Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt mer om uhøflige mennesker ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-07, 16:44   #21
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Nope jeg synes ikke det er uhøflig med unntak da.

Feks noen skriver: Jenta mi har begynt å gå og jeg er så stolt og slenger ett bildet der jenta hennes går.

Også kommer resten av gjengen og eneste dem skriver: her har jenta mi gått i ett par måneder nå.
Eller, gutten min har ikke begynt å gå ennå.

Uten å bry seg døtt om HI var kun ute etter å skryte av ungen sin og ville at andre skulle muligens mene at ungen hennes er flink!

Dette var nå simpel eksempel. Men det får gå!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 16:55   #22
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Jeg synes ikke nødvendigvis at det er et veldig grovt overtramp *føle seg truffet*.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 17:37   #23
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Dersom det er veldig uhøflig, synder jeg flere ganger om dagen. Mulig jeg er veldig selvopptatt. Jeg reagerer ikke negativt om tråder jeg starter (har jeg startet noen tråder, forresten?) får kommentarer av den typen.

  Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 18:21   #24
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Jeg synes ikke det er uhøflig.. Om det er noe som har skjedd, for å fortelle bare, om man da velger å legge til sin egen historie. Jeg synes det kan være festlig.
Verre synes jeg det er når man spør om en ting, feks amming, og man svarer og oppdaterer videre i tråden, og man fortsatt får svar på det som stod opprinnelig som hovedinnlegget. For saken har jo forandret seg.. At man da ikke tar en titt bakover i tråden, synes jeg er uhøflig. ( nå er sikkert dette et eksempel på "uhøflige- mennesker", men jeg synes det er mer uhøflig, siden jeg sikkert gjør det som blir diskutert ofte. )
Veldig krøkete forklart. Nettopp stått opp..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 18:22   #25
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Selv jeg ble forvirret av mitt eget innlegg.

Men enig med skilpadda. Jeg blir oppslukt av min egen fasinerende historie..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 18:33   #26
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Noen ganger utvikler en tråd seg så mye at det blir mer naturlig å svare på noe annet enn det hovedinnlegger har skrevet om, andre ganger kan ens egen historie underbygge noe HI skriver om eller evnt. vise en helt annen side enn det HI bidrar med. Det er uansett ikke nødvendig å slenge på en hilsen eller referanse til HI hvis man bidrar i tråden. Synes jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 18:38   #27
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ergo: Det trenger ikke være uhøflig. Bare sånn for å svare på spørsmålet til hovedinnlegger.

Safran sa det så bra, så jeg bare signerer, jeg.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 18:40   #28
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Og hvordan skulle det gått med de herlige avsporingstrådene dersom man var høflig og svarte på HI til enhver tid? Jeg setter alltid pris på en god avsporing (med vekt på god).

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 19:35   #29
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg synes ikke det er uhøflig.. Om det er noe som har skjedd, for å fortelle bare, om man da velger å legge til sin egen historie. Jeg synes det kan være festlig.
Verre synes jeg det er når man spør om en ting, feks amming, og man svarer og oppdaterer videre i tråden, og man fortsatt får svar på det som stod opprinnelig som hovedinnlegget. For saken har jo forandret seg.. At man da ikke tar en titt bakover i tråden, synes jeg er uhøflig. ( nå er sikkert dette et eksempel på "uhøflige- mennesker", men jeg synes det er mer uhøflig, siden jeg sikkert gjør det som blir diskutert ofte. )
Veldig krøkete forklart. Nettopp stått opp..

Så du mener at det uhøflig å ikke lese gjennom hele tråden før man svarer?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 19:38   #30
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Jeg syns det er uhøflig å begynne å bråke med og sette opp stilaser rundt huset (for å skifte tak) klokken 19.30, ETTER at jeg har sagt at det passer dårlig med en tur opp på skråloftet fordi vesla liksom skal sove nå. :deler:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 19:41   #31
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så du mener at det uhøflig å ikke lese gjennom hele tråden før man svarer?

Jeg synes faktisk hun har et poeng. Når en tråd har utviklet seg så er det jo interessant å svare på den pågående diskuejonen og ikke alltid bare på hovedinnlegget. Ofte har det kommet til nye opplysninger som gjør at et svar etter kun å ha lest hovedinnlegget virker helt ute av kontekt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 20:05   #32
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Her er jeg sikkert skyldig i overtramp.

Jeg besvarer ofte et innlegg med å fortelle om en tilsvarende opplevelse jeg har hatt, og dette er selvsagt ment som en sympatierklæring og ikke som en egotripp, men det skjønner kanskje ikke mottageren/hovedinnleggeren. :trolig uhøflig:

Å herregud, jeg å!! (og nå gjorde jeg det kanskje igjen..?)

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 20:06   #33
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Jeg er enig i at jeg synes det er verre å ikke lese hele tråden før man svarer.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 20:08   #34
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Ja, det er kanskje det. Jeg pleier å lese gjennom tråden, hvis ikke vil jeg alltid se stemningen i det siste innlegget og på den måten vite litt om hva det går i.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 20:09   #35
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Jeg er sikkert en av disse uhøflige menneskene. Er ikke helt sikker.
Det er ikke vondt ment isåfall.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så du mener at det uhøflig å ikke lese gjennom hele tråden før man svarer?

Der sliter jeg litt.
Synes ofte tråder er blir alt for lange før jeg kommer meg in i de og orker sjeldent lese meg gjennom førti sider.
Da kan jeg godt sjekke første og siste side, for så å gjøre meg opp en mening om jeg MÅ lese hele tråden før jeg svarer.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 20:14   #36
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Jeg synes i utgangspunktet man bør lese hele tråden før man svarer, men det er klart det kommer an på hva slags tråd og hva slags svar det er. I alle fall ser det teit ut å begynne å krangle eller kjefte om noe tråden ikke handler om lenger, og som kanskje til og med har blitt oppklart eller tilbakevist siden det ble postet. Hvis HI spør etter en konkret opplysning, bør man jo sjekke om andre har svart før man gjør det selv - hvis HI spør etter andres erfaringer, kan man gjerne komme med dem uten å ha lest alle andres først. De lengste trådene har gjerne mutert flere ganger, og da er det stort sett greit å lese bare de siste 20-30 innleggene for å finne ut hva det er man diskuterer nå.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 20:15   #37
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Og hvordan skulle det gått med de herlige avsporingstrådene dersom man var høflig og svarte på HI til enhver tid? Jeg setter alltid pris på en god avsporing (med vekt på god).

Enig. Det kommer selvfølgelig an på hva tråden handler om og om HI eksplisitt spør om råd i en alvorlig sak, ville jeg muligens synes det er litt frekt å ikke svare, men selv i slike tilfeller kan trådene utvikle seg og leve sitt eget liv uten at det er uhøflig mot HI. Jeg er alltid lykkelig de få gangene jeg har klart å starte en tråd som blir både lang og avsport.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:32   #38
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

(har jeg startet noen tråder, forresten?)

Du har startet 42 tråder.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:37   #39
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Jeg gjør nok sånn innimellom jeg også. Kanskje ganske ofte, til og med.

Selv synes jeg det er greit med erfaringsutveksling og oppfatter det ikke som uhøflig når andre gjør det i "mine" tråder.

Men dersom noen begynner å diskutere internt om noe helt annet i "min" tråd og ignorerer meg helt, så synes jeg kanskje at det er litt pussig. Dog ikke mer enn at jeg anser tråden for å være ferdig for min del og prøver igjen en annen gang.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:37   #40
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Du har startet 42 tråder.

Hva er premien for 84 tråder?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no