Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-11, 14:29   #1
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

http://shop.change.com/no/din-profil/bh-guide/

...Om noen av de store BH-profetene her inne kan sjekke, så hadde det vært kjempeflott! Fant endelig en flott bikinitopp (har prøvd 12 i kjedebutikker i dag) som kanskje kan passe. Jeg skal måle meg om igjen når jeg kommer hjem, men i følge målene jeg mener å huske, gir Change meg størrelse 70H
Og jeg var allerede frustrert over mine 75F

Skal man virkelig ned i 70 i omkrets, når man er 78 cm under puppene??
Og måler man over puppene med eller uten BH?
Jeg har prøvd altfor mange bikinier som er for små over puppene (selv i størrelse 46), samt at de i den størrelsen er altfor store under, slik at de siger oppover puppene.

Jeg MÅ ha en fantastisk bikinitopp til sommeren, puppene er snart det eneste jeg har igjen som ser bra ut, men ikke med feil bikinitopp

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 15:05   #2
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 958
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Prøvde den målegreia no, og den gir meg samme resultat som eg fekk ved forrige bh-prøving i butikk. Omkretsen vert lågare enn forventa for meg og.
Lykke til!

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 15:19   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Den ga meg 80G, jeg bruker 80E, og ifølge Bravissimo er det riktig.

Men jeg går gjerne opp i 85 (og da ned i DD) for bikinitopp.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 15:22   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Jeg er nesten 90 cm rundt og ble likevel stappet inn i 75FF av Bravissimo. De fleste her inne opplever at når de blir målt riktig så går de alltid opp i cup og inn i omkrets.

  Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 15:40   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Change ligger en cup over og 5 cm mer i omkrets enn Bravissimo for meg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 15:44   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Jeg er også nesten 90 cm rundt, og var på fitting hos Bravissimo til str 75 i omkrets. Så skulle tro det ville passe deg med 70. Har ikke prøvd Change sin kalkulator.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 15:57   #7
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Kan vel stemme det ja, jeg har en i 70 og den har jeg på innerste hakket og den er ikke trang. Er ca 74 under.

Må ha 65 J jeg nå. J faktisk...

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:13   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.253
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Stemmer for min del, 65E, det er samme som jeg bruker i Freya.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:16   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.954
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Jøss, jeg bruker også 65E i Freya, og Change foreslår 65G. Noe må være feil et sted.
Men nesten riktig, da. Jeg har en BH fra Change, i str 65F.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:19   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Ekstra viktig når det er bikini og ikke bh, at omkretsen ikke etfor stram og lager "tyt".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:32   #11
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

OK. Siste spørsmålet mitt er så: måler jeg puppene med BH på?

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:41   #12
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Change stemmer for meg iallefall. Mål med BH på.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:42   #13
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.253
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jøss, jeg bruker også 65E i Freya, og Change foreslår 65G. Noe må være feil et sted.
Men nesten riktig, da. Jeg har en BH fra Change, i str 65F.

Jeg målte nok muligens strammere enn anbefalingen på Change-siden antydet?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 20:55   #14
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Jeg fikk 65 DD (ha, ha, særlig, er rimelig flat!!) på målingen her. Da jeg målte i butikken hos Change fikk jeg 65 C (mest fordi de ikke hadde 60 innrømmet dama), mens på LaLina fikk jeg 60 D.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:00   #15
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.658
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

75J!

Visste ikke at størrelsene gikk så høyt opp en gang. Jeg holder meg til FF, tror jeg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:00   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Jeg bruker bare Change bh'er nå nesten og er en 70DD de jeg har derfra som sitter perfekt. Når jeg målte nå og la inn i skjema du linket til så fikk jeg opp akkurat samme størrelsen på meg, 70DD. Så skjemaet til Change stemmer tydeligvis.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:01   #17
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Kan vel stemme det ja, jeg har en i 70 og den har jeg på innerste hakket og den er ikke trang. Er ca 74 under.

Må ha 65 J jeg nå. J faktisk...


Jeg har G/H nå da, så det stemmer jo.
(Både i Change og Triumpf)

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:20   #18
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

70E faktisk.

Jeg ble målt i butikk da 06-årgangen var noen få måneder gammel, og da var jeg midt i mellom 80E og 75F.
Nå veier jeg noe mindre, har trent mye mer, ammer mye mindre (men ammer fortsatt), har mistet nesten 8 kg den siste tiden så puppene er slunkne.

Men 70E?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:52   #19
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Men her er jeg 75E?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:58   #20
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man stole på Change sin størrelsesutregner?

Jeg ble en 80 E på underverker
80 er for stort, det vet jeg. Det kan vel stemme med at jeg nå bruker 75 F. Problemet er jo bare at det er dønn umulig å spore opp sånne størrelser her. Jeg har funnet en type fra Triumf som fungerer litt i 75 E, men de gjør ikke akkurat mye for puppene, for å si det sånn

Det jeg ser på mange BHkalkulatorer, er at de legger til 3-5 cm minimum i omkrets i forhold til kroppsmål. Da er det jo ganske selvsagt at de ikke passer!

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no