Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

En ny generasjon, men samme gamle boka.

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-06, 09:43   #1
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ny generasjon, men samme gamle boka.

Som liten elsket jeg "Ellen fra låven" av Eugenie Winther. Det var min absolutte favorittbok på barneskolen og jeg lånte den om igjen og om igjen. Jeg greide å finne den på et antikvariat her for et års tid siden og nå leser jeg den for Storesøster. Hun gleder seg hele dagen til neste kapittel og jeg fryder meg over gjensynet jeg også. Moro!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)

Sist redigert av Nenne : 09-10-07 kl 10:00.
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 09:45   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En ny generasjon, men samme gamle boka.

Sånt er koselig, Nenne. Jeg har ikke hørt om den boken, men jammen skal jeg notere den ned og se etter den neste gang jeg er innom antikvariat.

Jeg har tatt vare på alle barnebøkene mine, og noen av dem har jeg delt med Vesla. Hun elsker dem, men det kan jo være fordi jeg forteller henne gang på gang hvor fine de er.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 09:48   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En ny generasjon, men samme gamle boka.

Så hyggelig!
Jeg husker tittelen, men ikke boka, så hvis jeg har lest den har det nok bare vært en gang.

Mange av de bøkene jeg hadde i skolealder var "jentebøker", så guttene har ikke vært så interessert.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 09:54   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En ny generasjon, men samme gamle boka.

Så koselig nenne! Jeg gleder meg sånn til å begynne å lese noe annet enn "Molly drikker biola", "Molly pusser tenner", "Molly går på do" etv etc til ztjerna.

Vi har ønsket oss en god del ny barnelitteratur til han, men jeg kjenner at klassikerne fra da jeg var liten må med de også. Ruffen og lille larven aldri mett foreksempel.

Noen av de bøkene han bare må like senere er den vesle vampyren. Jeg leste de bøkene til jeg strengt tatt var alt for stor og lot som jeg lånte de til min ikke-eksisterende lillesøster.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no