Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lær meg om kjøkkenkniver!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-17, 14:11   #21
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Og så skal du slipe knivene dine hele tiden. Og gjerne sende dem vekk for å få dem satt opp på nytt av og til. Spør på den lokale slakterbutikken eller lignende.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 15:04   #22
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Jeg har hatt mange, mange kjøkkenkniver oppigjennom. Nå har jeg et lite utvalg av Victorinox, Global, MAC og Shun.

Jeg er absolutt mest glad i MAC-knivene mine. De er sylskarpe, har ganske tynne stål og holder eggen relativt bra.

Det finnes mange gode knivmerker, de fleste i normal prisklasse er nevnt her i tråden. Uansett hvilken du velger så vil du merke et hav av forskjell fra dagens utstyr. Start gjerne med en Victorinox kokkekniv og et rundstål. Så utvider du derfra.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 18:32   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Takk for tips! Ser at for eksempel Victorinox har kniver i ulike prisklasser. Duger de med plastskaft til noe som helst?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 12:29   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk for tips! Ser at for eksempel Victorinox har kniver i ulike prisklasser. Duger de med plastskaft til noe som helst?

Jeg foretrekker klart de helstøpte knivene.

Du må forresten være streng på å ALDRI vaske kniver i oppvaskmaskin.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 17:33   #25
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg foretrekker klart de helstøpte knivene.

Du må forresten være streng på å ALDRI vaske kniver i oppvaskmaskin.

Jeg har aldri skjønt hvorfor?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 17:57   #26
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har aldri skjønt hvorfor?

Det er 2 grunner, for det første så kommer eggen lett i kontakt med andre greier som ligger i oppvaskmaskinen, og sløves av den grunn.
For det andre så er det minst mulig krom i en kniv for å holde den sterk, noe som gjør at den er ekstremt sårbar for rust, både fra annet i maskinen, maskinen selv og som kan dannes på kniven. Rust kommer oftere i oppvaskmaskin pga kjemikaliene i vaskemiddelet.
Rusten ødelegger (sett inn et eller annet stoff i knivbladet, metallforbindelse? Husker ikke og vitenskapelig term) som gjør at kniven er sterk og hvass.
Derfor, mekanisk vask med børste og vann med bittelitt zalo, tørk og legg/sett den et sted den får være alene.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 19:37   #27
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Anbefaler også Victorinox.

Ellers stemmer jeg for store kniver. Jeg blir helt når jeg ser folk (f.eks. på TV) som står og skjærer grønnsaker med knøttsmå kniver - størrelse fruktkniv. Mye lettere med en kniv med litt størrelse!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 19:52   #28
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Jeg har også VicTorinox og elsker de. De eldste har jeg hart i 17-18 år, og takket være jevnlig skjerping og sliping (og aldri oppvaskmaskin!) Holder de seg bra. To av de eldste har vlitt sendt til hytta, da, de begynner å bli slitne. Jeg har stor og litt mindre kokkekniv, brødkniv/konditorkniv, filetkniv (brukes sjelden) og et utvalg små kniver fra victorinox, både med og uten sagtNn.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 21:36   #29
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Jeg føler at jeg trenger en ny kniv nå, og sikler på en Japansk (Kasumi) i hamret damask. Jeg fikk prøve en slik i høst, og den var nydelig i hånda, og skikkelig god å jobbe med.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 21:39   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.464
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Hamret damask? Link?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 23:04   #31
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hamret damask? Link?

Damask er fremdeles duk for meg, så nå fikk jeg ikke bildene inni hodet til å stemme

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 06:49   #32
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hamret damask? Link?

Denne https://www.skarpekniver.com/24cm-ko....html?___SID=U

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 08:51   #33
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.464
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Denne https://www.skarpekniver.com/24cm-ko....html?___SID=U

Ska sei!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 08:53   #34
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Jeg synder mot det der oppvaskmaskingreiene altså, ukentlig. Og jeg har nok ikke nabolagets skarpeste kniver heller, men de er skarpe nok for meg. Jeg har f.eks. aldri filetert en fisk, i alle fall ikke på denne siden av årtusenet. Innimellom drister jeg meg også til å slipe knivene, og det har jeg merket har god effekt.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 10:09   #35
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Hmm, her går også knivene i oppvaskmaskinen. Får slutte med det da. Men er så engstelig for å ikke få de helt rene. Særlig etter å ha skåret i rått kyllingkjøtt. Det var jo litt derfor jeg kjøpte nye hvor hele kniven er i stål.

