Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens beste foccaccia

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-08, 14:39   #121
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Jeg aner rett og slett ikke hvor mye for jeg måler aldri sånt. Jeg bare heller oppi. 3-4 dl kanskje? Nei, jeg tør ikke å si noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 15:03   #122
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Jeg har cirka 1 dl olje oppi deigen. Også bruker jeg litt mindre vann enn det som står i HI - cirka 7 dl vil jeg tro. Før jeg heller deigen i langpanna, heller jeg i nok olje til at jeg kan smøre hele bunnen og sidene av formen. Etter at deigen er dratt ut i alle hjørner og sånn heller jeg over cirka 0,5 dl som jeg fordeler rundt oppå deigen og langs kantene med fingrene.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 20:24   #123
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

dette brødet kunne passet godt til pastasalat med spekeskinke som jeg skal lage på klubb søndag? eller hva tror dere?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 21:21   #124
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

@tinkadott: Det høres nydelig ut. Tror det blir en glimrende match.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 12:58   #125
Honey
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 190
Honey imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Laget denne i dag og måtte smake litt. Så da ble det foccacia til lunsj.
Skal forresten ha full Iset-middag i dag. Bacon- og spinatgrateng med foccacia til.

Honey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 11:43   #126
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Denne skal jeg lage i dag
Men jeg har masse fersk oregano, kan jeg bruke det i steden for rosmarin?

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 13:18   #127
Honey
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 190
Honey imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Denne skal jeg lage i dag
Men jeg har masse fersk oregano, kan jeg bruke det i steden for rosmarin?

Jeg brukte både oregano, basilikum og rosmarin, med stort hell. Tror det bare er å prøve seg frem.

Honey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 15:03   #128
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Merker at jeg skal lage denne i helga, ja. Har nesten abstinenser.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 10:10   #129
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Jeg har en stor gryte med Bacalao som skal serveres i dag. Denne focacciaen må da være det perfekte tilbehøret? (i stedet for flatbrød som jeg pleier å servere til)

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 08:26   #130
Junta
Knæsj
 
Junta sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 11
Junta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Denne skal jeg i gang med nå! Men hvordan sørger jeg for at den holder seg best til i kveld? Ut av langpanna, avkjøle på rist og så i plast - eller?

__________________
Du spør meg hva jeg ler av lille venn?
Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.
André Bjerke
Junta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 08:47   #131
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Denne er fantastisk.
Puttet i fryseren også, er like god opptinet

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 09:01   #132
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av Junta, her.

Denne skal jeg i gang med nå! Men hvordan sørger jeg for at den holder seg best til i kveld? Ut av langpanna, avkjøle på rist og så i plast - eller?

Det ville jeg gjort ja. Jeg pleier å la den avkjøles i langpannen da, den blir sprø under uansett pga. all oljen. Så pakkes den i plast, da blir den ikke tørr.

Jeg pleier å sette skåler med forskjellige oljer på bordet når vi har denne. Hvitløksolje, chiliolje og god olivenolje. Det er så godt å dyppe brødet nedi oljene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 09:05   #133
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det ville jeg gjort ja. Jeg pleier å la den avkjøles i langpannen da, den blir sprø under uansett pga. all oljen. Så pakkes den i plast, da blir den ikke tørr.

Jeg pleier å sette skåler med forskjellige oljer på bordet når vi har denne. Hvitløksolje, chiliolje og god olivenolje. Det er så godt å dyppe brødet nedi oljene.

Lagde denne på lørdag, og den var utrolig god!

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 19:32   #134
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Godkjent

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 19:35   #135
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Veldig god!!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 14:53   #136
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Nå har jeg endelig somlet meg til å kjøpe mel slik at jeg kan prøve dene. Jeg er helt grønn og trenger ting inn med teskje.
Vannet skal blandes i på dette punktet (sammen med oljen)?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sammen med oljen ja. Jeg har oljen i først, og så heller jeg i vannet mens maskinen går.

Stemmer for at Iset føyer til dette i selve oppskriften, slik at noviser som meg selv slipper å lese hele tråden for å finne det ut før jeg skal bake!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 18:24   #137
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Nesten halve brødet ble fortært til middagen. Store og små likte det!
Lagde et hjørne til bare meg med fetaost. Ellers brukte jeg rosmarin og basilikum, og var nok litt gjerrig på oljen i panna og oppå, men det var kjempegodt for det.

Og for de som er som meg og ikke har så fintfølende ganer, så kan jeg fortelle at det smakte helt fortreffelig ved å bruke First Price olivenolje også!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 18:29   #138
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Stemmer for at Iset føyer til dette i selve oppskriften, slik at noviser som meg selv slipper å lese hele tråden for å finne det ut før jeg skal bake!

Nybegynner.

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Nesten halve brødet ble fortært til middagen. Store og små likte det!
Lagde et hjørne til bare meg med fetaost. Ellers brukte jeg rosmarin og basilikum, og var nok litt gjerrig på oljen i panna og oppå, men det var kjempegodt for det.

Og for de som er som meg og ikke har så fintfølende ganer, så kan jeg fortelle at det smakte helt fortreffelig ved å bruke First Price olivenolje også!

Så flott. Fetaost er digg!

Det funker nok fint samme hvilken olivenolje du bruker, men jeg foretrekker oljer som ikke gir meg kreft. Neida, hvetemel er jo ikke akkurat så sunt at det gjør noe, så sunt kan vel ikke dette brødet kalles uansett. Dessuten bruker jeg av og til Coop økologiske EV olivenolje, den er jo bra den óg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 18:34   #139
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Så lite olivenolje (og oljer generelt) som jeg bruker så vil jeg nok tippe at det er andre ting som kommer til å gi meg evt kreft mye før. Ikke spesielt sunt nei, men jammen var det godt!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 19:13   #140
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Mannen her spytta det nesten ut igjen. Han likte det ikkje

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no