Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Isfri innkjørsel, varmekabler??

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-18, 18:07   #1
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Isfri innkjørsel, varmekabler??

Varme under brostein, noen som har peiling på sånt?

Greia er at brosteinene her må byttes uansett. Og jeg lurer på om varmekabler er noe å vurdere i det hele tatt, når alt likevel skal tas opp. Det er snakk om ca 50 m2. Vi bor i et snørikt område, for å si det mildt.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 20:58   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isfri innkjørsel, varmekabler??

Det fungerer ihvertfall bra i en av gatene i Stavanger.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 23:05   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Isfri innkjørsel, varmekabler??

Kjenner flere som har. De har gjerne kabel i hjulsporene som de slår på ved behov. Strømregningene vil nok bli ganske høye hvis dere legger kabel på 50 kvadratmeter.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 23:23   #4
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isfri innkjørsel, varmekabler??

Snakket med en kjenning som driver elektrikerfirma, og han anbefalte det ikke. Så vi slår det nok fra oss, ser det ut som.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 09:14   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isfri innkjørsel, varmekabler??

Vi har vurdet det, men alle jeg har snakket med bare rister på hodet og sier «Hjelp, det blir dyrt!». (Ikke selve kabelleggingen, men de påfølgrnde strømregningene etterpå.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 09:36   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isfri innkjørsel, varmekabler??

Det kunne jeg godt tenkt meg. Skal skaffe det når jeg også får råd til stor garasje med sånn ryggefri snurreskive som bilen står på.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 09:42   #7
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isfri innkjørsel, varmekabler??

Charlie

Elektrikeren mente det var råflott, såeh... Han har nok et poeng der.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 10:07   #8
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Isfri innkjørsel, varmekabler??

Jeg. Må legge til at de jeg kjenner gjerne har bratt innkjørsel.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 10:47   #9
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isfri innkjørsel, varmekabler??

Vi har bratt innkjørsel og varmekabler. Det fulgte med huset da vi kjøpte for to år siden, så vi har ikke brukt dem. Ser for meg en hinsides strømregning!
Men naboen her snakka om at kablene tinte isen/snøen akkurat i hjulsporene, men at alt la seg nederst i oppkjørselen istedenfor. Vi har som sagt ikke prøvd, og tror ikke det blir brukt noengang heller.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 10:53   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isfri innkjørsel, varmekabler??

Helt ærlig så syns jeg det er en nesten umoralsk bruk av energi. Selv om jeg har forståelse for at det er nesten nødvendig i bratte innkjørsler. Investere i en god snøfreser og salt/sand i stedet?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 10:59   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isfri innkjørsel, varmekabler??

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Helt ærlig så syns jeg det er en nesten umoralsk bruk av energi. Selv om jeg har forståelse for at det er nesten nødvendig i bratte innkjørsler. Investere i en god snøfreser og salt/sand i stedet?

Jeg er enig. Vi parkerer i veien i stedet for å kjøre ned til huset i vinterhalvåret. Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt har tenkt tanken, er fordi jeg har foreldre som begynner å dra på årene og som ikke er like stødige på beina lenger, så det ville eventuelt ha vært aktuelt å bruke når de skulle på besøk. Også har jeg tenkt på det i forhold til hvis-så-fremt-i-fall behov for rullestol eller rullator i en fjern fremtid. Men jeg har vel landet på at i slike tilfeller må vi nok heller selge huset. Det er jo heller ikke så rullestolvennlig akkurat.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 11:06   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isfri innkjørsel, varmekabler??

Du er sånn scenariotenker som meg, du.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no