Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tips til Malaga?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-06, 19:46   #1
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Tips til Malaga?

Om en uke er jeg og ungene i Malaga
Jeg har aldri vært der før. Noen tips? Vi har leiebil og har forløpig kun planlagt en tur til Gibraltar.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 19:51   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Malaga by kan der hoppe glatt over for der er det hverken pent eller koselig på noe som helst vis.

Marbella og Puerto Banus er fint.

www.marbella.com

Her kan du se forskjellig virtual tours fra Marbella og Puerto Banus.
http://www.marbella.to/marbella/#

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."

Sist redigert av Elin : 11-12-06 kl 20:04.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:00   #3
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Jeg hadde kjørt andre veien, dvs vekk fra Malaga mot Granda. Men ikke den veien som går i fjellet men langs Middelshavsveien. Den er utrolig fin, og det er noe små koselige byer som ligger på den gamle veien. Vi kjørte der nå sist i april og det var veldig fint for barna også. Men husk, ikke motorveien, men den gamle veien.

Granada i seg er jo også en flott by, og da spesielt den arabiske delen. Og hvis dere har lyst til å ta en annen by kan jeg anbefale Ronda.

Jeg er ofte i Malaga og da er jo shopping en artig sysselsetning også. Kos dere og god tur.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:06   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Granada i seg er jo også en flott by, og da spesielt den arabiske delen. Og hvis dere har lyst til å ta en annen by kan jeg anbefale Ronda.

.

Ronda er fint ja! Der snødde det forresten da vi var der i mai for et par år siden. Jeg trippet rundt i sandaler og sommerkjole og plutselig laver snøen ned.....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:14   #5
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Foreldra mine, som er snobbeturister av verste slag, synes Malaga var en koselig by. De oppholdt seg stort sett i gamlebyen. Jeg kan godt titte i Lonely Planet Spain for deg, er det noe spesielt man er interessert i?

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:55   #6
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Jeg ville også kjørt mot Granada den gamle kystveien. Granada er min favorittby i Spania, med Alhambra som er verdt et besøk igjen og igjen. De har også tapaskulturen i behold, noe svært få byer fortsatt har.

Nerja er vel ødelagt av høye strandhotell nå, men var en koselig fiskelandsby da vi bodde der i 1998. Men det var før charterturene fra Skandinavia startet ...

Ellers er Ronda en veldig fin by!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:59   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Sier bare Fuengirola kjempe fin by!

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:00   #8
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til Malaga?

De har noen bra badeland langs motorveien der også, men aner ikke om de er åpne nå. Det kan jo være litt småsurt i sør i desember tross alt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:05   #9
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Sist jeg feiret jul i Malaga, var det ingenting som innbød til AquaPark. Det var jevnt over 15 grader, men det er kaldt i Malaga og jeg frøs nesten hele tiden. Kan ikke tenke meg at de er åpne heller siden spanjolene kler seg i vinterrøy i oktober.

Hvis dere skal se noe i Malaga, er jo Gibralfaro verdt et besøk.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:56   #10
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.804
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Sier bare Fuengirola kjempe fin by!

Vi har familie der, pleier å besøke dem så ofte som vi har mulighet til ja.

Mijas er en koselig liten fjellby som er verdt å få med seg. Gibraltar nevnte du jo selv. For ungene er Fuengirola zoo, eller kanskje aller helst Zelwo-parkene midt i blinken.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:59   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Jeg ville dratt til Gibraltar, ja. Og til Alhambra.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 11:32   #12
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Masse bra tips! Takker!
Noterer med meg. Tror de fleste som er med har sansen for å kjøre litt rundt utenfor allfarvei. Fine tips til stopp her

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 11:38   #13
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Malaga by kan der hoppe glatt over for der er det hverken pent eller koselig på noe som helst vis.

Tullprat. Malaga er en koselig by.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:15   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Tullprat. Malaga er en koselig by.

Javel? Det synes altså ikke jeg. Men jeg skal innrømme at jeg da sammenligner med mange andre byer/steder i Spania som er langt koseligere og penere enn Malaga by.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 15:18   #15
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Problemet med Spania er at det lett blir krampeidyllisk. Jeg var så lei av middelalderbyer med katedral og bymur at jeg holdt på å spy etter fire måneder i Castilla y León. Jeg tror man kan få en mer genuin kulturopplevelse hvis man legger fra seg trangen til å alltid være der det er mest middelalderpintoreskt og heller tar en tur innom den lille familiedrevne restauranten i en bakgård i turistbyen.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 16:00   #16
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Problemet med Spania er at det lett blir krampeidyllisk. Jeg var så lei av middelalderbyer med katedral og bymur at jeg holdt på å spy etter fire måneder i Castilla y León. Jeg tror man kan få en mer genuin kulturopplevelse hvis man legger fra seg trangen til å alltid være der det er mest middelalderpintoreskt og heller tar en tur innom den lille familiedrevne restauranten i en bakgård i turistbyen.

Enig, sånn bortsett fra at katedral og bymur nå engang er slik det var den gangen det ble bygget, og det ble jo ikke i sin tid bygget for å tilfredsstille turister på leten etter pittoreske og kjempeidylliske byer, og jeg synes jo forsåvidt at det er fint at de ikke river det, og bygger store kolosser av noen Melía Sol-hoteller i 30 etasjer også. Som Torremolinos.... skrekk og gru!
Men høl-i-veggen-familieeide restauranter i bakgater i turistbyene har jeg absolutt sansen for Som regel fantastisk god mat til rimeligere priser og mer genuint enn på strandpromenaden.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 16:14   #17
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Jeg har ikke lest gjennom alle svarene du har fått, selv var jeg verken overbegeistret for malaga eller marbella. GRANADA derimot - dit ville jeg reist dersom dere har leiebil. Fantastisk sjarmerende by. Malaga er et fint utgangspunkt for å farte rundt i Andalucia. Kos dere!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 16:49   #18
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Problemet med Spania er at det lett blir krampeidyllisk. Jeg var så lei av middelalderbyer med katedral og bymur at jeg holdt på å spy etter fire måneder i Castilla y León. Jeg tror man kan få en mer genuin kulturopplevelse hvis man legger fra seg trangen til å alltid være der det er mest middelalderpintoreskt og heller tar en tur innom den lille familiedrevne restauranten i en bakgård i turistbyen.

Helt enig! Gå en gate nedenfor eller bortenfor turistallfarvei, og du finner garantert noe spennende. Det gjelder storbyer generelt.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 19:23   #19
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Jeg var i Fuengirola i august, nydelig by, sjarmerende, fin å shoppe i, samt en del gode restauranter, også i turist-restaurant-området.

Gled deg, sier jeg.


Det eneste som overrasket meg var god service innimellom

(i tillegg er det en del tiggere og pågående selgere i gatene,men men)

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:50   #20
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til Malaga?

Jeg anbefaler også Fuengirola, synes det var en koselig fin by. Shopping på Miramare er et must, det samme er lørdagsmarkedet.

Gibraltar er nevnt av flere her; vi synes turen dit var en opplevelse. Det samme må sies om Marbella - jeg har aldri sett maken til biler, båter og klær.

Har billett i skuffen, vi drar på st.hans. Åh, som jeg gleder meg!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no