Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva om Donald Trump blir president?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-16, 11:42   #101
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Har Hillary egentlig noen sjanse uansett kandidat?

Åjoda. Veldig god sjanse.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv  
Gammel 02-03-16, 11:52   #102
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 03-03-16, 10:17   #103
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Eg les Aftenposten nå, og kjenner at denne oppsummeringa skremmer meg (s.6 i e-avisa):

Sitat:

VERDEN
Derfor er USA forelsket i Trump
Er du blant dem som lurer på om amerikanske velgere er blitt helt skrullete?
Personlige fornærmelser og drøy språkbruk er ikke hverdagslig i norske politiske suksesshistorier. Her er noen av årsakene til at dette er blitt en vinneroppskrift for Donald Trump overfor amerikanske velgere.

1. Han er ikke politiker
Politikere har i lang tid drevet valgkamp mot «politikere» og brukt Washington som skjellsord. Denne gangen er det faktisk en ikke-politiker som gjør dette. Professor i statsvitenskap ved NTNU, Jennifer Leigh Bailey, sier Trump-suksessen er et uttrykk for frustrasjon og harme på høyresiden.

- Mediene liker ikke Trump, og disse velgerne liker ikke mediene. Etablissementet liker ikke Trump, og disse velgerne liker ikke etablissementet. Han er ikke godkjent, og det liker de. Han står utenfor, og det liker de, sier Bailey.

2. Han pakker ikke inn budskapet
- Trump oppfattes som «en som sier det som det er», sier Bailey. De fleste amerikanske politikere har lav tillit i befolkningen. Hillary Clinton er for eksempel blant dem som sliter i målinger om ærlighet og troverdighet. Trump pakker ikke inn sitt budskap og oppfattes muligens nettopp derfor som ærlig, selv om mediene ofte tar ham i faktafeil.

3. Han spiller på sin suksess
Mens Mitt Romney i 2012 hadde store problemer med å forsvare sin personlige velstand, gjør Trump det motsatte. Han skryter av pengene sine. Når Forbes anslår formuen hans til 4,5 milliarder dollar, hevder han selv å være god for minst 8,7 milliarder dollar.

4. Han roter seg ikke inn i detaljer
Donald Trump har, i hvert fall hittil, ikke satset på detaljerte politiske handlingsplaner som motstanderne kan angripe. Ofte gjør han det svært ukomplisert. Som alle de republikanske kandidatene lover han å skrote president Obamas helsereform. Hans uttalte alternativ er «noe som er mye bedre».

KJETIL HANSSEN

Det er jo mange av dei same tinga som har ført til ytre høgre-framgang i Europa og. I 2013 hadde eg ei veldig uttalt "Pfff... Siv Jensen i regjering"- tenking fram til valet, nettopp fordi eg tenkte at folk såg at ho var lite konsistent og populistisk. Men vi har jo sett gjentatte gonger, både her heime og i resten av Europa at folk faktisk stemmer på lite konsistente og populistiske politikarar. Eg trur det er mykje i dette om politikerforakta som Trump speler på og òg det siste punktet om at han lover "something better", utan å vere tydeleg og rundt kva det faktisk er. Han vinn dei veljarane som er generelt misfornøgde og det er frykteleg skremmande.

Denne kommentaren gir meg assosiasjoner til eit intervju med rånarar i Vesterålen, i sommar, som gjekk omtrent slik:
Journalist: Kven skal du stemme på då?
Råner: Dei som vil bygge fine vegar.
J: Kven er det då?
R: Nei, det veit eg ikkje.
J: Korleis kan du vite kven du skal stemme på då?
R: Nei, då spør eg nokon som veit det.

Eg er redd denne trøttheita som viser seg i slike intervju, gjer at folk som ikkje er fornøgde stemmer på parti som lover "something better", slik Kjetil Hanssen skriv. Samtidig - heimesittarprosenten var rekordhøg i Norge i 2015. Det er lov å håpe at dei som stemmer utifrå politikarforakt og fordi dei ønsker noko betre viser seg å ikkje faktisk møte til valet, likevel.

