Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Vi som leser bøker om igjen

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-15, 14:25   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Jeg har en lang liste med bøker som jeg har lest om igjen en eller flere ganger. Vinterbarn av Dea Trier Mørch hver gang jeg har vært gravid. Agatha Christie når jeg var syk (det er flere år siden), men det var nostalgi fra jeg leste alle da jeg var 14-15. Nå hender det jeg griper til Elizabeth George i den sammenhengen, og har lest flere av de om Lynley og Havers om igjen. Ikke fordi det er så fantastisk litteratur, det er mer stemningen og følelsen av å lese kun for avslapping tror jeg. Og så har jeg lest flere av Jane Austen sine bøker om igjen. Og Kristin Lavransdatter. Og to av Knausgårdbøkene. For ikke å snakke om Amy Tan. Og Ian Mc Ewan. Og John Irving. Og Hamsun. Og så var det Anne fra Bjørkely, hele serien noen ganger. Det er bare å innse at jeg er en omigjen-leser, og jeg opplever det ikke som bortkastet. Fine gjensyn.

Men det er mange bøker jeg bare leser en gang også, selvfølgelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:26   #22
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Elsi Lund-triologien leitar eg ofte fram att. Den fyller meg med takksemd over tida eg lever i, samtidig som den gir eit gløtt inn i ei tid som ikkje er så langt unna. Den gav meg verktøy til å forstå dei som var nokre generasjonar eldre enn meg, og gjorde meg litt meir audmjuk.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:27   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.861
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Jeg synes heller ikke at det er bortkastet å lese bøker om igjen, overhodet ikke. (Men jeg disiplinerer meg selv litt av og til for å ikke havne bare på nostalgivogna – jeg trenger nye ting også.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:27   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Ja, jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:29   #25
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes heller ikke at det er bortkastet å lese bøker om igjen, overhodet ikke.

Dessutan les ein jo ikkje den samme boka.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:30   #26
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Åh, jeg leser bøker om igjen hele tiden! Anne Karin Elstad, Unni Lindell, John Irving... Sistnevntes "En bønn for Owen Meany" er min favorittbok i hele verden, den har jeg nok lest sikkert ti ganger.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:32   #27
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Jeg leser også gjerne barne/ungdomsbøker om igjen i voksen alder. For eksempel "Goodnight, Mister Tom".

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:34   #28
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.861
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Dessutan les ein jo ikkje den samme boka.

Definitivt ikke. Særlig ikke hvis man var veldig ung forrige gang. Jeg blir stadig litt sjokkert over hvilken skamløst romantiserende leser Toffen (16) var. Så når det gjelder Victoria, for eksempel, er det gode argumenter for å lese den både som ung og naiv og som eldre, mer kritisk og kynisk. (Johannes, altså! Makan!)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:36   #29
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Så når det gjelder Victoria, for eksempel, er det gode argumenter for å lese den både som ung og naiv og som eldre, mer kritisk og kynisk. (Johannes, altså! Makan!)

Ikke sant.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:38   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Definitivt ikke. Særlig ikke hvis man var veldig ung forrige gang. Jeg blir stadig litt sjokkert over hvilken skamløst romantiserende leser Toffen (16) var. Så når det gjelder Victoria, for eksempel, er det gode argumenter for å lese den både som ung og naiv og som eldre, mer kritisk og kynisk. (Johannes, altså! Makan!)

Samme med Kristin Lavransdatter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:38   #31
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Definitivt ikke. Særlig ikke hvis man var veldig ung forrige gang. Jeg blir stadig litt sjokkert over hvilken skamløst romantiserende leser Toffen (16) var. Så når det gjelder Victoria, for eksempel, er det gode argumenter for å lese den både som ung og naiv og som eldre, mer kritisk og kynisk. (Johannes, altså! Makan!)

Eg trur eg må lese Huset ved moskeen igjen, snart. Sist vurderte eg å konvertere frå agnostisme til islam.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:39   #32
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Eg har nyleg lese Den hemmelighetsfulle hagen på nytt, etter å ha blitt bitt av fargeleggingsbasillen. Eg har strengt tatt fleire gode erfaringar med å lese barnebokklassikarar om igjen (med unntak av Kamilla og tyven som på ingen måte overlevde voksenblikket. ).

