Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - Tatoveringer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-07, 10:10   #1
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Spinoff - Tatoveringer

Hvorfor er det så mange som tatoverer navnet til barna sine? Kjenner mange som aldri ville tatovert seg ellers, men med en gang de har fått barn så har de fått et behov for å tatovere inn navnet til barnet. Til og med jeg har lekt med tanken om å tatovere et bilde av det navna til barna betyr (men skal altså ikke gjøre det).

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:12   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Føler meg truffet.

Jeg liker tatoveringer, jeg liker tanken på at det er evigvarende, og navnene til barna kommer alltid til å bety noe for meg. Når i tillegg min ekstremt talentfulle svoger lager et vakkert "smykke" av navnene, vil jeg tatovere inn det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:13   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Og så er det jo greit i tilfelle jeg plutselig glemmer navnene deres. :flåser:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:17   #4
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Men er det like greit når man er åtti? Hva vil unga synes om at man har tatovert inn navnene deres? :grøsser og ser for meg mamma med navnet mitt over magen sin:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:18   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Jeg vil tro tatoveringer generelt er helt greit når vi blir åtti, siden tidene forandrer seg og man sikkert nesten må lyve på seg en tatovering når man sitter på gamlehjemmet, for å være kul nok.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:20   #6
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg vil tro tatoveringer generelt er helt greit når vi blir åtti, siden tidene forandrer seg og man sikkert nesten må lyve på seg en tatovering når man sitter på gamlehjemmet, for å være kul nok.

Jeg tror nok ikke det, så vanlig som det er nå så blir det vel ikke akkurat kult, men tvert imot.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:25   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Nå har jeg aldri valgt tatoveringer ut i fra hva andre synes om det. Jeg håper jeg tenker på samme måten når jeg blir 80, og helt ærlig hadde jeg synes det hadde vært fint om mamma hadde tatovert inn sine barns navn, hvis hun hadde villet det selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:27   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Jeg tror nok ikke det, så vanlig som det er nå så blir det vel ikke akkurat kult, men tvert imot.


Jeg tror iallfall det er helt vanlig på den tiden, at man ikke akkurat hever øyenbrynene om man ser en åttiåring med tatovering(er).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:34   #9
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Jeg har ikke navnet hennes, men jeg har håndavtrykket hennes på skulderen min.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:40   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror iallfall det er helt vanlig på den tiden, at man ikke akkurat hever øyenbrynene om man ser en åttiåring med tatovering(er).

Jeg er enig i at det nok blir vanlig, men valig er ikke kult i mine øyne det var liksom poenget.

Tatovering er ikke så moderne at det ikke er gamle folk med det nå heller, selv om den i mine øyne er langt kulere med en av 100 som har det, enn når 99 har det.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:44   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Jeg får litt Beckham-vibber sånn med det første jeg da.
Jeg har selv lyst på tatovering, men podens navn er så langt at det hadde gått fra hoften til ankelen.


De fleste jeg kjenner som har tatovert seg, har for øvrig ikke barnets/barnas navn.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:49   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

I min bekjentskapskrets er det også mange tatoverte, men ikke med barnas navn. : pioner :

Jeg kjenner ikke Beckham.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:52   #13
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Jeg har barnas navn på armen. Nå har jeg endel annet også, så de står ikke og roper ut til den som ser, tror jeg.
Det nederste synes ganske godt foreløpig (ved albuen), men det glir bedre når jeg får på litt mer nedover tenker jeg.


Hvorfor navn? Fordi barna mine alltid vil være barna mine, om de er 10 eller 60.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:52   #14
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Jeg har flere tatoveringer, men det kunne ikke falle meg inn å tatovere inn navnene til ungene, for meg er det blodharry. Jeg har derimot en liten løveunge på skulderen. Emma er løve. Hun sitter der foreløpig alene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:01   #15
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har derimot en liten løveunge på skulderen. Emma er løve. Hun sitter der foreløpig alene.


Min venninne har også et symbol på sin datter, ikke navnet hennes.
Det er ei lita humle.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:04   #16
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Jeg har vurdert en minnetatovering etter lille S som ikke fikk bli stor. Har sett mange gjort det med hell. Jeg ville nok ikke hatt navnet hans, men et lite symbol eller noe slikt..
Jeg har likevel lagt tanken på is, tatoveringer er ikke helt meg og jeg har jo tre barn til. Føler det blir feil å bare ha noe som symboliserer han...

Har løst det med et smykke istedet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:06   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hvorfor er det så mange som tatoverer navnet til barna sine? Kjenner mange som aldri ville tatovert seg ellers, men med en gang de har fått barn så har de fått et behov for å tatovere inn navnet til barnet.

De er vel redd for å glemme det da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:07   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

De er vel redd for å glemme det da.

Jepp. Se #3.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:11   #19
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

De er vel redd for å glemme det da.


Ja ?! På gamlehjemmet, 80 år og senil.

"Hva heter barna dine?"
"To sek. så skal jeg sjekke" :bretter opp ermene: :finner frem brillene og leser:

Genialt.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:13   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Tatoveringer

Når jeg tenker på det burde jeg tatovere inn pinkodene mine til ting og tang også, men det strider kanskje mot noen sikkerhetsbestemmelser.

For ikke å snakke om oppskrifter o.l.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no