Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trenger hjelp til å oversette noen engelske ord

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-08, 00:08   #21
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger hjelp til å oversette noen engelske ord

Egentlig vil jeg råde deg til å ha en engelsk-engelsk ordbok tilgjengelig når du leser slike tekster. Det er med på å gi deg den helt rette meningen med ordet brukt i tekstens setting, samt at du forbedrer ordforrådet ditt på en god måte.

Merriam-Websters online ordbok er en ok variant å bruke til dette: http://www.merriam-webster.com/

Lykke til - jeg skal gå å legge meg nå!

  Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 01:09   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å oversette noen engelske ord

venture = risiko / vågestykke / verb. våge, risikere, våge seg / verb. løpe en risiko, satse, spekulere / (at a - ) på lykke og fromme
(to) ascend = verb. stige, gå opp av, gå opp, gå oppover, heve seg, klatre opp av, bestige / verb. gå tilbake i tid
foray = verb. plyndre, herje
obtainable = adj. som kan anskaffes
perilious = adj. farlig, vågelig, vågal
uncanny = adj. hemmelighetsfull, uhyggelig, nifs, fabelaktig
inaproppriate = adj. uskikket, upassende, uheldig / adj. klosset
daunt = verb. kue, gjøre redd, skremme
(to) reside = verb. bo, være bosatt / verb. residere, oppholde seg, bo, holde hoff

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 12:45   #23
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger hjelp til å oversette noen engelske ord

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Egentlig vil jeg råde deg til å ha en engelsk-engelsk ordbok tilgjengelig når du leser slike tekster. Det er med på å gi deg den helt rette meningen med ordet brukt i tekstens setting, samt at du forbedrer ordforrådet ditt på en god måte.

Merriam-Websters online ordbok er en ok variant å bruke til dette: http://www.merriam-webster.com/

Lykke til - jeg skal gå å legge meg nå!

Ja, egentlig et godt tips, og jeg har faktisk en blytung og veldig gammel American Dictionary liggende. Men siden jeg i desperasjon måtte lempe den oppå edderkopp str XXXXXL for noen år siden, har jeg syntes den vært ekkel. (jeg turte jo ikke ta edderkoppen med papir og løfte den ut av huset....)

Takk for linken.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no