Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ein Storytel-tråd

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-16, 22:42   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ein Storytel-tråd

Kva vil du anbefale frå Storytel?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 06:47   #2
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Jeg liker godt krim og anbefaler:

Hjorth og Rosenfeldt, hele serien.
Eystein Hanssen, hele serien.

Holder nå på med Vila i Frid av Sofie Sarenbrant, er omtrent halvveis og liker boka godt.

Det er flere bøker jeg har hørt på en liten stund, men som jeg har vært så misfornøyd med oppleser at jeg bare har avsluttet dem. Det er haka ved lydbøker, man er avhengig av en god oppleser for å nyte boka.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 06:50   #3
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Er fersk på Storytel, men har rukket å høre Etter deg, og Brit-Marie var her. Gav begge 4 stjerner. Nå står Mormor hilser og sier Unnskyld, for tur. Og har fått anbefalt Noen kjenner mitt navn. Gleder meg også til å høre En liste for livet.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 07:21   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Jeg er bare på min andre bok, 'Magnet' av Saabye Christensen. Den egner seg bra som lydbok.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 07:39   #5
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Krim her og. Harlan Coben, Karin Slaughter, Crist Tvedt sine har jeg hørt i sommer og likt godt

Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 08:51   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Jeg har sagt opp mitt abonnement, da jeg ikke fant mer å høre. Men jeg har abonnert i et par år først da.

Jack Reacher-bøkene har jeg fått hørt. Må høres både på norsk og engelsk om man skal få med seg alle.
Harlan Coben sine bøker om Myron Bolitar.
Bøkene omSebasrian Bergmann.
Guillou sine bøker som starter med brobyggerne.


Jeg hører en del på svensk, det åpner for en del flere titler.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 10:01   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.445
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Ah, tråden for meg! Er det storytel jeg skal abonnere på før årets slaraffenferie i solen? Har de bøker for barn der også, eller kun voksenbøker? Bare på norsk, eller også på engelsk?

Er det noen begrensning på hvor mange bøker man kan høre?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 10:48   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Storytel er genialt for meg som liker å lese på telefonen, og som liker å veksle mellom å lytte og lese.

Jeg har stort sett et par-tre bøker på bokhylla der.

Ellers kan jeg anbefale Ebokbib som er gratis, men det er som et bibliotek og man må vente på populære bøker, og forholde seg til lånefrister.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 10:57   #9
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Brobyggerne av Jan Guillou, og de to bøkene som følger. God oppleser og gode historier.

Maria Lang, gammeldags krim, lest av Inger Teien.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 11:18   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Ah, tråden for meg! Er det storytel jeg skal abonnere på før årets slaraffenferie i solen? Har de bøker for barn der også, eller kun voksenbøker? Bare på norsk, eller også på engelsk?

Er det noen begrensning på hvor mange bøker man kan høre?

Både barn og voksen. Norsk, svensk og engelsk. Ingen begrensningar på streaming, men begrensninger på kor mange bøker ein kan laste ned til offline samtidig. Lurer på om det er fem eller åtte? Den bokmerker og synker fint mellom ulike dingser.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 11:28   #11
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Eg kan jo komme med noko av det eg har likt best det siste året:

- Arnaldur Indridason sine islandske krimbøker, lese av Ivar Nørve.
- Cirkeln, Eld og Nyckeln av Mats Strandberg og Sara B. Elfgren. Ein anmeldar skreiv "Fucking Åmål møter Hunger Games" og det stemmer ganske godt.
- Greven av Monte Cristo av Alexander Dumas

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 17:26   #12
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Indirason har jeg og hørt på, fine!

Og så har jeg en hang til Thomas Bolme som leser på svensk, han leser så fint.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 22:24   #13
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.994
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Jeg er ikke den kjappeste, så jeg anbefaler Den lukkede bok av Jette Kaarsbøl.
Selv hører jeg på Sjarmen med tarmen nå. Og masse Terry Pratchett, om du er åpen for sånt.

Også er det mye gøy å høre sammen med junior. Albert Åberg, Reven og grisungen, Lotta i Bråkmakergata osv., osv.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 22:25   #14
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.994
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

How to be a woman av Caitlin Moran.
Kriget har inget kvinneligt ansikte av Svetlana Aleksjevitsj
Ready player one av Clive Ernest
Bitterfittan av Maria Sveland
Tokyo av Mo Hayder
Masse Bill Bryson

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-16, 04:33   #15
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Jeg liker Kim Haugen som oppleser! Sist hørt i Magnet. Og Anders Ribu leser Henrik Langelands bøker godt. Nils Ole Oftebro er en god Karin Fossum-oppleser. Oppleseren er viktig!

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-16, 06:01   #16
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

The girl on the tran var også en flott høreopplevelse på engelsk. Samme med Rachel's holiday.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-16, 07:39   #17
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Alt av Charlaine Harris! Krimserien om Aurora Teagarden er veldig fin, syns jeg. Litt klisjeer, litt drama, litt action, litt av alt. Lett underholdning, så ikke noe tunge greier. Første boken heter Real Murders. (engelsk)

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-16, 08:15   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Barnebokanbefaling: Rottene kommer.
Det er første bok i en serie på tre. Nydelig opplest av forfatter Trond Brænne selv. Dessverre lener han ikke lenger, så det kommer ikke flere bøker her. Krim for barn med mye humor. 6-7 år og litt oppover. Jeg hadde også glede av å høre på dem. Vi hadde dem på biltur.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-16, 09:08   #19
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ein Storytel-tråd

Jeg har bare hørt en bok på Storytel, forresten den eneste lydboka jeg har hørt i sin helhet i hele mitt liv - jeg er i utgangspunktet ingen lytteleser. Men på ferien i år hørte vi I morgen er alt mørkt. Brages historie av Sigbjørn Mostue. Først likte jeg ikke så godt oppleseren, men historien og stemmen sugde seg fast, og boka er noe av det bedre jeg har lest for yngre ungdommer på lenge. Jeg har hatt gleden av å høre Mostue selv lese fra boka også, og det er virkelig spennende å høre på. Anbefales.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no