Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Norsk Folkehjelp - tiggetelefon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-07, 13:12   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norsk Folkehjelp - tiggetelefon

Jeg fikk akkurat en telefon fra et svensk telefonnummer, det var en dame som takket i det vide og det brede for at jeg for halvannet år siden hadde gitt penger til barna i Sudan, eller noe.

Dette var visstnok via Norsk Folkehjelp. Det er mye mulig, jeg husker ikke hvem jeg ga til for halvannet år siden, men telefonsamtalen ble etterhvert rimelig bisarr.

Først kom selvfølgelig solskinnshistorien om hvor flott skole de hadde bygget for pengene jeg ga, ( ), noe som er fint og flott. Deretter kom historiene om alle de vonde skjebnene, om barna som var mishandlet og voldtatt, hun presterte faktisk å begynne å fortelle i detalj om voksne menn på 30-40 år som trengte seg inn i uskyldige jenter på 5,6 år.

Dette, kombinert med at hun brukte navnet mitt i hver eneste setning og tydeligvis nå kun trengte penger til vinduer i skolen, provoserte meg, og det sa jeg i fra om og la på.

Noen andre som har fått lignende? Var dette reelt? Var det bare en usannsynlig lite dyktig dame som ringte meg?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 13:14   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk Folkehjelp - tiggetelefon.

Har ikke fått noe lignende nei, men ble sittende med relativt store øyne og lese innlegget ditt.

Høres ut som en dame med litt korte antenner.

(Og så er jeg skuffet om Norsk Folkehjelp driver på på den måten. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 13:58   #3
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk Folkehjelp - tiggetelefon

Jeg gir fast til Norsk Folkehjelp, og ja, de har litt spesielle telefontiggere i sine rekker. Jeg pleier ikke å snakke med dem særlig lenge, så jeg har ikke opplevd at de har lagt ut i det vide og det bredde, men det med navnebruk har jeg også stusset på.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 14:00   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk Folkehjelp - tiggetelefon

Men... Norsk Folkehjelp. Svensk telefonnummer. Stemmer det, da?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 14:03   #5
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk Folkehjelp - tiggetelefon

Oi, det så jeg ikke før nå. Det var jo litt rart, ja. Men måten de gikk frem på passer perfekt med det jeg har opplevd fra NF i hvert fall.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 14:05   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk Folkehjelp - tiggetelefon

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

men det med navnebruk har jeg også stusset på.


De har helt sikkert vært på kurs. Det blir jo mye mer personlig om man bruker navn innimellom.
Det de fleste glipper på, er forskjellen mellom hele tiden og innimellom.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 14:06   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk Folkehjelp - tiggetelefon

Skal sjekke opp nummeret hvis tiltakslysten kommer og tar meg.

Jaja. Da bør kanskje Norsk Folkehjelp foreta en liten kvalitetsvurdering etterhvert. Den der funker ikke på meg ihvertfall.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 14:08   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk Folkehjelp - tiggetelefon

Jeg gir aldri penger til Norsk Folkehjelp. Det er alt for lite av pengene som havner der de burde havne. Frelsesarmeen får derimot penger både titt og ofte (hver gang jeg treffer på en soldat, faktisk). :avsporer:

Og som svar til HI - jeg har ikke opplevd lignende telefoner, men så treffer neppe telefonselgere på noen som er så sur mot dem som det jeg er. Spesielt hvis de ringer midt i middagen eller under legging (og, ja, jeg har reservert meg, og forbeholder meg derfor retten til å be dem reise dit pepper'n gror).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 14:10   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk Folkehjelp - tiggetelefon

Nå er jeg vanligvis blid som solen mot telefoneselgere jeg da, så det beviser jo at dette må ha vært ordentlig ille.

(ER egentlig solen blid, forresten?)

Det som også er litt pussig, er at jeg spurte i hvilken sammenheng jeg hadde gitt, om det var bøssebærer, eller hva, og det kunne hun ikke svare på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 14:13   #10
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk Folkehjelp - tiggetelefon

Telefonsalg burde vært forbudt. Makan til rælete opplegg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 14:15   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk Folkehjelp - tiggetelefon

Nå har Kirsebær sett på denne tråden veldig lenge uten å skrive noenting.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 15:22   #12
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norsk Folkehjelp - tiggetelefon

Jeg elsker å være slem og fæl
Feks, sier at mannen bestemmer alt og jeg får ikke lov til å ha egne meninger. Enkelte damer blir skikkelig fyrige og sinte
Og sola tror jeg ikke er blid, for den spiser andre planeter og måner og jeg vet ikke hva.. : ute på tynn is:

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 15:34   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk Folkehjelp - tiggetelefon

Jeg avbryter dem ganske raskt og sier at "slikt tar jeg aldri per telefon" og de aller fleste er da høflige og ønsker meg en god dag og legger på. Men de ringte fra Stine Sofies Stiftelse og da jeg sa det samme der, fikk jeg surt tilbake "ikke om det er en GOD sak heller?". Da sa jeg bare" nei, ikke da heller. Ha det bra." og la på. Da ble jeg faktisk sur. Telefonselgere som vet å ta nei for et nei, kan jeg leve med.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 16:33   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk Folkehjelp - tiggetelefon

Jeg synes det høres langt over kanten ut, og jeg hadde blitt veldig sint. Jeg er en av de (få) høflige som ikke liker å avbryte telefonselgere, så jeg blir ofte hengende en stund og føle meg stadig mer ukomfortabel. Dette hadde jeg vurdert å rapportere.

Pussig, jeg har jo ingen problemer med å avbryte folk IRL.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no