Pride and Prejudice og Jane Eyre er andre bøker eg har lese fleire gonger. Alberte-bøkene til Cora Sandel kjenner eg og at eg snart skal gå laus på for nte gong.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:40   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Hele Anne fra Bjørkeli (på engelsk) var siste, tror jeg.
Jeg får ikke lest nok for tiden, så jeg har mer enn nok med å komme gjennom nyanskaffelsene. Men jeg kjenner at jeg har lyst på Pratchett-oppfriskning (og å få kjøpt inn de bøkene jeg mangler, jeg husker bare ikke helt hvor langt jeg var kommet ...).

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:42   #34
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.861
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Samme med Kristin Lavransdatter.

I know!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:43   #35
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Agnar Mykle skrev det, i forordet til Sangen om den røde rubin: "Boken bør leses to ganger. Den har en historie, også."

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 15:13   #36
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Jeg leste nylig The Truth av Pratchett om igjen. Ellers har jeg lest alle Adrian Mole-dagbøkene sikkert tre ganger, like fornøyelig hver gang. 1984 er også en bok jeg har lest flere ganger.
På ungdomsskolen leste jeg alle Poirot-bøkene av Agatha Christie og de har jeg lest om igjen i voksen alder.
I fjor tok jeg med meg en del av tingene jeg hadde liggende i barndomshjemmet mitt og blandt dem var en god del bøker jeg elsket som barn og som jeg følte behov for å lese om igjen, bl.a. Den Hemmelige Hagen, Jernbanebarna og Den Lange Veien Hjem.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 15:20   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Jeg er en omigjenleser. Jeg har lest "tatt av vinden" mange ganger, og Scarlett O'Hara har forandret seg VELDIG fra jeg var 14, gitt. Hun har jo karakter. Og integritet. Og livsvilje. Hun er ikke bare et stabeis av en smellvakker jåledukke som var forelsket i feil mann alt for lenge.

Jane Austen har jeg lest mange ganger. Særlig P&P og S&S. Garps verden, A Prayer for Owen Meany og Siderhusereglene av John Irving. Evy Bøgenæs og Annik Saxegaard. En by som Alice av Neville Shute (hjerter Og Amy Tan - Kjøkkengudens kone og The Joy Luck Club. (Jeg er nok Fjonka. )

Kristin Lavransdatter har jeg lest flere ganger, men tror ikke den skal leses mer nå.

Og den hemmelige hagen, selvsagt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:19   #38
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Jeg er også en omigjenleser. Veldig.

I påsken leste jeg Doomsday Book igjen. Trodde jeg. Men så viste det seg at jeg ikke hadde lest den før. Jeg lurer nå veldig på hvilken annen bok om tidsreisende historikere jeg leste i min ungdom. Mulig det var en annen bok av samme forfatter. Jeg jobber intenst med å finne ut av saken, i alle fall.

Den siste boken jeg leste om igjen, teller ikke: jeg leser Den hemmelige hagen for Minsta. Den siste boken jeg leste om igjen for meg selv, var Hunger games, som jeg hørte på lydbok mens jeg luket ugress. Jeg klarer ikke konsentrere meg skikkelig om lydbøker, så jeg kan bare høre bøker jeg har lest før og kjenner handlingen på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:33   #39
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Jeg er en omigjenleser. Mye lettere bøker som er lest mange ganger og som jeg leser for kosens skyld. Jeg har lest alt av Agatha Christie mange ganger, Dorothy Sayers, Annik Saxegaard, Terry Pratchett.

Akkurat nå leser jeg om igjen "Magician" av Raymond Fiest. En av tidenes beste fantasybøker, så den koser jeg meg med.

Og så tenker jeg nok at jeg skal lese om igjen Kristin Lavransdatter igjen. Jeg tror at jeg bør lese den som voksen og ikke bare som ungdom.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:34   #40
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er også en omigjenleser. Veldig.

I påsken leste jeg Doomsday Book igjen. Trodde jeg. Men så viste det seg at jeg ikke hadde lest den før. Jeg lurer nå veldig på hvilken annen bok om tidsreisende historikere jeg leste i min ungdom. Mulig det var en annen bok av samme forfatter. Jeg jobber intenst med å finne ut av saken, i alle fall.


Leste du ikke "To Say Nothing of the Dog?" av samme forfatter en gang?

Jeg leser Bellwether jevnlig, Night Watch nesten hver vår, og Komarr/Civil Affair når jeg har en halvtime til overs og ikke gidder å starte noe helt nytt. Det er topp med Kindle, ingen som ser at jeg leser de samme fillene om og om igjen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no