Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-17, 14:35   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Jeg trenger MYE mat ila en dag og sliter med å ikke orke/klare å ta med meg mat hjemmefra på morgenen. Jeg har ikke sjans å tilberede noe på morgenen, så det må lages ting på forhånd. Jeg liker ikke brødskiver, så det utgår...

Så - hva kan jeg lage på forhånd og ta med meg på jobb?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 14:40   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Jeg har med middagsrester eller salat med kylling/laks/kjøttboller og avokado, søtpotet, tomat, agurk og hva jeg ellers måtte ha av grønnsaker.
Omelett er også mettende.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 14:40   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Jeg har en knekkebrød-pakke liggende på jobb og leverpostei i kjøleskapet. Ikke det mest spennende akkurat.

Av og til lager jeg omelett til kvelds og tar med rester til lunsj, samme med matmuffins eller salater. Jeg liker også å ha matboks med ulike rom, så jeg kan ha litt oppskjært agurk, mandler, nøtter, rosiner og bær til kl 14-mat.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 15:36   #4
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Stort sett middagsrester.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 15:40   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Dere som har med middagsrester; lager dere for mye dagen før med vilje?

Jeg ser jo at jeg er et kresent vesen... jeg skulle ønske jeg likte tomater, agurk og avokado...

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 15:51   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Jeg lager bevisst for mye, ja.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 16:02   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Jeg er skikkelig kjedelig så spiser magert til lunch for å ha mer å gå på til middagen.

Spiser fast 4 tørre knekkebrød (Ryvita eller Rugsprø), en skyr, to-tre rå gulrøtter. En banan og et eple utenom.

Noen ganger har jeg med et hardkokt egg, druer, nektarin eller en halv avakado også.
Jeg er veldig glad i alt av frukt og grønnsaker.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 19:09   #8
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Jeg har knekkebrød og smøreost liggende på jobb som jeg spiser de dagene jeg har tid til å spise lunsj.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 19:20   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Jeg har også smøreost og knekkebrød liggende til de dagene jeg ikke har tid til å lage lunsj. Har jeg tid, lages den alltid på morgenen og da består den gjerne av to- tre brødskiver med ost og paprika eller egg, to wraps med kalkun eller skinke og diverse grønnsaker (kan lages kvelden før, skivene smøres alltid om morgenen). Evt. en salat. Noen ganger enkel salat med bare grønnsaker, andre ganger har jeg kylling eller pasta i. Vi har aldri vært noe særlig gode på å ta med middagsrester i matpakken. For det første lager vi som regel passe med middag slik at det blir minimalt med rester, for det andre har jeg ikke tid til å varme maten på jobb- og kald gryte eller hva_har_du liker jeg ikke så godt. (Kald pizza går greit.).

Myrsnipa: Tomater og avokado er mine desiderte favorittgrønnsaker. Jeg synes nesten synd på deg som ikke liker det.
Men agurk? Går det an å like/ikke like agurk? Den smaker jo ingenting.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 20:53   #10
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Jeg har knekkebrød og smøreost liggende på jobben til mellommåltid. Til lunsj spiser jeg alltid salat og kylling. Det jeg gjør er å kutte opp salat, forskjellere grønnsaker og ost to ganger i uka. Oppbevarer de forskjellige tingene i separate bokser i kjøleskapet. Da tar det meg 1 minutt å lage en salat. I fryseren har jeg alltid poser med ferdig stekt og krydret kylling. Hver pose er på 100 gram med kylling. Kjøper noen ganger yoghurt til mellommåltid. Jeg spiser alltid lunsj og to mellommåltider på jobb. Har noen ganger med frukt eller bær til mellommåltid.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 21:01   #11
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Myrsnipa: Tomater og avokado er mine desiderte favorittgrønnsaker. Jeg synes nesten synd på deg som ikke liker det.
Men agurk? Går det an å like/ikke like agurk? Den smaker jo ingenting.

