Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-11, 22:51   #321
Ivars_mamma
We weren't born to follow
 
Ivars_mamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 248
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Dette må være en av de beste sjokoladekakene jeg noen sinne har smakt. Fantastisk. Tusen takk for deling av flott oppskrift.

__________________
Mamma til Ivar, født nov 2008.
Ivars_mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:33   #322
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg fikk mye ros for denne, hadde med en rest på foreldremøte. Den hadde vært fryst etter barnedåp, men ble jammen meg like god som tint !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:52   #323
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Denne skal jeg prøve. Er lei av de "tørre" sjokoladekakene som en får i selskaper. Sønnen min vil ha sjokoladekake i selskapet sitt og jeg syter med tanken på å lage ei "tørre". Men denne hørtes lovende ut med all denne skrøyten

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:53   #324
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Forresten kan brukes til å lage "sjørøverskip"??

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:58   #325
Ivars_mamma
We weren't born to follow
 
Ivars_mamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 248
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg vet ikke. Det er jo meningen at glasuren skal trekke ned i kaka, så da må du eventuelt bruke en smørkrem el for å ha på selve sjørøverskipet. Kaka blir ikke like saftig uten glasuren nedi, selv om den virket god og fuktig da også.

__________________
Mamma til Ivar, født nov 2008.
Ivars_mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:32   #326
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Ivars_mamma, her.

Jeg vet ikke. Det er jo meningen at glasuren skal trekke ned i kaka, så da må du eventuelt bruke en smørkrem el for å ha på selve sjørøverskipet. Kaka blir ikke like saftig uten glasuren nedi, selv om den virket god og fuktig da også.

Takk for svar. Tenkte å ha glasuren på som skrevet i oppskriften og så ha noe for å "pynte" skipet. Men det blir kanskje for mye....?

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:52   #327
Ivars_mamma
We weren't born to follow
 
Ivars_mamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 248
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av MoV, her.

Takk for svar. Tenkte å ha glasuren på som skrevet i oppskriften og så ha noe for å "pynte" skipet. Men det blir kanskje for mye....?

Jeg hadde nok fint klart å spise med dobbel så mye glasur men nå er jeg sjokoladoman også da. Når den er helt kald så er den genial å kutte i passende biter, og så blir den nydelig saftig om du lar den stå ute litt før servering. Er god kald også altså.

__________________
Mamma til Ivar, født nov 2008.
Ivars_mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:02   #328
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av MoV, her.

Forresten kan brukes til å lage "sjørøverskip"??

Hvis du skal bygge skipet i høyden, så funker det ikke. Glasuren må helles over kaka mens den er helt varm, for at den skal trekke inn, og da rekker du ikke å bygge skipet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:28   #329
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Ivars_mamma, her.

Jeg hadde nok fint klart å spise med dobbel så mye glasur men nå er jeg sjokoladoman også da. Når den er helt kald så er den genial å kutte i passende biter, og så blir den nydelig saftig om du lar den stå ute litt før servering. Er god kald også altså.

Takk for tips

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:31   #330
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis du skal bygge skipet i høyden, så funker det ikke. Glasuren må helles over kaka mens den er helt varm, for at den skal trekke inn, og da rekker du ikke å bygge skipet.

Tenkte å gjøre som "Ivars mamma" nevnte å kutte kaken når den er kald. Så bygge den i høyden. Smørre/lime med mer glasur ev. sjokoladekrem. Men hvis den er "bløt" "synker" kansje hele skipet??

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:06   #331
Ivars_mamma
We weren't born to follow
 
Ivars_mamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 248
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg syntes ikke den var bløt, men nå har jeg aldri lagd sjørøverskip heller da. Du kan jo prøvelage kaka, det er ikke bortkastet, for å si det slik

__________________
Mamma til Ivar, født nov 2008.
Ivars_mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:42   #332
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Ivars_mamma, her.

