Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Helgehandel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 08:15   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Helgehandel

Ja, og da snakker jeg om mat. Hvordan er deres handlevaner?

Vi handler til på torsdagen. Jeg elsker å komme hjem fra jobb fredag og vite at nå trenger vi ikke noe før mandag. Så kan vi slippe å gå i butikker og bare nyte helga. Ja, jeg handler alltid blomster på fredagen, da. Men det er jo en hyggelig affære. *vanedyr*

Hva med dere?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 08:19   #2
Therese
Fullverdig medlem
 
Therese sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 98
Therese har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Helgehandel

Vi stor handler to ganger i mnd.
Også blir det bare kjøpt inn melk og brød ett par ganger i uken, ved siden av.

Synes det er greit og ha det jeg trenger i fryser, vi planlegger sånn nogenlunde hva vi skal ha til middag for 14 dager av gangen.

Therese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 08:27   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helgehandel

Opprinnelig lagt inn av Therese, her.

Vi stor handler to ganger i mnd.
Også blir det bare kjøpt inn melk og brød ett par ganger i uken, ved siden av.

Synes det er greit og ha det jeg trenger i fryser, vi planlegger sånn nogenlunde hva vi skal ha til middag for 14 dager av gangen.

Jeg glemte jo å legge til at kjøtt blir handlet inn når det er tilbud på det. For eksempel var det 40% på produkter fra den gyldne hane forrige uke, og da handlet vi inn til en måneds forbruk (minst).

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 08:56   #4
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Helgehandel

Vi er ikke flinke til å storhandle, men de gangene vi gjør det er det familietur til obs på lørdager.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 09:03   #5
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helgehandel

storhandler hver mandag. Småhandler på fredagene.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:24   #6
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Helgehandel

Har ikke egentlig noen fast handledag, men handler som regel inn middager o.l. for 7-10 dager om gangen, og supplerer med brød, melk og pålegg når det trengs.
Har butikk rett ved parkeringen på jobben, så det er lett å stikke innom på vei hjem fra jobb hvis jeg trenger noe.

Når vi er på hytten i helgene så er handlingen om fredagskvelden på vei til hytten et "familieprosjekt", og tar ganske lang tid.
Synes det er koselig å ha mannen med på handletur, men som oftest så handler en av oss.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 12:43   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helgehandel

Ikke egentlig noen fast handledag her heller, men ofte handler vi inn til middager for et par uker fremover. Frukt, melk og yoghurt handles når det trengs. Innimellom drar vi til Sverige og hamstrer litt, men det begrenser seg veldig når vi bare har et lite fryseskap. Hadde jeg hatt stor fryser da skulle vi handlet og bakt sjelden da.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 12:47   #8
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helgehandel

Jeg handler fredag (hjemme for tiden) og da handler jeg for ei uke. Kjempedeilig at kjøleskapet blir fyllt opp til helga og godt å handle for ei uke. Tar ellers med tilbud o.l utenom og må som regel fylle på med melk, frukt og grønnsaker tirsdag eller onsdag. Brød baker vi

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 12:50   #9
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helgehandel

Jeg går omtrent hver dag. Og det kjennes på økonomien
Skal man til butikken å kjøpe melk og brød blir det fort til at man slenger på noe ekstra...og ekstra....

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:32   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helgehandel

Handler på torsdag eller fredag. Deilig å slippe småhandling. Fyller opp med evt. melk, brød og frukt iløpet av uka.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 21:03   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helgehandel

Eneste faste handletradisjonen vi har for tiden er innkjøp av litt lørdagsgodt hver lørdag vi har vært på svømming og skal kose oss hjemme. En finfin tradisjon alle tre liker...

Jeg klarer ikke helt å komme i gang med ukemenyer og faste handledager. Selv om vi for så vidt holder oss til en gjeng med faste retter som varieres noe fra uke til uke, etter årstid og slikt. Vanskelig å få mannen til å følge slike planer er det også.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 22:04   #12
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Helgehandel

Når vi er flinke og plalegger, så handles det inn på torsdag eller fredag for en hel uke. Vi reiser også til Sverige en gang i mnd ca og storhandler så vi kan ha i fryser og skap, og brus og sånn.

I det siste er det blitt alt for lite planlegging og for mye småhandling, og ja, det merkes godt økonomisk. Må nok tilbake til gode vaner...

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 23:14   #13
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helgehandel

To ganger i måneden?
Er det mulig å være så strukturert?

Jeg handler i gjennomsnitt to ganger om dagen. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal ha til kvelds når jeg handler middagen en gang. Er det ikke fryktelig kjedelig å leve så lite spontant da? :ikke slem, lurer bare:

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 12:25   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helgehandel

Prøver å få til en dag i uka der vi handler "stort".. og ofte blir det torsdager ja. Jeg synes også det er deilig å ha alt klart til helga når fredagen kommer

Når vi har lite system på handlinga, merker jeg at det går mer penger ut ..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 12:36   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Helgehandel

Om jeg skal storhandle så må mann være med så med at han jobber skift så er det litt hips om haps når det blir handlet til helg.

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 12:55   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helgehandel

Jeg og Vesla drar sammen i butikken på fredag ettermiddag. Da handler vi inn stort, all mat vi trenger til helgen og stort sett for hele uken frem til neste fredag. Av og til må jeg handle litt frukt og grønnsaker tirsdag eller onsdag i tillegg. Vi har veldig liten fryseboks og kjøleskap, så jeg kan ikke ha noe større liggende særlig lenge der.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no