Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hvilken rase skal vi kjøpe

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-16, 09:34   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken rase skal vi kjøpe

Vi er en familie på 4, barna er 7 og 8 år. De er flinke og omsorgsfulle med dyr. Jeg er uføretrygdet pga ryggen min, så jeg har mye tid. Jeg har hatt hund før alene og vet ansvaret. Mannen ønsker seg også hund, så vi blir 2 med hovedansvar for tur og stell.

Er usikker på hva slags rase vi skal velge. Vi bor over 3 plan med 60 kvm grunnflate. Liten hageflekk.

Vi ønsker oss en sort hund men litt pels. Det står mellom flatcoat, labrador og border collie. Jeg må ha en hund som er lett å dressere og som ikke trekker for mye i båndet, pga ryggen min.

Har noen innspill eller synspunkter?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 09:45   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Flatcoat og border collie hadde utgått for min del. Jeg tror dere ville slitt med aktivitetsbehovet. De trenger ikke bare tur, men mye stimulering, særlig border collie, som egentlig trenger noe å gjete.

Jeg vil på det aller sterkeste anbefale dere å se på eurasier. Denne rasen er ikke så kjent enda, men de er perfekte familiehunder. Vi er "reservefamilie" for en tispe i denne rasen, og nære venner av oss har en hannhund. Vi hadde valgt eurasier selv om det hadde vært aktuelt med hund.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 09:47   #3
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Takk for tips Niobe. Hva er det som er så bra med denne rasen?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 09:47   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Med den ryggen tror jeg at jeg ville valgt en litt mindre rase. Både flatcoat og brodercollie er flotte hunder, men de krever mye oppfølging og trening for å funke bra og ikke bli destruktive, så med helseproblemer tenker jeg at det kan bli litt mye.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 09:48   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Hva med en sort cocker spaniel, hvis det er veldig viktig at den er sort? Det er familievennelige, hyggelige hunder (og en av rasene vi har vurdert).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 09:53   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Takk for tips Niobe. Hva er det som er så bra med denne rasen?

Flere ting!
Lynnet. De er så rolige inne at man knapt merker de er der. "Vår" hund kommer gjerne og legger seg i nærheten av meg, for hun liker selskap, men helt uten å være klengete og masete. Hun er bare godt selskap. I tillegg er hun med på alt. Vi har flere ganger vært på hotell med henne, og i store folkemengder, og hun er dønn rolig.
Mosjonsbehovet. De er gjerne med på lang tur, men de blir ikke rastløse hvis det ble med en tur til postkassene den ene dagen. Denne fleksibiliteten er viktig for meg. Ei heller er hun nevneverdig interessert i folk utenfor "sin" flokk, så ingen problem med at hun insisterer på å hilse på alt som beveger seg.
Størrelsen, særlig på tispene. De er mellomstore mtp. høyde, men ikke så kompakte (de er ikke feite, det er pelsen! ), og dermed heller ikke så mye tyngde i andre enden av båndet. Og så er de jo veldig pene! Minuset er at de feller underullen to ganger i året, og det merkes, for å si det pent.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 09:57   #7
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Ja, med ryggproblemer tenker jeg at dere bør tenke smart mtp hund. De rasene du har nevnt først er jo alle forholdsvis krevende raser med størrelse og vekt, og ikke minst noen som trenger aktivisering som jeg vet at min rygg overhodet ikke hadde taklet.
Det er mye glede i mindre raser også, og så kan du jo vurdere om du vil gå for en rase som røyter eller ikke, mtp støvsuging med den ryggen din. (Ikke for det- hund = mye mer dritt i huset, uansett hvordan du snur og vender på det, men jo mindre hund/pels, jo mindre skitt tar den med seg inn, jeg bare sier det.)
Vår situasjon er ganske lik deres, og vi har valgt portugisisk vannhund, både fordi vi har 15 års erfaring med rasen, og fordi vi har pelsdyrallergi i familien, men også fordi de er lettlærte og ikke fullt så store hunder. Nå ble det hannhund denne gangen, litt tilfeldig rett og slett, men jeg ville nok ha valgt tispe som jo er enda mindre og som jeg opplever som enklere for ryggen.

