Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Den store rydde/kaste-dagen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-06, 14:24   #1
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den store rydde/kaste-dagen

Det hadde vi i går, og gjett om det var deilig.

Da vi kjøpte huset her for åtte år siden, så var kjelleren laget om til en leilighet og den var utleid. Selger sa at de skulle fortsette å bo der, så vi overtok huset med alle de gamle møblene som stod i kjelleren (for at leieboeren skulle ha møbler). Men tror dere ikke at de flyttet før vi overtok.
Så vi har hatt masse gammelt "dritt" stående der nede. Vi bruker nesten ikke kjelleren, kun dersom vi har overnattingsgjester, så det har liksom bare blitt stående.

Men i går "bestilte" jeg min far på plass med lånt varebil. Og han og mannen kjørte ut med to lass. Et til Elkjøp med to gamle vaskemaskiner, et kjøleskap, en komfyr fra oss og en fra mine foreldre, en gammel motor til et kjølerom, en gammel kokeplate som har stått i et varmeskap.
Så ble det en tur til gjennvinningsanlegget med en 70 talls sofa og to stoler, en gammel dobbelseng, en gammel sovesofa, to store beige lenestoler, noen gamle hyller og masse pappesker.

Så nå føler vi oss 50kg lettere både jeg og mannen, det var så godt å få det gjordt.
Nå har vi vår gamle furu dobbeltseng på det ene soverommet, og storesøster sin kabinseng med skrivepult på det andre (hun har fått rom på loftet med skråtak så det var ikke plass til denne). I kjellerstua står det fremdeles et gammelt bord og et par stoler, men det er greitt nok til vi får byttet ut salongen i stua oppe.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 15:55   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store rydde/kaste dagen

Kan tenke meg det var deilig å bli kvitt det. Utrolig lett å bare samle opp sånne ting, og så forsvinner de liksom aldri...

Mikkeline er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 17:55   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store rydde/kaste dagen

Deiligt å bli kvitt sånt rask som bare hoper seg opp.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 08:52   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store rydde/kaste dagen

Det er godt å få det gjort. Var flink til å kaste da vi bodde i leilighet, hadde jo ikke plass til "all driten". Dessuten måtte jeg kjøre forbi fyllinga på vei til jobben, så det ble lett å slenge en sekk i bilen. Og hadde vi større ting, så kunne jeg låne varebil på jobben.

Men nå sitter jeg i hus som vi kjøpte med innhold, og her er nok å ta av, selv om vi har kastet det meste. Det vi ikke kastet står i boden og i garasjen. Har 70 kvm garasje full av gammelt verktøy og en million kjekt-å-ha etter forrige eier, som kunne vært ryddet opp i.

Heldigvis har vi beholdt vår gode vane med å kjøre alt nytt søppel på fyllinga etterhvert som det dukker opp. F.eks. pappesker og emballasje.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 15:27   #5
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store rydde/kaste dagen

Kan tenke meg at det var godt! Jeg er en sånn som aldri klarer å kaste brukbare ting, så det hoper seg opp... Så kaster gubben, uten å si det til meg. Et par av mine gamle skrivere sto plutselig ute på gårdsplassen under det verste regnværet i sommer. :irritert: Han kunne sikkert ha overtalt meg, om han hadde spurt.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no