Men eg synest det er skummelt. Det er så mange likheter med trettitalet at det ikkje er gøy å tenke på i det heile tatt.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 03-03-16, 17:00   #104
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Det ER skummelt. Veldig også.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 05-03-16, 11:00   #105
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Denne filmen var morsom.

https://www.facebook.com/20789332925...9221673793715/

Synes også det er skummelt det som skjer nå.

Isolde er ikke aktiv  
Gammel 06-03-16, 13:17   #106
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Jeg blir skrekkslagen av tanken!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 06-03-16, 13:20   #107
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Har vel hatt en nedtur nå, etter hva jeg forsto
Håper hele greia snur nå.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 06-03-16, 13:24   #108
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Er det bare jeg som synes at tanken på Ted Cruz som president er mye, mye skumlere? Jeg kan godt heie på Trump hvis det betyr at verden slipper Cruz.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv  
Gammel 06-03-16, 13:49   #109
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Cruz er crazy banana. Jeg tror imidlertid ikke han kan slå Hillary.

__________________
2006 og 2009

Sist redigert av Zulu : 06-03-16 kl 14:55.
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 06-03-16, 13:59   #110
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Er det bare jeg som synes at tanken på Ted Cruz som president er mye, mye skumlere? Jeg kan godt heie på Trump hvis det betyr at verden slipper Cruz.

Jeg greier heller ikke å se at Cruz er noe bedre alternativ enn Trump. Cruz har ikke noen bedre meninger enn Trump når det gjelder toleranse for homoseksuelle, verdispredning til lavere klasser, abortsakene, immigrasjonspolitikk, kreasjonisme etc. Dessuten har han en mye bredere støtte i kongressen, han får med seg hele TeaParty-fraksjonen.

Det man håper er jo at det blir en kandidat fra demokratene som kan slå en kandidat fra republikanerne. Der variererer matchup-pollene ganske mye for tiden, og er mest avhengig av hvor mange som blir sittende hjemme i avsky mot begge kandidatene.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv  
Gammel 06-03-16, 18:16   #111
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Akkurat nå er jeg litt der at jeg håper han blir kandidat, for jeg tror bølgen han rir på begynner å slite litt, og det hadde vært perfekt om han klarte å ri den akkurat inn til en nominasjon, men ikke lengre. Både cruz og rubio kan slå Hillary.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 07-03-16, 09:53   #112
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Deler denne siden med dere : www.amerikanskpolitikk.no. Jeg syntes den er oversiktlig og grei. Slipper å lese mye gammelt nytt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 07-03-16, 18:17   #113
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Deler denne siden med dere : www.amerikanskpolitikk.no. Jeg syntes den er oversiktlig og grei. Slipper å lese mye gammelt nytt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 16-03-16, 22:07   #114
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Jeg ser i krystallkulen at blir en president fra den demokratiske siden de neste 4 årene. :eller klamrer meg til et halmstrå:

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 17-03-16, 14:44   #115
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg ser i krystallkulen at blir en president fra den demokratiske siden de neste 4 årene. :eller klamrer meg til et halmstrå:

Jeg håper og tror at mange er så skremt ved tanken på Trump som president at de nå popper frem til stemmeurnene.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 17-03-16, 14:59   #116
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Problemet med Hillary er at hun ikke er så veldig "likeable". I tillegg har hun gitt et inntrykk av at hun har et litt lemfeldig forhold til lover, regler og sannheten. Og det kommer Trump til å virkelig kjøre på i valgkampen. Og jeg vet ikke om hun kommer til å takle det veldig godt. Jeg er slett ikke så overbevist om at Hillary slår Donald, altså.

Men det er viktig å huske at Trump ikke har flertall innad i sitt eget parti, så det kan hende det går til valg på landsmøtet, og da er det ikke sikkert han ligger særlig godt an.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 17-03-16, 15:38   #117
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Det synes jeg var vel frekt mot "vår" Hillary altså Talullah
(Peker opp)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 17-03-16, 16:45   #118
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 18-03-16, 19:58   #119
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Jeg så denne på FB:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Trump.jpg (79,6 KB, 76 visninger)
__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 19-03-16, 19:20   #120
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Denne var på en venns feed idag. Fiffig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (14,6 KB, 66 visninger)
__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no