Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

[Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 22:10   #61
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Det med snøen er et rykte Byåsen har, og med stor rett enkelte steder. Men de områdene som er verst, er jo oppe i mot marka. Altså Ugla, Lian, Nilsbyen etc.
Kort sagt: På oversiden av Gamle Oslovei. Da er man på skyggesiden.

Når det kommer til dette med snø, så er jeg til tross for tidligere høst, senere vår og endel måking, glad jeg bor her. Her har vi VINTER, og ikke slaps og is og vått store deler av vinteren.

Tror ikke Byåsen er verre utsatt enn andre steder i byen hva sola angår. Kommer helt klart an på hvor man bor, men det gjelder jo over hele byen.

Jeg er kanskje litt farget av at når jeg sitter på verandaen min om sommeren, ser det ut som hele byåsen ligger i skygge. Og at noen på jobb som bytta side av byen sier at det var det de sleit mest med å venne seg til, at sola ble borte så tidlig på kvelden.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:02   #62
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Hoi! Her har det jammen vært skravling! Jeg ser det er overvekt på de som heier på Trondheim Øst her. Og det forstår jeg godt.

Berg og Sing er defintivt aktuelle. Nå også Tyholt og Eberg.
Vi solgte akkurat vår alt for trange leilighet på Kuhaugen, så jeg er godt kjent i området. Men Kuhaugen er dessverre ikke aktuelt i denne runden. Leiligheter finnes det nesten ingenting av og prisnivået på eneboliger er vanvittig.

Jeg er egentlig enig med Teo angående Øya, samtidig vil det for vår del bety null reisevei til jobb og barnehage (vi har Barnehageplass i området). Utsikt kan vi vel bare takke farvel til der nede også, men da bor man så sentralt og man kan ikke få alt. Rochermannen har ikke bakvakt, bare tilstedet, i mange, mange år fremover så vi kan ikke belage oss på at han skal parkere på sykehuset. Vi står i kø på sykehusleilighet sånn i tilfelle, men jeg tviler på at det blir noe ledig for oss.

Venla: Plasseringen er veldig fin, men den er dessverre alt for trang.

Bauche: Den leiligheten var jo veldig flott, men ikke helt vår prisklasse Og Kalvskinnet er egentlig perfekt, bortsett fra lang skolevei med mindre Poden skulle begynt på Birralee. Men det er visst ikke så aktuellt.

Det med kveldssol er ganske viktig også, egentlig. Men jeg er villig til å fire litt. Foreldrene mine bor på Byåsen og de har sol altså. Men ikke sånn sol som vi hadde på Kuhaugen nei. Der hadde vi sola hele dagen. Først på baksiden i hagen og så helt til den gikk ned bak fjellene på Fosen. På sommeren betyr det sol til kl 23, og det får man ikke så mange steder på Byåsen.

Vi er egentlig ikke ut etter enebolig. Tomannsbolig/firmannsbolig/bygård er det vi primært ser etter.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:17   #63
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Sjekk nardoskrenten, sunnland og områdene der. Der bor det mye sykehusfolk og det tilfredsstiller det meste av det du ønsker deg, selv om det kanskje er litt for usentralt for din smak. Jeg synes jo jeg bor supersentralt når jeg ikke trenger bil til byen, men der er vi forskjellige.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:45   #64
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Sjekk nardoskrenten, sunnland og områdene der. Der bor det mye sykehusfolk og det tilfredsstiller det meste av det du ønsker deg, selv om det kanskje er litt for usentralt for din smak. Jeg synes jo jeg bor supersentralt når jeg ikke trenger bil til byen, men der er vi forskjellige.

Tja og ja. Hvis du tenker på at det er sentralt nok fordi det går en buss rimelig hyppig forbi men at bussturen i seg selv er ganske lang, er det kanskje litt i vel langt unna.
Vi vil helst ha gåavstand altså. Men vi begynner jo å innse at vi kanskje må fire litt på kravene da. :vilikke:
Jeg tror også at Nardo og Sunnland kan være greie alternativer til Berg og Singsaker. Og det er jo på ingen måte langt unna byen.

