Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kaster dere juleblomstene?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 21:19   #21
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Amaryllisene tar jeg vare på til neste år - har klart å få de igjen noen ganger. Og så mente svigermor at det gikk an å sette svibelløkene ned i blomsterbeddet til sommeren, så det må prøves. Julestjerner og andre juleblomster har jeg ikke, men jeg kaster ikke levende planter.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 21:22   #22
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Den ene julestjernen jeg hadde ble kastet.
Azaleaene og Amaryllisene står til de dør.
Og ja, de får vann.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 21:31   #23
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Jeg har to gedigne, hvite julestjerner, kjøpt på gartneriet der de ble "laget", de er like flotte enda og får stå så lenge de gidder. Hadde de vært røde hadde de nok fått litt mindre pleie gjennom hele julen i håp om at de var ferdige til nå...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 23:12   #24
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Her får alt leve så lenge de ser pene ut. Azaleaene drysser endel nå, men får stå ennå en stund. Sviblene legger jeg i kjelleren og planter ut til våren.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 23:36   #25
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.107
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Mine 5 røde julestjerner ble kjøpt på IKEA til 15 kr pr. stk. De tålte altså ikke å luftes i 2 dager.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 23:45   #26
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Jeg kaster ikke blomster som fortsatt er fine. For noen år siden klarte jeg faktisk å holde liv i ei julestjerne helt til neste jul. Da var den blitt skikkelig stor og fin. Så jula varte helt til påske, sommer og jul igjen

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 00:03   #27
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Jeg kaster ingenting før jeg er helt sikker på at det er dødt.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 00:05   #28
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Jeg kaster ikke friske planter. Julestjerne har jeg ikke hatt på flere år, for det er den styggeste blomsten jeg vet om. Man skal ikke bli lei av blomstrende planter på under en uke og det ble jeg alltid av julestjernen.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 10:11   #29
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Jeg kaster de ikke før jeg har klart å drepe dem, noe jeg aldri har store problemer med å gjøre. Jeg er håpløs med blomster... I år har jeg en særdeles seig julestjerne, som nekter å gå dukken. Skal bli spennende å se hvor lenge den holder ut da...

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 10:46   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Jeg kjøper aldri typiske juleblomster nettopp fordi jeg ikke vil ha dem stående etter jul og synes det er for grotesk å bare kaste dem når de enda er friske.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 10:58   #31
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Kaster ikke blomster før de er ferdige, noen ganger ser det ut som jeg har gitt de en ekstra sjanse også.. :ikkegrønnefirngre:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 11:00   #32
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Hvordan får man amaryllis og svibler til å overvintre og blomstre igjen året etter?

  Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 13:24   #33
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.512
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hvordan får man amaryllis og svibler til å overvintre og blomstre igjen året etter?

Man lar dem blomstre ferdig.Så klipper man av stilken,helt nede ved løken og setter dem bort på et kjølig sted. Skal ikke vannes eller noe, før man tar de frem igjen til høsten. Da begynner man med gjødsel og vann og stilken vil begynne å vokse igjen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 14:03   #34
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Sviblene legger jeg i kjelleren og planter ut til våren.

Pleier du å gjøre det? I så fall - pleier det å gå bra? Når blomstrer de i så fall? Og må de da taes inn igjen om høsten?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 14:16   #35
CINDY
supermamma-katt
 
CINDY sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
Innlegg: 77
CINDY har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

NEI

__________________
Cindy
CINDY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 20:47   #36
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Pleier du å gjøre det? I så fall - pleier det å gå bra? Når blomstrer de i så fall? Og må de da taes inn igjen om høsten?

Det går helt fint. Jeg setter dem lyst og kjølig i kjelleren når de er avblomstret. Rører ikke stenglen, sånn at evt. rester av næring får gå tilbake til knollen ( på samme måten som med tulipaner ol. i hagen) Den får altså visne ned. Så planter jeg dem ut når tælen går i mai omtrent. De blomstrer neste vår, hos også opplev forsiktig blomstring allerede samme sommer. Trenger ikke å ta dem inn om vinteren.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 20:50   #37
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Nei.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 22:58   #38
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kaster dere juleblomstene?

Nei. Eg er så flink til å drepe blomster heilt utan å ville det, at dersom noko klarar å overleve jula utan stygge skader, så kastar eg dei ikkje medan dei endå er friske. Eg er ikkje veldig omsorgsfull når det gjeld julestjerner når det lir over nyttår, det skal innrømmast.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no