med en så gammel. Da blir det nok S21.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 11:21   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Setter pris på innspillet ja.

Der at disse kommer som 21, 21+ og 21 ultra eller noe deromkring. Må sette meg inn i en verden av spesifikasjoner.

Men først frokost

Eller: FE?

Det er ikke som om s21 er hyllevare alle steder, heller. Men uansett virker det ikke som helt helt utenkelig dumt valg, nei

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 26-12-22 kl 13:21.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-22, 07:46   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Min galaxy S8 fylte 5 år på lillejulaften. Den begynner å halte litt (kamera og batterikapasitet), så jeg vurderer å kjøpe S20 eller S21 i løpet av våren. Før den bare dør denne gangen. Er så stress når det skjer, selv om man da i hvert fall vet at man har brukt den helt opp.

Etter å ha lest og lært litt om samsung, er tidspunktet "til våren" grunnet forventning om endring av pris når s23 sannsynligvis lanseres i februar?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-22, 08:02   #19
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Etter å ha lest og lært litt om samsung, er tidspunktet "til våren" grunnet forventning om endring av pris når s23 sannsynligvis lanseres i februar?

Nei
Jeg følger aldri med på sånt. Men takk for info!
Det er mer fordi jeg nå har brukt så mye penger på julegaver at jeg trenger å trekke pusten før jeg kjøper noe dyrt til meg selv. Jobben er i krise og jeg har jobbet inn ny tlf og vel så det, så det er mer en mental barriære.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-22, 08:33   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil ønsker jeg meg, da?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nei
Jeg følger aldri med på sånt. Men takk for info!
Det er mer fordi jeg nå har brukt så mye penger på julegaver at jeg trenger å trekke pusten før jeg kjøper noe dyrt til meg selv. Jobben er i krise og jeg har jobbet inn ny tlf og vel så det, så det er mer en mental barriære.

Ahh, skjønner. Mental barriære har jeg også.
Ikke fulgt med på sånt jeg heller før jeg leste om disse telefonene jeg aldri har vurdert (nevnte jeg "ikke toppmodell" i hi, ja?) og innså at s20 /21/22 han sammen med årstall og ble nysgjerrig på når da 23 kommer.

Jeg får ikke telefon dekket av jobb på noe vis, mannen får dekket inntil 6000 der og er "berettiget" til ny i 2023,men han snakker om at den knuste telefonen hans trolig kan repareres for ikke så mange penger (som jobb også kan dekke) så muligens kjøper han ikke ny mobil likevel.

Jeg må dekke min helt selv, og sliter med å skulle bruke så mye penger på en teledon til meg selv. Så muligens blir det noe billigere. Selv om reklamene er fristende på sidde samsungene da. Men googlingen fikk meg bare til å ville kjøpe klokke. Mannen skulle kjøpe galaxy watch til oss begge på et sånt DnB mastercard cashback-tilbud for noen år siden, men kom ut med bare den sorte. Den lyse jeg skulle ha, sto der at de hadde på lager, men den fantes ikke på butikken. De søkte uke helt hvor den var blitt av, men klokke ble det ikke på meg. Og det var ikke så viktig, så jeg fulgte det uke opp. Men nå har jeg begynt å kjenne på "behovet" og tenkte det kunne jeg få til jul. Men så døde kamera så jeg håpet å få telefon. Også ble det ingen av delene. Og jeg er ikke misfornøyd med gaven altså.

Men jeg har jo 2200 i gavekort fra jobb, det kunne gitt meg en klokke om jeg går for 4, ikke 5. (og ja. Jeg er jo litt sånn at der nyeste er ikke nødvendig, når det bittelitt eldre er så mye billigere. Og dårlig er der jo ikke)

Men det er jo ingen som har DET på lager i den fargen jeg vil ha. Kan bestille og få i januar, men da får jeg ikke betalt med gavekortene. Selvsagt kan jeg betale med penger, og bruke gavekort på mat, men...

Nesj, klokke kanskje til bursdag. Men telefon før påske

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no