Jeg syntes ikke den var bløt, men nå har jeg aldri lagd sjørøverskip heller da. Du kan jo prøvelage kaka, det er ikke bortkastet, for å si det slik

Takk for tips igjen. Tenkte ikke så langt jeg. Har aldri laget sjørøverskip selv. Så det burde jeg gjøre. Få øvd meg litt. Ikke dumt, ikke dumt. Men spørs om jeg får det til uansett om det er "bløt" eller "tørr" sjokoladekake. Er ikke så veldig hendig når det kommer til stykke

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:46   #333
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Ivars mamma:

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 21:11   #334
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

hm, jeg lagde denne i dag og sns den var veldig skuffende. All glasuren trakk lett ned i kaka, men "fylte" liksom bare toppen likevel, og smakte ganske kjedelig, som vanlig sjokoladekake. god, men helt uspennende.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 01:00   #335
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

hm, jeg lagde denne i dag og sns den var veldig skuffende. All glasuren trakk lett ned i kaka, men "fylte" liksom bare toppen likevel, og smakte ganske kjedelig, som vanlig sjokoladekake. god, men helt uspennende.

En må lage 1 1/2 porsjon av fyllet sånn at hele kaka blir godt gjenomtrukket (viktig å få stukket store nok huller, men ikke for store), så ligger det ogs et lag med fyll igjen helt på toppen. Jeg har også et par ss mere melk i fyllet så det blir passe tykt. Kaka er en av favorittene hos både små og store her.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 08:25   #336
kjerstisin
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
Innlegg: 227
kjerstisin er litt kul
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Denne bakte jeg for et par uker siden og syntes den ble super god... Masse glasur.... Ble jo bare bedre etter et par dager i kjøleskapet og ungene spiste masse av den.....egentlig synd den er så mektig for da varer den lengre les: spiste kake i flere dager.....

__________________
Leder av monsterfabrikken, bestående av to store fire små en hund og x-antall hybelkaniner....
kjerstisin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 09:01   #337
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

En må lage 1 1/2 porsjon av fyllet sånn at hele kaka blir godt gjenomtrukket (viktig å få stukket store nok huller, men ikke for store), så ligger det ogs et lag med fyll igjen helt på toppen. Jeg har også et par ss mere melk i fyllet så det blir passe tykt. Kaka er en av favorittene hos både små og store her.

Jeg tror faktisk at hovedproblemet mitt med denne kaka er at den er helt gudsjammerlig søt, jeg syns det blir lite faktisk smak når det blir så ekstremt søtt, kjenner bare søtsmaken. Jeg lagde litt ekstra glasur, for jeg leste tråden først, og hadde i ekstra melk for å tynne ut, men nei, den er helt ok, men kommer umenneskelig langt ned på lista over favorittkaker, altså. Ganske kjedlig, og alt for søt.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 12:59   #338
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg tror faktisk at hovedproblemet mitt med denne kaka er at den er helt gudsjammerlig søt, jeg syns det blir lite faktisk smak når det blir så ekstremt søtt, kjenner bare søtsmaken. Jeg lagde litt ekstra glasur, for jeg leste tråden først, og hadde i ekstra melk for å tynne ut, men nei, den er helt ok, men kommer umenneskelig langt ned på lista over favorittkaker, altså. Ganske kjedlig, og alt for søt.

Da liker du nok ikke så søt kake nei. For den er veldig søt. Den blir bedre etter i alle fall 1 døgn i kjøleskapet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 14:04   #339
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Da liker du nok ikke så søt kake nei. For den er veldig søt. Den blir bedre etter i alle fall 1 døgn i kjøleskapet.

Ja, jeg tror det er det, altså. Konsistensen er forsåvidt god, men det ble for søtt, og ingenting som balanserte den intense søtsmaken. Kanskje jeg får eksprimentere litt med mørkere sjokolade og mindre sukker.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 15:34   #340
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Nå har jeg laget en slik, andre forsøk, men glasuren min blir tykk og trekker ikke ned. Etter en prøveklatt som ikke lot seg smøre utover, tok jeg mer melk i resten og da ble den mer rennende, men kaken ser ikke særlig pen ut. Kan jeg, æææh, lage mer glasur og ha litt ekstra på når den er nedkjølt, for å få den til å bli penere, eller blir det overkill?

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no