Men den viktigste jobben legger dere jo i treningen. For meg og min rygg har det at vi fikk oss hund vært fantastisk, virkelig.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 10:03   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Jeg syns dere skal se bort fra farge og heller tenkte på hvilke rase som vil passe dere.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 10:08   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Enig med Avatar. Og svarte hunder dessuten er helt umulig å fotografere, så det blir vanskelig å legge fine bilder inn i kjæledyrtråden her på FP.
(Det er viktig med fokus på det viktigste. )

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 10:12   #10
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Ja, med ryggproblemer tenker jeg at dere bør tenke smart mtp hund. De rasene du har nevnt først er jo alle forholdsvis krevende raser med størrelse og vekt, og ikke minst noen som trenger aktivisering som jeg vet at min rygg overhodet ikke hadde taklet.
Det er mye glede i mindre raser også, og så kan du jo vurdere om du vil gå for en rase som røyter eller ikke, mtp støvsuging med den ryggen din. (Ikke for det- hund = mye mer dritt i huset, uansett hvordan du snur og vender på det, men jo mindre hund/pels, jo mindre skitt tar den med seg inn, jeg bare sier det.)
Vår situasjon er ganske lik deres, og vi har valgt portugisisk vannhund, både fordi vi har 15 års erfaring med rasen, og fordi vi har pelsdyrallergi i familien, men også fordi de er lettlærte og ikke fullt så store hunder. Nå ble det hannhund denne gangen, litt tilfeldig rett og slett, men jeg ville nok ha valgt tispe som jo er enda mindre og som jeg opplever som enklere for ryggen.

Men den viktigste jobben legger dere jo i treningen. For meg og min rygg har det at vi fikk oss hund vært fantastisk, virkelig.


Er du også ufør pga ryggen? Hvordan trente dere hunden? Og hvordan bor dere til? Vil gjerne høre mer om på hvilke måter det ble fantastisk også.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 10:27   #11
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Med tanke på rygg og de utfordringer det kan gi, så tror jeg at jeg ville gått for en liten hund. Det er feil å tro at de små er sofapoteter bare fordi de er små, men en del raser kan nøye seg med småturer en dag dersom formen er dårlig. Samtidig er det mange av de som egner seg godt til agility, noen er gode på lydighet og vil man trene brukshund så funker de sikkert til det også. Alt det er raseavhengig.

Jeg har akkurat nå en engelsk toyterrier. Jeg opplever den som en av de mykeste blant terriere, men sta nok for meg. Skulle jeg sett etter en hund som var mer sosial ville jeg vurdert griffon bruxellois/griffon belge eller petit brabancon. Egentlig samme hunderase, bare med ulik pels og farge. Største ulempen med dem er snutepartiet. Ingen av de røyter dersom pelsen blir stelt, med unntak av petiten da.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 10:35   #12
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Flere ting!
Lynnet. De er så rolige inne at man knapt merker de er der. "Vår" hund kommer gjerne og legger seg i nærheten av meg, for hun liker selskap, men helt uten å være klengete og masete. Hun er bare godt selskap. I tillegg er hun med på alt. Vi har flere ganger vært på hotell med henne, og i store folkemengder, og hun er dønn rolig.
Mosjonsbehovet. De er gjerne med på lang tur, men de blir ikke rastløse hvis det ble med en tur til postkassene den ene dagen. Denne fleksibiliteten er viktig for meg. Ei heller er hun nevneverdig interessert i folk utenfor "sin" flokk, så ingen problem med at hun insisterer på å hilse på alt som beveger seg.
Størrelsen, særlig på tispene. De er mellomstore mtp. høyde, men ikke så kompakte (de er ikke feite, det er pelsen! ), og dermed heller ikke så mye tyngde i andre enden av båndet. Og så er de jo veldig pene! Minuset er at de feller underullen to ganger i året, og det merkes, for å si det pent.

