Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-11, 13:05   #341
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Noen som har laget denne med glutenfritt mel?

Ser jo (og høres) fantastisk god ut.


Ja, har nå prøvd en glutenfri variant. Erstattet bare melet med glutenfritt mel. Siden jeg synes røren ble veldig tynn, hadde jeg i litt mer mel. Hadde selvsagt ikke lest hele tråden om at den skulle være veldig tynn.
Stekte kaken på 200 grader og 32 minutter. Da var den vanlig langpannekake-godt-stekt og hadde fått "tårn" på toppen. Fikk stukket hull og glasuren trakk godt inn. Nå står den i kjøleskapet og det gjenstår å se hvordan den smaker. Er redd den blir litt som vanlig sjokoladekake siden den dessverre ble litt mye stekt.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 14:42   #342
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Lilith, her.

Nå har jeg laget en slik, andre forsøk, men glasuren min blir tykk og trekker ikke ned. Etter en prøveklatt som ikke lot seg smøre utover, tok jeg mer melk i resten og da ble den mer rennende, men kaken ser ikke særlig pen ut. Kan jeg, æææh, lage mer glasur og ha litt ekstra på når den er nedkjølt, for å få den til å bli penere, eller blir det overkill?

Den skal ikke være pen. Det blir overkill tror jeg. Del den heller opp i biter når den er kald og server som konfektstykker.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 21:40   #343
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.820
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Ja, har nå prøvd en glutenfri variant. Erstattet bare melet med glutenfritt mel. Siden jeg synes røren ble veldig tynn, hadde jeg i litt mer mel. Hadde selvsagt ikke lest hele tråden om at den skulle være veldig tynn.
Stekte kaken på 200 grader og 32 minutter. Da var den vanlig langpannekake-godt-stekt og hadde fått "tårn" på toppen. Fikk stukket hull og glasuren trakk godt inn. Nå står den i kjøleskapet og det gjenstår å se hvordan den smaker. Er redd den blir litt som vanlig sjokoladekake siden den dessverre ble litt mye stekt.

Oh my, den ble så god! Jeg har fremdeles litt igjen av de du satte igjen her og har akkurat spist et lite stykke. Den er nå 3 dager gammel og nesten like saftig. Mmmm!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 14:58   #344
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.786
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Denne blir alltid vellykket, og nå står den på ovnen, klar til å serveres koselige kollegaer som kommer på besøk i kveld.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 11:38   #345
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Hvor mange munner kan jeg mette med denne? Skal ha med kake på jobben og lurer litt på om jeg må bake to kaker for at det skal holde.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 13:21   #346
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hvor mange munner kan jeg mette med denne? Skal ha med kake på jobben og lurer litt på om jeg må bake to kaker for at det skal holde.

Hvor mange munner skal du mette da? Jeg får ca. 30 stykker ut av ei kake. Den er mektig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 13:27   #347
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Ja, jeg har laget den flere ganger og vet at den er mektig og tenkte å skjære små stykker. 30 altså? Hmm.. må hjem og måle langpanna.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 20:32   #348
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Gud, jeg savner denne!! #lavkarbo

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 17:36   #349
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Denne skal bakes og taes med i 50-årsdag i morgen.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 16:06   #350
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Nå står denne i ovnen, gleder meg til å smake.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 23:46   #351
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Kjempegod kake. Tror jeg fikk det til, for kaka ble gjennomtrukket av glasur og smakte himmelsk (veldig mektig, dog).

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:28   #352
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)



Og den blir enda bedre når den har stått kaldt en stund, altså? *Dårlig selvdisiplin på hele gjengen her *


Sist redigert av Timar : 04-03-13 kl 09:55.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 05:43   #353
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Helt enig, Lilletrille!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 14:10   #354
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Den lager jeg hver gang jeg skal ha sjokoladekake

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 07:21   #355
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg bestemte meg for å lage denne i går, men ble sånn når jeg så mengden sukker.
Jeg lager bare ikke en kake med 9 dl. sukker i, det er helt sikkert, så jeg reduserte til 6,5 dl, og det funket fint.
I glasuren reduserte jeg til 300 g. melis, og tilsatte 100 g. mørk sjokolade og brukte fløte istedet for melk, samt hadde i litt kaffe.

Kaken var grei nok, men fortsatt alt for søt etter min smak og vil nok ikke bli en kake jeg lager ofte.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 19:56   #356
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Vi lagde denne igjen i går. Nam!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 13:02   #357
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg skal prøve denne servert som dessert nå i påsken. Hva er godt til? Bærmos? Andre tips ?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 20:37   #358
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Bringebærsaus er fantastisk!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-13, 18:15   #359
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jaaaa! Melisdryss, bringebærsaus og noen hele bær til pynt, stor suksess! Og vi har rester !

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-13, 19:41   #360
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Nå har jeg prøvd denne og har funnet ny favoritt! Vi smakte den først dagen etter og da ble jeg ikke imponert. 6-åringen like den ikke. Men, etter flere dager i kjøleskapet var den smashing og 6-åringen likte den. Bør absolutt stå minst to dager i kjøleskap.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no