Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Strømpebuksetråd

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-06, 10:55   #1
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Strømpebuksetråd

Nå er jo høsten for alvor på vei, og moten (og all common sense og fornuft) sier at det nå er tid for strømpebukser, tights og leggings. Av den tette/ tykke varianten ifølge den kulørte presse som hevder å ha greie på den slags.

Hvor får man tak i gode tette strømpebukser? 40-60-80 denier?

Vet jo selvfølgelig om Cubus, H&M, KappAhl og de store kjedene, men de er ofte så sørgelig utsolgt i størrelsene, det er vanskelig å få hjelp og kvaliteten er ofte litt stusselig.

Er det noen som har anbefalinger her? Gode butikker og/eller kjeder som har bra utvalg, eller merker og modeller man har erfaringer med og anbefaler - gjerne med navn og pris.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:04   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Venter på tips ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:12   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Synes det er å finne fine strømpebusker jeg?
Synes de til 120 kr går istykker like fort som de til 30

Men de tykke tåler jo litt mer da

Jeg har en plan om å prøve ut de på Prix jeg
LaMote ellerno?
Lurer på om det er 40 denier ...

Men ellers må vel undertøysforretninger ha litt utvalg i sånt vil jeg tro?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:16   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Type Steen & Strøm har litt bedre utvalg i høyprissegmentet. Men du betaler jo for det, da. Selv synes jeg ikke det er verdt å betale 170,- blanke for en strømpebukse, og stocker opp når jeg er i London på M&S :løsningsorientert:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:26   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Stocker opp når jeg er i London på M&S :løsningsorientert:

Jepp, men det er så lenge siden jeg har vøri der, og lenge til jeg skal dit igjen ser det ut som...

Boots har forresten kjempebra strømper/strømpebukser, billige og varer i årevis! Men i Norge har jeg til gode å finne liknende.

Ja, det spiller ingen rolle for meg om det er LaMote eller dyre merker, så lenge de er tykke, ikke strekes opp og nupper, samt er noenlunde lett tilgjengelig!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 17:41   #6
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Betaler hva som helst tom. med kroppsdeler om jeg kan finne strømpebukser som er litt coole i str, dame på 1,81 og ikke 1000kg. Jeg er ekstremt lang i beina selv i forhold til høyden og har stømpebuksa mellom knærne etter 2 min. vanlig gange.


Sist redigert av era : 13-10-06 kl 17:44. Årsak: nei
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 17:48   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Era:

Jeg for min del hadde synes det var greit om jeg kunne finne ullstrømpebukse til gravide, men finner bare så vidt en 40 denier syntetisk sak på Lindex.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 17:48   #8
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Var innom Lindex og kjøpte noen nye strømperisser (det heter det i følge min mor), og de hadde mye lekkert. Tror prisene lå mellom 79 og 149. Det blir imidlertid for dårlig utvalg i størrelser, så det lønner seg å være tidlig ute. Har også kjøpt noen tynne deilige ullstrømpebukser på parfymeri (Estetique).

era: I år det det jo in med tight/strømperiss uten ben, og da gjør det ikke noe om den blir litt kortere i beina!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris

Sist redigert av Canisa : 13-10-06 kl 19:00. Årsak: Kom på hvilket parfymerikjede!
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 18:50   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Woolford har veldig godt utvalg i forskjellig tykkelser
Estetique tror jeg har de, og Steen & Strøm har jo veldig godt utvalg

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 18:57   #10
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Jeg har gode erfaringer med Wolford jeg også når det gjelder fasong, størrelse og nupper ol., men som storforbruker av strømpebukser har jeg erfart at de dessverre går i stykker like raskt som de fleste andre. Bruker derfor for det meste rimelige varianter fra HM, Lindex; Marks & Spencer eller gjerne også La Mote som fås kjøpt i dagligvarebutikker.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 19:09   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Fant en fin en på Lindex idag. Brun med lyse blomster på..
50 denier tror jeg det var.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 16:03   #12
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

I følge diverse strømpebukse-tester er de som Lindex har best i kvalitet i forhold til pris.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 16:07   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Takk for svar. Tok en tur innom Cubus og fikk full klaff gitt! Masse størrelser, og de hadde både brunt og svart som jeg var interessert i. Kjøpte mange både 70 og 40 denier i begge farger, og noen billige (Cubus egenproduserte) og noen dyre (Orublu, med ribbestrikk blant annet). Veldig fornøyd.

I tillegg fikk jeg basisstrømpebukser til begge jentene - 4 hver - pluss 2 par varme vintersokker til begge.

Regningen kom på 1700,- totalt! Men nå har jeg et DIGERT lager med strømpebukser som passer og som jeg liker og jeg trenger ikke kjøpe en strømpebukse igjen på laaaang tid. Deilig!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 17:33   #14
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.



era: I år det det jo in med tight/strømperiss uten ben, og da gjør det ikke noe om den blir litt kortere i beina!

nei men mitt på leggen blir jo litt drøyt


Sist redigert av era : 14-10-06 kl 17:34. Årsak: fordi jeg hadde lyst
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 17:43   #15
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Sorte, tette ("opaque"), og gjerne blanke strømpebukser er hot i år. Foreløpig har jeg kjøpt fra H&M, de er helt greie.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 19:50   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Så, strømpebukseeksperter:

Brun penkjole ... (http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=2443) - hvilken strømpebukse?

Svart? Brun? Hud?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 09:58   #17
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Så, strømpebukseeksperter:

Brun penkjole ... (http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=2443) - hvilken strømpebukse?

Svart? Brun? Hud?

Svart - definitivt

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 10:01   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

I følge diverse strømpebukse-tester er de som Lindex har best i kvalitet i forhold til pris.

Jeg kjøpte tre sånne tette mikrofiberstrømpebukser på Lindex ifjor. De revnet i skrittet og raknet nedover bena etter et par timers bruk. Alle jeg har kjøpt på H&M har også vært dårlige på en eller annen måte.

Wolford sine strømpebukser er gode, og Oroblu, og et annet merke som jeg ikke kommer på.

Av de billige så syns jeg LaMote er helt greie.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 10:16   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Wolford sine strømpebukser er gode, og Oroblu, og et annet merke som jeg ikke kommer på.

Wolford er verdt pengene. Alle de jeg har blir vasket i vaskemaskin i vaskepose, uansett masketykkelse og de er like fine etter mange vask. De har bra passform og er behagelige.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 10:40   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømpebuksetråd

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Wolford er verdt pengene. Alle de jeg har blir vasket i vaskemaskin i vaskepose, uansett masketykkelse og de er like fine etter mange vask. De har bra passform og er behagelige.

Enig

Et lite kjerringråd:
Nye strømpebukser
Skyll de i skyllemiddel før førstegangsbruk, da holder de lenger

Jeg gjør alltid det og har mine leeeenge

__________________
Angelique

Sist redigert av Angelique : 15-10-06 kl 11:43.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no