Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens beste foccaccia

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-08, 19:39   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Alt man vil, det er jo egentlig et helt vanlig brød, bare i langpanne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 19:48   #62
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Hva gjør man med hvitløken om man vil ha det i? Finhakker den? Holder det å f.eks gni formen med hvitløksfedd?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 21:08   #63
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.




Heve et par timer sa du ja?

Gikk og hentet storebror i bhg og kom tilbake til dette.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 21:10   #64
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Hva gjør man med hvitløken om man vil ha det i? Finhakker den? Holder det å f.eks gni formen med hvitløksfedd?

Jeg finhakket hvitløk og hadde på toppen. Neste gang tror jeg at jeg skviser og blander i røren.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 10:02   #65
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Azi: Jeg brukte 0,75 dl olje i røren og 0,25 dl olje i langpannen. Det holdt i massevis - neste gang kommer jeg til å forsøke mindre. Konsistensen var fenomenal med denne mengden i hvert fall.

Takk for tips Vero. Da forsøker jeg med litt mindre enn det.

Går og baker!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 10:53   #66
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Dette er helt strålende!
Jeg har fått oppgave å bake to focacciaer til et 40-års lag neste helg.

Jeg må prøvebake en i løpet av uken, og gleder meg allerede

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 17:12   #67
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Jeg kan bake gjærbakst. Det ble kjempegodt.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 20:46   #68
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Etter ikke mindre enn 4 focacciaer forrige uke har jeg i dag slått til med et helt vanlig brød.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 18:03   #69
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Hva er pannebrød Iset?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 18:24   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Brød i langpanne, Focaccia som i denne oppskriften er jo et pannebrød. Men min tante lager et fantaaastisk pannebrød med fyll (sopp, ost, løk osv), jeg MÅ spørre etter oppskriften og legge den ut her.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 00:25   #71
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Mitt ble fantastisk bra! (fulgte oppskriften)

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:09   #72
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Jeg laget også denne focacciaen, men hadde i feta og oliven.
To die for.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 10:43   #73
Mammarit
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Lesja, Oppland
Innlegg: 14
Mammarit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Nå er jeg nettopp ferdig med focaccian min, og dette er uten tvil den beste i oppskrifta i hele verde - tusen takk :-)

Mammarit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 18:02   #74
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Min ble mislykket i dag. For lite mel

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 13:45   #75
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Er veldig spent på om min foccacia blir noe av. Deigen er ganske rennende... Skal inn i ovnen om 20 min.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 13:49   #76
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Amidriel kan lage focaccia. Det er jeg glad for.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 14:13   #77
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Iset lagde dette til meg da jeg var på besøk for litt siden. Jeg må lage selv. :hekta:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 14:15   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Ja, tenk at den ble så god til tross for at den faktisk var litt mislykket? Jeg hadde altfor lite olje i. Så du kan vel tenke deg hvor god den er når den blir laget ordentlig. :sikle:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 14:21   #79
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Men sånn ca hvor mye olje? Et par dl? Fem dl? En liter?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 14:32   #80
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Jeg lagde en som ble ganske rå i navnefesten, og var litt deppa for at den ble mislykket etter å ha laget 20 stk liksom.

Den ble revet vekk og folk var helt fra seg.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no