Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Sykkel til meg, hva ser jeg etter?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-15, 10:45   #21
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkel til meg, hva ser jeg etter?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Tusen takk for tips alle sammen.

Når det gjelder rammestrørrelse. Jeg finner jo selvsagt hva jeg trenger ved å høre med en selger, men tabbelene måler opptil 160 cm på en og fra 160 cm på den andre. Jeg er 160, er da den minste eller største best av de tro?

Det vil avhenge av rammetype og hvordan du liker å sitte. Jeg er 172 og har 18" ramme. Jeg kunne tenkt meg større hybrid fordi jeg har setepinnen og styret øverst. Kunne tenkt meg styret enda høyere for å få bedre oversikt når jeg sykler i byen. Syklistene sier aggressiv sittestilling, kompakt for stor fart, men ikke for tur og by.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 11:07   #22
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til meg, hva ser jeg etter?

Det må nesten prøves, men jeg tenker i utgangspunktet den minste. (Jeg er like høy som deg, og synes det er veldig behagelig med en sykkel som er liten nok - ikke minst for skulder og nakke). Anbefaler også å søke på Finn.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 13:38   #23
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sykkel til meg, hva ser jeg etter?

Da skal jeg stikke å se på sykler en dag så får vi se hva det blir til. Meneh, jeg må vel da i samme slengen ha slikt sykkelstativ til å feste bak på bilen så jeg evnt får syklene med meg hjem og til senere bruk så klart. Er det store variasjoner i pris på disse og finnes det typer for salg som ikke er anbefalt for bruk?


Uhm, ser nå at de er noe dyrere enn hva jeg så for meg. Slikt stativ får vente så får jeg heller finne annen måte å frakte de hjem på. Veslas går i bagasjerommet, men får evnt ta med henger eller noe kanskje...

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 13:42   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til meg, hva ser jeg etter?

Vi har et sykkelstativ som vi ikke får festet barnesyklene på, uten bruk av masse stropper og styr. I grunnen er det bare mannen sin sykkel som passer på det. Det er ett av de billigste som finnes og ble hasteinnkjøpt i fjor sommer.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 20:59   #25
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkel til meg, hva ser jeg etter?

Du kan kanskje kjøres til byen (eller buss?) og sykle hjem igjen når du har funnet en du vil ha?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 22:26   #26
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sykkel til meg, hva ser jeg etter?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Du kan kanskje kjøres til byen (eller buss?) og sykle hjem igjen når du har funnet en du vil ha?

Hihi, nehei. Tror ikke jeg tar det stykket som første sykkeløkt, hehe. Ei mil blir i lengste laget for første sykkeltur på 20 år.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 22:28   #27
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sykkel til meg, hva ser jeg etter?

Hva er det forresten man må kjøpe til av utstyr? Skjermer? Lykt? Er støtte med? Andre ting som må være med?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 23:04   #28
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkel til meg, hva ser jeg etter?

Til min sykkel har jeg kjøpt skjermer, lås, støtte, og bagasjebrett. Også har jeg en sykkelveske til å henge på bagasjebrettet. Reflekser og lys hvis du skal sykle når det er antydning til skumring eller mørkt. Flaskeholder. Mange av disse tingene får du ekstremt mye billigere på f.eks clas ohlson og biltema enn sportsbutikkene. Flaskeholdere får du gjerne til 399 på g-sport og 39 på clas ohlson.

(Jeg kjøpte også kurv, men det får jeg ikke til å passe på noen sykler nå til dags, så den henger i utslagsvasken på vaskerommet i stedet, hvor vi har vaskemiddelflaskene oppi.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 23:53   #29
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sykkel til meg, hva ser jeg etter?

Ja, lås må jeg jo så klart ja. Bagasjebrett trenger jeg nok ikke. Flaskeholder er lurt. Takk.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 15:09   #30
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sykkel til meg, hva ser jeg etter?

Da ble det sannelig sykkel på meg. Syklet den hjem. Au! Blir i alle fall kjent med rumpa mi. Jaggu er sykling faktisk langt tyngre enn jeg forestilte meg. Endte med en neongul hjelm så vises jeg i alle fall om jeg beveger meg ut i trafikken. Feiende flott. Fikk 20% rabatt på flaskeholder, støtte, skjermer, kodelås og hjelmen også så prisen ble ikke så alt for gal på tross av at jeg økte litt i pris ift hva jeg først tenkte. Fikk med ei billigflaske gratis til holderen også, men den ble hakket for stor så ble trang å få ut mens man sykler i alle fall.


Sist redigert av Luvi : 17-04-15 kl 15:15.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 15:14   #31
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til meg, hva ser jeg etter?

Så fin, gratulerer!

Formen kommer seg veldig fort. Må innrømme at jeg også ble overrasket over hvor tungt det var da jeg tok opp igjen sykling etter 15 år uten. Det var ikke sånn da jeg var 14 og syklet til skolen hver dag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 15:45   #32
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkel til meg, hva ser jeg etter?

Gratulerer med ny sykkel!

Jeg har selv Diamant Photon 10 hybrid med stiv gaffel. Veldig fornøyd med den! Utmerket til lett landevei og bysykling. Men nå må jeg ha en sykkel enda bedre egnet i terreng iom. jeg skal sykle mitt første ritt. Dog har jeg ikke tenkt til å legge fryktelig mye i det før jeg vet om konkurranselysten fortsetter. Ikke har jeg råd pt. heller.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no