Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-18, 13:37   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Tolvåringen (og fjortenåringen) legger seg en gang mellom 21 og 22. Ikke spør om toåringen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 13:45   #42
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Min 13-åring (8.klasse) legger seg ca 21.30-21.45. Ligger dog våken til 23 gjerne, for han får ikke sove sier han. Usikker på om vi skal holde på leggetiden fremover, da han ikke får sove før senere sier han. Står opp kl. 7.30 hver morgen i ukedagene.

__________________
95, 99, 04
Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 14:06   #43
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Mine to store legger seg mellom 22 og 23 en gang. Var vel mellom 21 og 22 da de var 13.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 14:19   #44
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Presiser gjerne om det er syvende eller åttendeklassing.

Poden er snart 13 og går i 7. Klasse. Han legger seg mellom 21:30 og 22 på hverdager, når han er hos meg, og jeg syns det er mer enn sent nok.
Selv er han (selvsagt) uenig.

Jeg ser for meg at leggetiden blir forskjøvet til 22 og kanskje litt over utover ungdomsskolen, og at han får styre det helt selv rundt overgangen til videregående, men slik jeg ser det er det helt usannsynlig at han på noe tidspunkt får leggetid f.eks kl 23 før han er gammel nok til å ta disse bestemmelsene selv. (Altså rundt videregåendealder)

Det skal sies at jeg selv er (ekstremt) A-menneske, veldig trøtt om kvelden, og veldig våken på morgenen, og syns knapt noen bør være våken etter kl 22 på kvelden.


Hvordan er det hos dere?

Åttende-klassingen legger seg 21.15-21.30 på hverdager og tiendeklassingen kl. 22.00. Bare sånn for å svare på det du så for deg gjennom ungdomsskoleløpet.

Lagt til: De står opp litt før sju.

Jeg vet ikke om noen av dem får helt frislipp på leggetid så lenge de bor hjemme og går på skole. Minstemann er nok ganske A-menneske og blir trøtt og legger seg når han har vært tidlig oppe, så det kan godt være før vi sier noe også, men mellomste er ekstremt B-menneske og snur lett døgnet helt på hodet. Hvis ingen jager ham i seng kan klokka lett bli 05.00 før han legger seg. Så ham tror jeg vi må holde i ørene.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)

Sist redigert av Nenne : 13-03-18 kl 17:21.
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 14:28   #45
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Min ferske 13-åring legger seg 21.30-21.45 og sover til han blir vekket 07.30. Sovner som regel fort, men hvis han ikke har vært på trening kan det drøye.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 14:40   #46
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Ikke spør om 10. klassingen. Men målet er før midnatt. Tviler på at det skjer så ofte. På et tidspunkt måtte vi bare slippe kontrollregime der og det ble da han begynte i 10. og flyttet rom langt unna oss andre.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 16:01   #47
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Straks 13-åringen legger seg kl. 21, 15-åringen (og stort sett 19-åringen) legger seg kl. 22.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 16:04   #48
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Min 8. klassing legger seg rundt 22. I går prøvde hun seg med at ParadiseHotell begynte kl. 22.30. :hahaha:
Hun står opp ca. 07.30-07.45.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 16:18   #49
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Eg ser at 13-åringen min får mindre søvn enn omtrent samtlige i denne tråden, så det er nok på tide med innstramming!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 16:33   #50
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg ser at 13-åringen min får mindre søvn enn omtrent samtlige i denne tråden, så det er nok på tide med innstramming!

Hvorfor det, hvis hun virker opplagt og uthvilt? Jeg hadde blitt sprø om jeg skulle presses til å følge andres søvnmønster.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 16:48   #51
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Det er jo så individuelt hvor mye søvn de trenger (akkurat som oss voksne)...14 åringen (9.klasse), legger seg rundt 22 (et sted mellom 21.30 og 22.30). Hun står opp mellom 07 og 07.30. Det var det samme i 8.klasse. Hun trenger en god del søvn og vet selv at hun må legge seg i rimelig tid.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 17:10   #52
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Min 7.klassing går på badet kl 21 og legger seg rett etter det. Vekkes kl 7 og da er han veldig trøtt.

Får være oppe til midnatt i helger og ferier.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 17:16   #53
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Snuppa står opp rundt kl 07:00. Jeg tipper hun sovner rundt 22:00-22:30, selv om hun er oppe på rommet ca 21:45. Så hun ligger nok på rundt 8-9 timers søvn, og det går greit å stå opp.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 17:26   #54
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Til ni.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 17:42   #55
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

7.klassing. I seng senest 21.45. Er bevisstløs når alarmen ringer klokka 07.00. Men tidligere leggetid er bortkastet, hun ligger lenge våken og sovner sjelden før rundt 23..

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 18:00   #56
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

21.30 var nok målet i den alderen, og så endret det seg. Nå har jeg ikke 13-åring, men en 15-åring som styrer det selv. Avtalen er at så lenge han a) kommer seg opp om morgenen, b)får gjort skolearbeid og c) er en hyggelig fyr å ha i hus, så får han regulere selv. Han legger seg alt mellom 8 og midnatt - begge deler en sjelden gang. Som oftest legger han seg rundt 23, etter å ha sovet noen timer på ettermiddagen, eller rundt 21 hvis han ikke har sovet.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 18:09   #57
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Minsten min går i 7. Han har det siste året begynt å legge seg litt senere. Altså at han må gå og ordne seg 21.30 og rett i køya. Noen ganger ser han på nettbrett men som regel vil han sove. HAn sovner svært raskt og blir vekket 7.30. Han våkner som oftest av seg selv fra 7 og innen jeg får vekket han.

Full frislipp på eldstemann. Han går på vg. Han kommer seg alltid opp i tide og i tide for skolen så det er andre kamper som er viktigere enn leggetiden.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 18:15   #58
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Vår tiendeklassing legger seg frivillig mellom 21-21.30 i ukedagene. Det hender det leses en time på senga. Står opp kl 7. I helgene er det omtrent 21.30-22.30 til 8-10.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 18:49   #59
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Min datter fyller 13 år i april og har leggetid kl 22 som ble økt fra 21-2130 fra 6 klasse. Hun legger seg tidligere dersom hun er trøtt, vondt i hodet osv. Hun står opp som regel ca kl 07-0715. Hun begynner på skolen 0830 (to dager 0815). Hun sovner veldig fort.
Vår tiendeklassing som blir 16 år i mars legger seg i 23 tiden.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 18:50   #60
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge er din 13-åring oppe på hverdager?

Hun går på badet 21.30, sovner temmelig kjapt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no