Agurk smaker NOE, og den smaken er helt jævlig. Men det er også på en måte ekkelt at det smaker lite. Det blir som veldig tynn saft eller melon, som jeg heller ikke liker. Får nesten problemer med konsistensen fordi det er sånn mis-match mellom utseende og smak....haha. Forstå den!

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 21:02   #12
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg har knekkebrød og smøreost liggende på jobben til mellommåltid. Til lunsj spiser jeg alltid salat og kylling. Det jeg gjør er å kutte opp salat, forskjellere grønnsaker og ost to ganger i uka. Oppbevarer de forskjellige tingene i separate bokser i kjøleskapet. Da tar det meg 1 minutt å lage en salat. I fryseren har jeg alltid poser med ferdig stekt og krydret kylling. Hver pose er på 100 gram med kylling. Kjøper noen ganger yoghurt til mellommåltid. Jeg spiser alltid lunsj og to mellommåltider på jobb. Har noen ganger med frukt eller bær til mellommåltid.

Her var det noen smarte tips. Du steker altså kyllingfileter, deler opp og fryser? Fryser du ned mens de enda er varme eller venter du til de er kalde? #matjomfru

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 21:03   #13
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.


Spiser fast 4 tørre knekkebrød (Ryvita eller Rugsprø), en skyr, to-tre rå gulrøtter. En banan og et eple utenom.

Noen ganger har jeg med et hardkokt egg, druer, nektarin eller en halv avakado også.
Jeg er veldig glad i alt av frukt og grønnsaker.

Dette hadde jeg dødd av sult av.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 21:04   #14
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Jeg har pålegg og knekkebrød på jobb, og det spiser jeg før lunsj og etter lunsj. Til lunsj prøver jeg å ha middagsrester.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 21:05   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Jeg tror jeg må lese denne tråden litt nøye. Jobben skal flytte, og jeg har vært bortskjemt med grei kantine i alle år. Nå ser det ut til at vi ikke får noen kantine i det nye bygget, så da må jeg begynne å lage matpakke. Akkurat det gleder jeg meg ikke til.

Jeg spiser mye salater til lunsj nå, så det antar jeg at jeg må bli flink på. Jeg må finne ut hvor store porsjoner av bønner og linser jeg kan ha liggende over tid i kjøleskapet hjemme. For jeg tror ikke helt at jeg klarer å gå tilbake til brødskivematpakke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 22:22   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Jeg har med to skiver på jobb.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 22:32   #17
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Vi har god kantine på jobb, men relativt begrenset utvalg for meg som ikke tåler all verdens. Så jeg har gjerne med brød eller knekkebrød, og kjøper pålegg, eller jeg tar med omelett, kokt egg eller lignende hjemmefra. Kjøper salat en del dager i uken, men vurderer egentlig å begynne å ta med mer selv, siden det er billigere og det er litt lite variasjon i salatdisken. Det var genialt å ha ferdigstekt kyllingfilet i passe porsjoner i fryseren, det skal jeg jommen gjøre!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 22:39   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Jeg spiser ofte proteinrundstykker med fiskekake. Blir som små burgere nesten.

Ellers smoothie, middagsrester, squashlapper, skyr, salater osv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 22:57   #19
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Jeg skal definitivt ikke svare i denne tråden Men følge desto bedre med.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 01:00   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Har knekkebrød på jobb som tillegg til kantine, men vi lager bevisst mye middag fordi ene barnet er middagsmenneske, og når barnet kommer fra skolen varmes middagsrester gjerne opp, men er det "bare" brød, blir det fort kjeks og sånt.

Av og til lager vi opp litt hjemmelagde "hurtigmiddager" som er ferdig lagd og fryst ned i porsjoner - feks grønnsakssuppe (ordentlig "matig" med masse grønnsaker og most jevn med stavmikser), gryter eller bolognesesaus som basis for pasta osv.

Supper og nudler og sånt er jo lett å fikse med en vannkoker, men er kanskje litt høy på salt og lav på næring i lengden. Som nødrasjon er det helt innafor.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no