Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tar du med plastposer hjemmefra når du handler?
Ja, tar alltid med plastpose hjemmefra 3 3,45%
Prøver å være bevisst og tar med plastpose hjemmfra en gang i blant 12 13,79%
Nei, jeg glemmer det alltid 15 17,24%
Ta med plastpose hjemmefra? Nei, det gidder jeg ikke 30 34,48%
Plastpose?!? Bruker handlenett (eller lignende) så klart! 9 10,34%
Annet, spesifiser 18 20,69%
Deltakere: 87. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-07, 10:55   #41
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Bruker posene til søppel. Kunne med fordel ha blitt flinkere med sortering banana har nok et poeng.

Bruker egne handlenett/lerretsposer til panteflasker.

Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 11:25   #42
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det å ha bleiebarn gjør sitt til å holde søppelproduksjonen oppe, for eksempel. (Men det har vel dere også fortsatt, eller?)

Her skal bleiene kastes i matavfallet, så vi bruker ikke poser på de.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 11:42   #43
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Kjøper alltid med plastposer i butikken, som brukes til avfallsposer etterpå. Trodde alle gjorde det. Hva skal man ellers ha søpla i?

Det gjør vi også. De posene vi ikke bruker sender jeg enten med til barnehagen sånn at de kan legge skitne klær i de eller så sender jeg det med plastsøppelet når det blir tømt.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 12:02   #44
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis jeg ikke skulle kjøpt nye plastposer hver gang jeg handlet, hadde jeg måttet kjøpe egne plastposer til avfallet, så akkurat det å ha med seg pose til butikken ser jeg ikke vitsen med, faktisk.

Samme her.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 13:11   #45
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Som mange andre her inne brukes plastposene til søppelposer.

Skulle sikkert vært flinkerer til å sortere plastsøppel, men så lenge plasten er en del av restavfallet, så trenger vi de plastposene vi får når vi handler.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 13:22   #46
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Annet; tar plastposer og bruker de til bossposer.


Samme her.... KAn av og til være at vi har et lite overskudd av poser, men heller det enn å være fri for.

Innimellom bruker jeg dem også til å ha regnklær/dress til lille i, dersom jeg har glemt sekken i barnehagen.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 13:59   #47
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Her skal bleiene kastes i matavfallet, så vi bruker ikke poser på de.

Og her skal matavfallet kastes i plastposer, så det hjelper ikke stort på plastposebehovet.

Selvsagt sorterer vi avfallet: papir for seg, plast for seg, spesialavfall for seg og resten for seg, men også det organiske avfallet skal i vanlige plastposer hos oss, så behovet for poser er likevel stort. Det er mulig vi har mye avfall, det vet jeg ikke, men det er ikke av mangel på sortering i alle fall.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 14:01   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Plastposene brukes til restavfall, panteflasker og glass til resirkulering. Jeg trenger de jeg får når jeg handler, så nei, vi tar ikke med oss plastposer til butikken.

  Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 14:28   #49
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg tror at behovet for plastposer til søppel kunne vært redusert betraktelig med bedre søppelsortering.

Og det pongterer jeg igjen, ikke alle som har like mye sortering som alle. Eks vi og da må man jo ha poser til å hive søplet i.


Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Her skal bleiene kastes i matavfallet, så vi bruker ikke poser på de.

Det skulle det hos tante og, så jeg sjekka når jeg kom hjem, men her skal bleiene i restaavfall som skal i handleposer.


avfalls sorteringen sendte ut en gang et skriv om ast sånne tynne hviteposer som er i eks bleiebøtter, de måtte kastest i en annen pose for at tynn posene satte seg fast i sorterings maskinen

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:33   #50
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Plastposene fra dagligvareforretninger brukes som søppelposer, så de skulle ikke medføre særlig ekstrabelastning. Nå for tida, med baby som bæsjer ufattelig mange gang i løpet av et døgn, er det nesten knapt med poser.
Og ja, vi sorterer både restavfall, plast, papp/papir og glass/metall.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 12:55   #51
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Vi bruker lerretsposer til handling, har alltid en haug liggende i bilen som vi tar med inn i butikken.

Dere som må ha plastposer til alt dere handler for å ha nok søppelposer - hvordan står det til med avfallssorteringen? Dere må jo ha utrolig mye søppel (eller handle utrolig lite ...). Selv med de få gangene vi handler og har glemt handlenett og må ta med plastposer fra butikken har vi nok plastposer til søppel. Og det enda vi har en bleieunge i huset (som riktignok bruker tøybleier det meste av tiden). Jeg ser at naboene våre har utrolig mye mer søppel enn oss. Gjerne en stor dunk med topp på etter to uker, mens vår (lille) dunk er halvfull. Jeg tror at behovet for plastposer til søppel kunne vært redusert betraktelig med bedre søppelsortering.

Da ungene var på bleiestadiet gikk vi ofte tom for søppelposer.

Når det gjelder avfallssorteringen, så bidrar det i grunnen til økt posebehov. Vi har ikke sorteringen rett utenfor døra, så vi må ta med oss søpla til et felles sted for nabolaget. Dermed må vi ha alt papiravfallet i plastposer. Likeså glass og metall i en pose. Dette i tillegg til restavfallet som jo også fyller poser. Mange ganger er veien fra søppel-huset videre til jobb - så nei, jeg drar ikke med meg de tomme plastposene etter papir og glass / metall hjem igjen. De går i restavfallet.

Dessuten er det mange poser som blir hull i, og da er de lite egnet som søppelposer. Men de egner seg for flaskepant, for sortering av klær, lagring av julepynt og en hel masse andre ting.