Nå må bare Kirsebærs meldte husskred komme så det faktisk finnes noe å kjøpe for oss.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:56   #65
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Jeg vil også kunne gå til byen altså. Det er bare det at jeg synes det er greit å gå tre kvarter-time for å komme dit. Jeg bruker 40 min til jobb om jeg går, 45 til bakklandet. Med sykkel tar det kanskje 10 min. Det er greit for meg, men jeg vet jo at andre synes jeg bor håpløst usentralt og langt utpå landet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 00:02   #66
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Nei, det er jo ikke kriselangt. Men det er litt mer enn 15 minutter ja. Hverken jeg eller Rochermannen hadde nok gått til jobb om det tok 45 minutter. Til det er vi alt for uorganiserte, og late. *kommer med innrømmelser*.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 08:17   #67
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Jeg har bodd litt hist og pist i Trondheim, men trivdes best på Lade og i Ila. Med barn ville jeg valgt Lade av de to tror jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 09:32   #68
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Nysgjerrig, hvor er Kuhaugen egentlig?

Jeg har forøvrig bodd ovenfor Nardo, og det går jo veldig fort til byen, særlig på sykkel. Ulempen er hjem igjen.

Vi har noen venner som bodde i en firemannsbolig litt langt nede på Byåsen en periode, ikke langt opp fra Ila. Der syntes jeg det var fint, og man gikk raskt til byen forbi Nidarøhallen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 13:32   #69
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Nedre byåsen har lite sol. VI så på et hus på øvre del av nedre byåsen for noen år siden - jeg er SÅ glad for at vi ikke bor der iallefall. Sunnlandsskrenten er supert å bo, tror jeg - og definitivt i gangavstand til byen. *bodd i klæbuveien*

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 16:20   #70
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

*bodd i klæbuveien*


Men det er ikke lenger et must at man kan gå med pysj på OMartins .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 18:00   #71
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.


Men det er ikke lenger et must at man kan gå med pysj på OMartins .

Eller tøfler på Bunnpris.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 18:02   #72
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Det er egentlig litt vemodig at OMartins i byen ikke er mer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 18:54   #73
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er egentlig litt vemodig at OMartins i byen ikke er mer.

Er jo Omartins på Lade, men kanskje ikke slik som før? Virker som et vanlig gatekjøkken som bare har navnet.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 19:20   #74
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er egentlig litt vemodig at OMartins i byen ikke er mer.

Hæ - er det borte? Ikke det at jeg er noe stor fan, men et bra sted om natta, i hvertfall midt på nittitallet.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 19:58   #75
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Det er en Nattergalen eller noe sånt der OM var før.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 21:28   #76
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det eneste problemet jeg har med byåsen i tillegg til snøen er (mangel på) kveldssol. Det er vel bedre i de områdene som ligger på toppen der, men da er det langt ned altså.

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Det med snøen er et rykte Byåsen har, og med stor rett enkelte steder. Men de områdene som er verst, er jo oppe i mot marka. Altså Ugla, Lian, Nilsbyen etc.
Kort sagt: På oversiden av Gamle Oslovei. Da er man på skyggesiden.

Når det kommer til dette med snø, så er jeg til tross for tidligere høst, senere vår og endel måking, glad jeg bor her. Her har vi VINTER, og ikke slaps og is og vått store deler av vinteren.

Tror ikke Byåsen er verre utsatt enn andre steder i byen hva sola angår. Kommer helt klart an på hvor man bor, men det gjelder jo over hele byen.

Fagerlia er er vel heller ikke bortskjemt når det gjelder sol. Vi har sydvendt hage, og vi har sol bortimot like lenge som min far på Singsaker har. Assa! Men at det er en del snø her, det er sant.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 21:39   #77
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?

Vi bor på Risvollan og trives godt der. Kort vei til jobb, skole, bhg og butikk. Buss som passerer rett utenfor. Rekkehus med sol både morgen og kveld.

Hadde vi hatt råd så hadde vi flyttet til Lade.
Penger synes jeg spiller en stor rolle. Synes vi får mye for pengene her, men hadde ikke bodd her om jeg kunne velge uten å ta hensyn til økonomi.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no