Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser dere på Michelin-restauranter?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-16, 11:05   #101
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Mannen min har liten interesse for slike måltider, så det er altfor sjelden jeg har slike matopplevelser. Nå merker jeg at jeg savner det veldig!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 11:12   #102
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Musserende sake er i hvert fall enda morsommere enn vanlig sake. Jeg synes det er godt, men ikke så godt som en god vin eller en skikkelig japansk øl til 180 kr. Men utmerket til forretten (kålchips).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 11:46   #103
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

For ikke å snakke om når jeg kjøper ny vaskemaskin!

Nja, der er jeg ikke helt sikker. For den nye vaskemaskina vår synger! Og veier klærne! og er superrask!

(og ja takk begge deler, sier jeg, da. Så den nye vaskemaskina er ikke den vasseste på markedet.)

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 11:51   #104
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Da må dere gå på Happolati, Toff og My. Dessert som består av et søtt "pølsebrød" som man fyller med lemon curd, salt karamellsaus, sjokoladesmuler, sorbet og noe som ligner på corn flakes - og som smaker så fantastisk at du slikker kurven etter 6 andre retter?

Dette har jeg allerede forstått.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ikke noe dronningfaktor, da. Men genuint hyggelige kelnere. Og musserende sake (og nydelig japansk øl for oss som bedriver sånt).

Jeg har ikke stort behov for å bli behandlet som en dronning, men det kan jo være litt festlig en gang i blant. (Ungene var på sin første smulebørsterestaurant i sommer. De ble helt målløse. Det var gøy! )

Vil ellers anføre at jeg har smakt og likt musserende sake, og at jeg synes det finnes veldig god sake (og en god del fæl som bare smaker neglelakk).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 11:54   #105
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Dette var ikke neglelakk, heller litt i overkant søtt. Men gøy!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 11:56   #106
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

De to michelinrestaurantene jeg har vært på var en veldig nede, og en smulebørstedronning. For å ikke smake om at de re-brettet servietten vår ved hjelp av bestikk hver gang vi var på toalettet.

Begge hadde utmerket service, men den ene var mye mer formell. Kan ha litt med språket å gjøre også. På den første snakket alle sitt eget språk, på den andre var det bare vinkelneren som snakket noe særlig godt engelsk. Og han var også løsest i snippen.

Begge gjorde sin egen vri på lokale råvarer, og alt var kortreist.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 11:58   #107
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De to michelinrestaurantene jeg har vært på var en veldig nede, og en smulebørstedronning. For å ikke smake om at de re-brettet servietten vår ved hjelp av bestikk hver gang vi var på toalettet.

Det var Cinc Sentits, ja? Tror aldri jeg har vært noe sted med mer iherdig serviettbretting.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 12:02   #108
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Jeg må innrømme at jeg er for skeptisk og sart når det gjelder rare smakskombinasjoner, og jeg er litt for minimalistisk i smaken til at jeg tror det er noen vits for meg. Og dessuten er jeg både gjerrig og småspist (ti sushibiter og jeg er helt utslått).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 12:11   #109
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det var Cinc Sentits, ja? Tror aldri jeg har vært noe sted med mer iherdig serviettbretting.

Ja, og siden vi bestilte med full vinmeny, så gikk vi endel på do etterhvert. Men der spiste jeg den absolutt beste sardinen jeg noengang har spist. Faktisk ligger den sardinen på topp 10-lista over gode ting jeg har spist.

Den andre var The Kitchin i Edinburgh, også en fantastisk restaurant. Den vil jeg gjerne dra tilbake til. Der fikk vi en tilnærmet perfekt opplevelse; rommet atmosfæren, maten, drikken og stemningen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 12:20   #110
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men der spiste jeg den absolutt beste sardinen jeg noengang har spist. Faktisk ligger den sardinen på topp 10-lista over gode ting jeg har spist.

Er det ikke rart hvordan sånne enkeltopplevelser klistrer seg, til tross for full vinpakke? ()
Jeg har en sånn en fra Bib Gourmand-restauranten Le Timbre i Paris for minst ti år siden. Kremet kålsuppe med sprøstekte biter av foie gras på toppen. Det høres helt snålt ut, men det var helt helt magisk.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 12:24   #111
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

"smulebørsterestaurant"

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 12:42   #112
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Er det ikke rart hvordan sånne enkeltopplevelser klistrer seg, til tross for full vinpakke? ()
Jeg har en sånn en fra Bib Gourmand-restauranten Le Timbre i Paris for minst ti år siden. Kremet kålsuppe med sprøstekte biter av foie gras på toppen. Det høres helt snålt ut, men det var helt helt magisk.