Jeg kjøper nye plastposer stort sett hver gang jeg er i butikken. Delvis fordi jeg ikke gidder ta med hjemmefra, og delvis fordi jeg bruker posene til søppel og annen oppbevaring etterpå. Så i stedet for å kjøpe en rull med tynne, elendige søppelposer så bruker jeg de fra dagligvarebutikkene.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:35   #52
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.941
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Når det gjelder avfallssorteringen, så bidrar det i grunnen til økt posebehov. Vi har ikke sorteringen rett utenfor døra, så vi må ta med oss søpla til et felles sted for nabolaget. Dermed må vi ha alt papiravfallet i plastposer. Likeså glass og metall i en pose. Dette i tillegg til restavfallet som jo også fyller poser. Mange ganger er veien fra søppel-huset videre til jobb - så nei, jeg drar ikke med meg de tomme plastposene etter papir og glass / metall hjem igjen. De går i restavfallet.

Vi samler papir i en pappeske, og har en plastboks som vi har kjøpt billig på Europris til metall og glass. Plastavfallet går i en stor papirpose fra Ikea. Plast og glass / metall må vi levere ved butikken. Panteflasker har vi også i en plastboks som vi tar med til butikken. Det går helt fint. Boksene / eskene setter vi tilbake i bilen igjen når vi har tømt dem. Plastboksen tørker vi ut av med litt papir eller en fuktig klut, vips klar til ny bruk.

Jeg er ikke enig i at man ha plastposer til all sorteringen. Det går an å finne på andre ting hvis man virkelig vil. Men det handler om innstilling og motivasjon, da. Vi kaster ca. 2-3 plastposer med restavfall i uka. Og da er vi ikke spesielt gniene på posene en gang. Bare det er 100-150 plastposer i året. Jeg synes det er mer enn nok, jeg. Skulle jeg tatt med poser til alt hver gang jeg handlet hadde det blitt minst 10 poser i uka - 500 poser i året.

Det kommer jo også inn poser ved handling av klær, tax-freekjøp for de som reiser litt, handling av andre ting. Jeg kan ikke med min beste vilje se behovet for å ta med nye plastposer hver gang man handler.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:39   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.869
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg kan ikke med min beste vilje se behovet for å ta med nye plastposer hver gang man handler.

Det blir ofte hull i de man kjøper med seg og bruker, så det hender at vi kjøper med oss noen ekstra som vi ikke bruker til varer, men til søppel. Eller boss, som vi sier her.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 20:09   #54
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Bruker svært få plastposer (så og si aldri). Det går som regel i papirposer hvis noe, eller nedbrytbare poser fra Helios, men de må vi gjerne ha noen av for å kunne kaste restavfall i.
Vi sorterer alt annet, og har papiravfall i en pappeske/papirpose/nedbrytbar pose, samme med plastavfall, glass og metall egentlig.
Og matavfallet har også nedbrytbare poser her.

Vi bruker ofte sekk til handlingen, eller papir/nedbrytbare poser hjemmefra, ellers tar vi med hvis vi trenger noen fler til søppel.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 20:11   #55
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Vi samler papir i en pappeske, og har en plastboks som vi har kjøpt billig på Europris til metall og glass. Plastavfallet går i en stor papirpose fra Ikea. Plast og glass / metall må vi levere ved butikken. Panteflasker har vi også i en plastboks som vi tar med til butikken. Det går helt fint. Boksene / eskene setter vi tilbake i bilen igjen når vi har tømt dem. Plastboksen tørker vi ut av med litt papir eller en fuktig klut, vips klar til ny bruk.

Det var en idè ja.
Papiret har vi som regel i en pappeske, men plastboks til metall/glass og de få panteflaskene vi har var lurt. *noterer og må få tak i*
Papirposen fra Ikea er større enn de man får i vanlige matbutikker? Er den til gjenbruk eller bare engangs?

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 20:19   #56
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Vi kjøpte med oss økologisk/miljøvennlig handleposer/bager i fra Frankrike. Så dem bruker vi gang på gang.

Det har jeg også gjort. Har kjøpt med fra U og Champion. Posene er helt supre.

  Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:18   #57
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.941
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Papirposen fra Ikea er større enn de man får i vanlige matbutikker? Er den til gjenbruk eller bare engangs?

Den vi har er veldig stor. Vi har brukt den til å samle plastavfall i i flere år, tar den bare med hjem igjen når vi har tømt den.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:36   #58
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Den vi har er veldig stor. Vi har brukt den til å samle plastavfall i i flere år, tar den bare med hjem igjen når vi har tømt den.

*må på Ikea en dag*

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 22:36   #59
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

Annet, fordi jeg ellers har manko på søppelposer. (Bleiebarn, lite søppelsortering, lite flink til å sortere selv, altfor preget av forbrukskultur og evig rydder etter å ha overtatt et gammelt hus delvis med innbo.)

Jeg har bestemt meg mange ganger for å bli flinkere til å sortere, men det ender som regel opp med at bilen blir søppelplass i stedet. Jeg tror forresten det er for lite "igloo'er" til sorteringsavfallet rundt her, for når vi endelig finner en er den som regel så full at det er umulig å presse inn noe.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 08:45   #60
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Plastposer og miljø #1 (dagligvare)

savnet et alterativ: "Tar stort sett med pose hjemmefra."
Jeg svarte at jeg alltid tar med. Gjør det sikkert 90 % av tida, men det hender jeg egentlig ikke hadde tenkt meg på butikken og da har jeg ikke med.

Har en skuff (ikke svær, men litt stor bestikk-skuff) vi legger poser i, og bruker på butikken, og til søppel etterhvert. Den blir neste tom når gubben er til sjøs, men fylles igjen når han er hjemme (han husker aldri å ta med poser i butikken).

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no