Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du TV på kjøkkenet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har du tv på kjøkkenet
Ja, den brukes mye 5 3,36%
Ja, men bruker den sjelden 1 0,67%
Nei, men ønsker meg 19 12,75%
Nei, erru gæærn 120 80,54%
Har ikke tv i det hele tatt 4 2,68%
Deltakere: 149. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-13, 10:11   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Har du TV på kjøkkenet?

Det lurer jeg på. Poll kommer straks.

Jeg har nemlig hatt iMacen på kjøkkenet, men nå er den ikke der lenger, og jeg savner den. Mye kjedeligere med matlaging når man ikke kan se på nytt på nytt.

Mannen mener ingen har tv på kjøkkenet, untatt i Amerikanske filmer.

Derav superviktig poll.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:13   #2
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Har ikke tv på kjøkkenet. Stort sett har jeg kranglende barn når jeg lager mat, så da passer det uansett ikke med annen underholdning.

Men jeg har jo både telefon og ipad, så både nett-tv, podcaster og facetiming har forekommet under matlaging.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:15   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Jeg har vokst opp med tv på kjøkkenet. Det er mindre drepen å vaske opp når man har tv på kjøkkenet.

Jeg krysset av for at jeg ønsker meg, for det var det som passer best. Det står ikke akkurat høyt på lista over ting jeg ønsker.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:15   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Vi har ikke tv på kjøkkenet, for får det heller aldri. Vi har åpen kjøkkenløsning og hører tven alldeles utmerket på kjøkkenet uansett (dog ser man ingen ting). Jeg blir gal av mer enn en mekanisk lydkilde av gangen, så det holder med en tv pr rom.

Men jeg skal ikke snakke for høyt. Vi bor på 93 kvm og har tre tver i hus. Den ene står på knertens rom og brukes bare til spilling.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:16   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Nei, men hverken ønsker meg eller "erru gærn". Vi har ikke plass til TV på kjøkkenet, og jeg savner det ikke, men hadde vi hatt større kjøkken med spisebord og slikt, kan det godt hende jeg ville hatt det. (Jeg hører stort sett alltid på høy musikk når jeg lager mat, og surfer på iphonen mens jeg rører i grytene. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:18   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Nei, og det kommer vi ikke til å få heller. Jeg har ikke behov for ekstra underholdning når jeg lager mat og jeg tror dessuten at når den først er der er det vanskelig å la være å ha på TV mens man spiser og det er noe jeg vil unngå.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:19   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Nei, ikke tv på kjøkkenet, savnes ikke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:20   #8
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Vi har TV på kjøkkenet, og den er veldig kjekk å ha innimellom syns jeg.
Vi har egentlig ikke noe problem med at den blir stående på når vi spiser. Den er alltid av under middagen, men ungene får se TV på morgenkvisten om de vil. (Noe de overraskende nok ikke er interessert i hver dag)

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:21   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Nei. Vi ser lite på TV og har ikke behov for å ha det på kjøkkenet.

Ved nærmere ettertanke så er jeg glad for at vi ikke har TV på kjøkkenet. Å få stå i fred og ro på kjøkkenet og pusle frem en middag etter jobb og barnehagehenting er noe av det beste jeg vet. Ungene ser oftest på TV på den tiden, og det er deilig at det foregår i et helt annet rom. :ego:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:24   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Aldri i livet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:25   #11
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Nei. Det har vi virkelig ikke brukt for. Vi ser vel i grunn nok tv som det er.
Jeg ser ingen positive ting ved å ha tv på kjøkkenet. Hvis jeg må lage mat midt i 3 mila, så ser jeg heller på via pc/ipad. Det er såpass sjeldent at det funker som det er.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:25   #12
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Jeg svarte nei, men ønsker meg, men det stemmer egentlig ikke helt. Vi ønsker oss en hvit 40'' skjerm på veggen ved bordenden, som er koblet til en datamaskin som er skjult. Der vi kunne vist både vanlige nettsider, samt kjørt en digital signage løsning, der avtaler og ting vi måtte huske poppet opp. Men det blir nok bare med drømmen foreløpig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:26   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Nei, og det kommer vi ikke til å få heller. Jeg har ikke behov for ekstra underholdning når jeg lager mat og jeg tror dessuten at når den først er der er det vanskelig å la være å ha på TV mens man spiser og det er noe jeg vil unngå.

Vi spiser ikke på kjøkkenet, så det er ikke noe problem. Og alt av TV og duppeditter skal være avslått når man spiser. Regel.


Men jaggu ser det ut til at mannen har nesten rett.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:27   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Jeg har tenkt i mange år at jeg gjerne skulle hatt en flatskjerm innebygget i veggen over kjøkkenbenken (med en glassplate over), men da primært til oppskrifter. Kanskje med selve PC-en i en skuff under, eller noe sånt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:35   #15
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har tenkt i mange år at jeg gjerne skulle hatt en flatskjerm innebygget i veggen over kjøkkenbenken (med en glassplate over), men da primært til oppskrifter. Kanskje med selve PC-en i en skuff under, eller noe sånt.


Du får vel antagelig ta til takke med en slik for å ha iPad'n i

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:35   #16
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Nei, erru gæern. Vi har radio, som mannen fikk til jul i fjor, synes det er masete nok. Kan være hyggelig om man har god tid og hører noe rolig, men jeg foretrekker å ha det stille når jeg lager mat. En sjelden gang i blant har jeg et matlagingsprogram på iPaden, dersom jeg ikke har en annen oppskrift.

Kokebokstativ ønsker jeg meg, men gjerne et litt mindre dillete enn det over.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:35   #17
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Jeg svarer i tråden, for ingen av alternativene passer. Vi har tv i stua, men har åpen løsning slik at vi kan se tven fra kjøkkenet. Men jeg ser ikke på tv mens jeg jeg lager mat selv om muligheten er der, hører egentlig heller på radio hvis jeg driver med noe tidkrevende.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:37   #18
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Har TV på kjøkkenet. Elsker det. Alenetid på kjøkkenet på ettermiddagen/kvelden når jeg lager sen middag/kveldsmat, stenger dørene og slår på tv. Jeg ser sjelden på tv ellers.
Barna sitter rundt kjøkkenbordet og ser på tv om morgenen når de spiser frokost, før skole og barnehage.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:51   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.814
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Nei, virkelig ikke. Jeg har ikke TV i stua en gang. Vi har to TV-er altså, det er ikke det at vi er helt uten, men de er gjemt bort i kjellerstua og på gjesterom/kontoret.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 11:07   #20
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du TV på kjøkkenet?

Tja, vi har både kjøkken og TV i stua, men de står litt for langt fra hverandre til at jeg vil svare ja til TV på kjøkkenet. Men det går an å henge over kjøkkenbenken og få med seg mesteparten av det som skjer i Nytt på Nytt.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no