Jeg vasker den jo under springen med zalo og kost + skjærebrettet men setter de i oppvasken etterpå. Pluss oppvaskkosten. Men får heller ta en runde til under springen med ny oppvaskbørste da...
Hvordan gjør dere det etter å ha skåret i kylling da?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 10:29   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg føler at jeg trenger en ny kniv nå, og sikler på en Japansk (Kasumi) i hamret damask. Jeg fikk prøve en slik i høst, og den var nydelig i hånda, og skikkelig god å jobbe med.

Åh, de er så nydelige! Jeg ønsker meg en skikkelig japansk grønnsakssnacks. :

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg synder mot det der oppvaskmaskingreiene altså, ukentlig. Og jeg har nok ikke nabolagets skarpeste kniver heller, men de er skarpe nok for meg. Jeg har f.eks. aldri filetert en fisk, i alle fall ikke på denne siden av årtusenet. Innimellom drister jeg meg også til å slipe knivene, og det har jeg merket har god effekt.

Det sliter enormt med vaskemaskin altså. Det handler ikke bare om de vanskelige fileteringsjobbene, men å kunne skjære noe med ett slice, i stedet for å mose og sage, f.els.

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hmm, her går også knivene i oppvaskmaskinen. Får slutte med det da. Men er så engstelig for å ikke få de helt rene. Særlig etter å ha skåret i rått kyllingkjøtt. Det var jo litt derfor jeg kjøpte nye hvor hele kniven er i stål.

Jeg vasker den jo under springen med zalo og kost + skjærebrettet men setter de i oppvasken etterpå. Pluss oppvaskkosten. Men får heller ta en runde til under springen med ny oppvaskbørste da...
Hvordan gjør dere det etter å ha skåret i kylling da?

Kylling er litt tricky, ja. Jeg vasker kosten og brettet i oppvaskmaskinen etter å ha skåret kylling. Kniven blir først skylt i glovarmt vann. Om du gjør det med en gang, så får du av alt klinet, også kan du vaske over med en ren oppvaskkost og zalo, og skylle i glovarmt vann.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 10:58   #37
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hmm, her går også knivene i oppvaskmaskinen. Får slutte med det da. Men er så engstelig for å ikke få de helt rene. Særlig etter å ha skåret i rått kyllingkjøtt. Det var jo litt derfor jeg kjøpte nye hvor hele kniven er i stål.

Jeg vasker den jo under springen med zalo og kost + skjærebrettet men setter de i oppvasken etterpå. Pluss oppvaskkosten. Men får heller ta en runde til under springen med ny oppvaskbørste da...
Hvordan gjør dere det etter å ha skåret i kylling da?

Det er viktig å skylle først, ved lav temperatur sånn at proteinet ikke stivner for da blir det temmelig vanskelig å fjerne.
Deretter oppvask med børst og normal mengde zalo, skyll godt og tørk.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 11:20   #38
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

De fleste knivene våre er nærmere 20 år og ikke godt vedlikeholdt, men aldri vasket i maskin, og ikke ligget i skuff. Har Fiskars brødkniv, den skal erstattes med en skarpere med lengre knivblad. Har kokkekniver fra Global, Victorinox og Sabatier. Den fra Victorinox med treskaft foretrekkes. Den fra Lion har tungt knivblad og er favoritt til hakking. Har gode allsidige tomatkniver fra Fiskars med gode skaft for barn. Og en bitteliten fra Global som brukes til mye forskjellig. Har et rundt skjerpestål fra Global som svoger får tildelt når han er innom. . Har fileteringskniver, men takker kvikkt ja til å få maten filetert i butikk.

Vi ferierer i Italia, der tar vi med brødkniv, grønnsakskniv og kokkekniv. Så er selvhusholdet sikret.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 21:52   #39
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Jeg skjønner ikke at det å ligge på et sånn bestikkbrett i oppvaskmaskin skal slite på knivene altså. De er jo ikke bortpå annet bestikk.


Sist redigert av Cuyahoga : 01-11-17 kl 22:21.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 22:07   #40
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!

Jeg har knivene i oppvaskmaskinen. De ligger på et eget brett og er ikke borti noe. Ikke er det rust på de heller, og vår snart 10 år gamle Chroma kokkekniv, som er den eldste vi har, er som ny. Slipes et par ganger i året med elektrisk knivsliper, og det er sikkert ikke innafor hos knivgourmetene det heller.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no