Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan fikk du jobben din?
Søkte på utlyst stillingsannonse 74 52,48%
Via aetat/nav 0 0%
Via bekjentskaper/venner 8 5,67%
Via familie 2 1,42%
Headhuntet 19 13,48%
Fikk napp på åpen søknad 9 6,38%
Skapte egen arbeidsplass 5 3,55%
Intern utlysning 5 3,55%
Jobber ikke per i dag 6 4,26%
Annet - utdyp gjerne i tråden 13 9,22%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-07, 21:25   #1
Mitzya
Siste nytt!
 
Mitzya sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 104
Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Hvordan fikk du egentlig jobben din?

Påll skal bli!

__________________
Dilteren 07, Sinnataggen 06, Frøkna 04, Busta 04, Propell 03, Krøll 02 og Førstemann 00
Mitzya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:31   #2
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Søkte på utlyst annonse for 50% årsvikariat, fikk jobben, og fikk årsvikariatet forlenget og utvidet.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:32   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Ringte, sendte åpen søknad og skrøt uhemmet av meg selv.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:33   #4
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Skulle gått an å velge flere.

Jeg søkte på en utlyst stilling OG har skapt egen arbeidsplass.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:33   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.526
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Søkte på utlyst stillingsannonse og fikk jobben. Den gang da var det ikke vanlig med jobbintervjuer i denne type stillinger så fikk den pga lang ansenitet tror jeg... Hadde forøvrig fått jobb i samme barnehage 2 år tidligere med da takket jeg nei.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:34   #6
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Søkte på utlyst stillingsannonse. Annonsen stod i lokalavisa.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:34   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Den stillingen jeg har nå fikk jeg internt, men den var utlyst eksternt også. Så i og for seg konkurrerte jeg mot eksterne søkere. Jeg fikk nok jobben delvis fordi jeg var intern og vet at jeg har et "godt rykte".

Da jeg i sin tid fikk jobb i selskapet, så søkte jeg på en utlyst stilling som jeg fant på finn, jobzone eller noe.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:34   #8
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.170
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Søkte på utlyst stilling og fikk fast ansettelse.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:34   #9
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg ble ringt opp av arbeidsgiver med spørsmål om jeg ville jobbe. Er vikar, og håper jeg får opparbeidet meg nok intern annisennitet innen det blir lyst ut fast jobb.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:37   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg fikk først en prosentstilling via et bekjentskap, og deretter ble stillingen min utvidet og tillagt andre arbeidsoppgaver underveis. Nå har jeg full stilling på samme kontor, men med helt andre oppgaver.

På et vis ble jeg headhuntet for den jobben jeg gjør nå. Prosjektet hadde ikke blitt startet dersom jeg ikke var der. Antar jeg.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:39   #11
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Søkte på utlyst stilling.
2 uker og 2 dager etter at søknaden ble sendt hadde jeg første arbeidsdag.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:41   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Søkte på utlyst stilling. Tror jeg så den i Aftenposten, evt finn.no.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:42   #13
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Svarte skapte egen arbeidsplass.Men det var jo egentlig mannen min som gjorde det da, Jeg bestemmer selv min egen arbeidstid, jobber da det passer meg og det er litt kjekt synes jeg glad for at jeg ikke jobber fult et annet sted nå siden vi har 4 barn i hus og mannen jobber altfor mye.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:44   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Intern utlysning.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:52   #15
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg jobber bare som lærervikar nå. Jeg ringte skolen og leverte senere en CV der. Sa at jeg var interessert i å jobbe som vikar. Tok ikke lang tid før de kontaktet meg.

I sommer ble jeg faktisk oppringt av en rektor som har vært min øvingslærer tidligere. Hun ville ha meg til skolen de skulle starte. Dessverre kunne jeg ikke ta full jobb da og måtte takke nei. Hun lovet å varsle meg når de lyser ut ei lærerstilling der neste år. Så får vi se. Jeg skal søke så får vi se...... Regner ikke med å få jobb sånn med en gang jeg er ferdig utdannet. Med tiden årnær det seg nok.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:53   #16
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg søkte på en utlyst annonse. Det var en 3 måneders vikariat gjennom et vikarbyrå først og så fikk jeg tilbud om fast stilling etterpå.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:57   #17
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg ble ringt opp av arbeidsgiver hvor hun lurte på om jeg hadde lyst til å jobbe som fast vikar i hjemmesykepleien. ( min søster fortalte at jeg var hjemmeværende til sjefen sin)
Hadde ikke planer om å begynne å jobbe riktig ennå da, men kastet meg ut i det.
Fikk etter 1 år en liten fast stilling og jobber så mye jeg vil utenom det.
Aldri arbeidsløs..

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:58   #18
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.796
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg ble headhuntet til den ene av jobbene mine og den andre ble jeg ansatt i etter å ha søkt på en annonse som ble sendt ut til 10-15 stk pr mail.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:00   #19
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.416
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Søkte på utlyst annonse i lokalavisen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:02   #20
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Etter å ha hatt praksis der, ble jeg bedt om å søke når jeg var ferdig utdannet.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no