Kan bare signere dette og anbefale eurasier.
Her er røyteperioden i full gang. Startet slippe både valpepelsen og underullen, så mye på en gang, men veldig greit med en hund som bare slipper alt, å ikke røyter året gjennom
Kan skrive mer om rasen når jeg kommer hjem fra jobb.

Her er en liten snutt fra en børsterunde der jeg nesten er ferdig med halve hunden. Som dere ser, MYE pels!

https://www.instagram.com/p/BC2_FZejnd8/

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 10:40   #13
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Hm... nå heller jeg mot svart cocker spaniel.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 11:11   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Cocker er fine hunder. Jeg kjenner godt til berner sennen, og anbefaler deg å ta en titt. De er store, men har et nydelig, elskverdig gemytt, elsker alle! De er lettdresserte og det aller beste: De tilpasser seg din livsstil. De kan både ligge å dorme en hel dag, eller være med på langtur i fjellet.

Jeg ville nok ikke valgt en brukshund som familiehund, dvs border collie, flat coated retriever, engelsk setter eller tilsvarende som krever mye stimuli og aktivitet. Labrador er mer familievennlig, og golden retriever er jo også en god familiehund.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 11:41   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Enig med de andre.
Ting som(jeg syns) er lurt å tenke på:

1. Aktivitetsnivå på hunden - trenger den mye tur og stimuli?
2. Pelsstell - vil du ha en hund som ikke røyter, har du tid og lyst til å ha en hund som krever mye stell?
3. Må den være allergivennlig?
4. Helse - det er flere raser som er kjent for å ha mye helseproblemer.
5. Størrelse
6. Gemytt - er den lettlært, sta, barnevennlig, sosial, vaktinstinkt, jaktinstinkt osv.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 12:15   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Cocker har jo en fin størrelse for barna deres også.

Vi har en 5 kg svart liten tass hjemme (havaneser) - hun er lettrent og lydig og glad i tur og selskap - men hun er jo liten, da. Kirsebær har samme rase som oss, og jegt ror hun er ganske fornøyd med sin lille junior også.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 12:28   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Vi har også en liten hårball. En 6 kg`s røytefri liten tass. Samme størrelse som Pøbelsara sin. Vår rase er Lhasa Apso.

Passer superbra for oss. Han er utrolig flink til å tilpasse seg. Han er godt oppdratt og bjeffer så og si aldri. Går pent i bånd og er lydig.
Vi kjøpte letthåndterlig liten hund fordi svigermor går tur med han og har han hos seg for kos på de dagene det passer for henne. Da kommer hun seg ut av huset sitt og får snakket med folk. Og så har hun selskap hjemme. Og så har hun voffen hos seg når vi er på sommerferie.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 12:45   #18
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Jeg ville nok ikke valgt en brukshund som familiehund, dvs border collie, flat coated retriever, engelsk setter eller tilsvarende som krever mye stimuli og aktivitet. Labrador er mer familievennlig, og golden retriever er jo også en god familiehund.

Helt enig i dette. Har tre Flatcoats og elsker rasen men de krever mye, både fysisk og mental stimuli.

Og husk at Labrador også er en krevende rase, i mange tilfeller mer krevende enn Flat. De er svært aktive, store hunder (det er mange kilo hund!) og de er valper veldig lenge. Men skjønne, det er de.
En Labrador er ikke mer "familievennlig" (hva er det? Vi er en stor familie og har veldig vennlige hunder :P ) enn Flat. Det er store brukshunder.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 13:35   #19
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Ville tatt en kikk på noen av vannhundene i stedet for de du nevner. Flat og border er jo veldig aktive og viltre hunder. Flat er veldig fin da!

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 13:50   #20
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken rase skal vi kjøpe

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Ville tatt en kikk på noen av vannhundene i stedet for de du nevner. Flat og border er jo veldig aktive og viltre hunder. Flat er veldig fin da!

Flat er finest i verden *ser ned*
Labrador er som nevnt over også aktiv og vilter. Og Border Collie er bare niks og nei for alle som ikke har tenkt til/har tid til å legge masse arbeid i hunden. Det er forsåvidt Flat og Labrador også.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no