Jeg har blant annet en pastarett i Stockholm, en dessert i Barcelona og en pizza(!) i Napoli, som jeg aldri glemmer.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 12:47   #113
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

I de fleste andre land i verden (enn Norge) er det slik at de har en mindre middelklasse (prosentvis) og en høyere andel rike og fattige. Befolkningen splittes i to. Hvis du vil vite mer om kjøpekraften i hvert enkelt land å kan du feks ta en titt på denne artikkelen fra ssb.
Nei, dette kommer av at Michelin guiden er Europeisk. Den er laget av dekkfabrikanten Michelin og var opprinnelig en oppfordring om å "kjøre seg en tur" (og slite på dekkene) - noe ala vår egen NAF guide. De dekker rett og slett ikke alle byer/steder - det er rett og slett mange restauranter som ikke dekkes av guiden. Dette gjelder jo alle "rangeringsystemer" i og for seg.

Jeg vet om white guide og pellegrino (mineralvannet) sin liste som også er veldig kjente rangeringer.

Ja det var det jeg mente, at det som er stas i Europa ikke nødvendigvis heller hva som er stas i andre land selv om de skulle besøkt stedene.

Det er veldig stort marked for dyre restauranter i Sør Amerika og det finnes veldig mange, men jeg tror ikke kriteriene til Michelin nødvendigvis passer inn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 12:56   #114
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Jeg husker så godt første gang jeg smakte trøffel. Jeg var fremdeles uspiselig kresen og var på en 2-stjernes i fjellene over Cannes et sted med jobben. Plutselig skjønte jeg at det fantes objektiv god mat.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 12:56   #115
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Sardinen var ganske tidlig i måltidet (og vinpakka), Palmen.

Michelin får jo støtt og stadig kritikk for å ha snevre reisemål, og mye av det er sikkert sant. Og selvsagt har de er europeisk utgangspunkt. Når det er sagt har jeg ikke inntrykk sv at det er europeisk mat som får stjerner, nå var det jo nettopp en artikkel om streetfoodvogner i Singapore som fikk stjerner.

Tiden hvor det franske kjøkken er målet er nok forbi.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 12:58   #116
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg husker så godt første gang jeg smakte trøffel. Jeg var fremdeles uspiselig kresen og var på en 2-stjernes i fjellene over Cannes et sted med jobben. Plutselig skjønte jeg at det fantes objektiv god mat.

Jeg syns trøfler er highly subjektivt. Jeg er ikke kresen, men trøfler syns jeg smaker dårlig ånde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 13:42   #117
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg husker så godt første gang jeg smakte trøffel. Jeg var fremdeles uspiselig kresen og var på en 2-stjernes i fjellene over Cannes et sted med jobben. Plutselig skjønte jeg at det fantes objektiv god mat.

Det var trøfler involvert i den uforglemmelige pastaretten fra Stockholm. Tror det var første gangen jeg også smakte trøffel, og noe av grunnen til at jeg fortsatt husker måltidet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 14:04   #118
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ja det var det jeg mente, at det som er stas i Europa ikke nødvendigvis heller hva som er stas i andre land selv om de skulle besøkt stedene

Hmm, tror nok vi snakker forbi hverandre, i og med at det du sier her er ikke det samme som jeg mener.

Det spiller for så vidt ingen rolle heller. Poenget med listene er jo å lage en klassifikasjon slik at man vet hva man kan forvente seg før man spiser - slik sett er jo Michelin stjernene like nyttige (kanksje mer!) for de som ikke kan tenke seg å spise på den type restaurant.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 14:49   #119
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Men Michelin klassifiserer ikke en type restaurant. De klassifiserer et nivå; hvor gjennomtenkt et måltid er og hvor gode kjøkkenet er til å få gode smaker til å passe sammen. Det er jo helt tullete å si at man ikke liker Michelinmat. Det er det samme som å si at man ikke liker mat. Og det er i og for seg greit, det altså. Det finnes Michelinrestauranter som serverer helt klassiske retter, og dem som serverer eksperimentelle saker. Man får ikke rårøkte ørretnyrer på dem alle.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 14:57   #120
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser dere på Michelin-restauranter?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men Michelin klassifiserer ikke en type restaurant. De klassifiserer et nivå; hvor gjennomtenkt et måltid er og hvor gode kjøkkenet er til å få gode smaker til å passe sammen. Det er jo helt tullete å si at man ikke liker Michelinmat. Det er det samme som å si at man ikke liker mat. Og det er i og for seg greit, det altså. Det finnes Michelinrestauranter som serverer helt klassiske retter, og dem som serverer eksperimentelle saker. Man får ikke rårøkte ørretnyrer på dem alle.



Og så må jeg innrømme at jeg ikke nødvendigvis synes det er en glassklar sammenheng mellom antall stjerner og matkvalitet; jeg synes for eksempel maten vi fikk på en én-stjerners indisk i London var mye bedre enn på Paul Bocuses tre-stjerners. Ser ikke bort fra at det har med inspektørenes Frankrike-bias og sølvtøy- og smulebørstefaktoren på sistnevnte å gjøre, altså.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no