Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Til Venezuela med baby på 5,5 mnd?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-08, 10:53   #1
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Til Venezuela med baby på 5,5 mnd?

Vi planlegger et to måneders utenlandsopphold i overgangen mellom min og samboerens foreldrepermisjon. Vi vil til et sted der det er varmt og deilig i november og desember, helst i et spansktalende område. Foreløpig sikter vi oss mot Isla Margarita, Venezuela. Det er visstnok en vakker, sval og tilnærmet insektsfri øy, med mye turister, både venezuelanere og utlendinger.

Vi har med oss en snart-fireåring og altså baby, som kommer til å være 5,5 mnd når vi reiser. Vi er i utgangspunktet veldig reisevante og jeg har vært i Sør-Amerika flere ganger før. Men sitter på en ørliten skepsis til å reise så langt med en unge som ikke er halvåret en gang, det må jeg innrømme.

Noen som har erfaring med utenlandsopphold med så liten baby, som vil dele tips og erfaringer? Lurer særlig på hvordan man bør forholde seg til sykdomsrisiko og hva man gjør med mat til baby.

Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:34   #2
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til Venezuela med baby på 5,5 mnd?

Vi var i New Zealand i seks uker. Snuppa var 5,5 mnd da vi reiste. Vi hadde en fantastisk tur, angret ikke et sekund.

Vi er også reisevant, og valgte NZ framfor mer eksotiske steder fordi det har et deilig klima (ikke for varmt), det er rent og lett å ferdes der, og det har et godt helsevesen. Og liten sykdomsfare. Pysete førstegangsmamma tok ingen unødige sjanser. Flyturen er grusomt lang, sikkert dobbelt så lang som den dere planlegger. Med basinette gikk det veldig greit på vei ned, men jeg skal innrømme at hjemreisen, med en aktiv unge på 7 mnd, var litt mer strevsom.

Ang mat, så valgte jeg å fullamme helt til vi var hjemme igjen. Praktisk og trygt. Hun tok ikke vann fra flaske heller, så hun tørstedrakk MM, og var trillrund da vi kom hjem.

Lykke til med planleggingen! Spør gjerne hvis det er noe annet dere lurer på!

  Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 18:23   #3
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: Til Venezuela med baby på 5,5 mnd?

firste gang Daniel reiset til Colombia var han kun 4 måneder. Har ikke vært i Margarita, men Cartagena og Barranquilla i Colombia, det er nesten samme klima og sykdomsfare. Jeg ammet han helt tiden, koket up alt da jeg pumpet meg noen ganger. Jeg kjener flere som har vært der meg små barn og de sier det er en fint sted å reise med barn.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 09:26   #4
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til Venezuela med baby på 5,5 mnd?

Takk for svar! Hadde fullamming vært et alternativ, hadde jeg helt klart gått for det. Men faktum er at jeg skal være kjempefornøyd hvis jeg fortsatt delammer om 4,5 mnd (har dårlige melkepupper, og har ikke klart å fullamme noen av barna mine tross iherdige økeforsøk).

vicky79: Tok dere gul feber-vaksine før dere reiste? Ser at vaksinen helst ikke skal gis til barn under ett år...

Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 11:58   #5
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Til Venezuela med baby på 5,5 mnd?

ok, then it is important that you cook all! take a vannkoke with you, I am not sure if you can buy one over there. eat in good restaurants, wash fruits very good, and always drink wather from sell bottles.
Yes Daniel got the gul feber-vaksine when he was 5 months. It was not problem, importand to take it with good time before traveling in case of feber.

Can I ask why do you want to travel to a latin country?

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 12:14   #6
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til Venezuela med baby på 5,5 mnd?

Jepp, vi må være supernøye med hygienen.

Så bra at de kan få vaksinen, det var veldig beroligende å høre.

Por que un pais latino? Quiero practicar mi espanol. Y porque me encanta Sudamerica.

Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 13:07   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til Venezuela med baby på 5,5 mnd?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Jepp, vi må være supernøye med hygienen.

Så bra at de kan få vaksinen, det var veldig beroligende å høre.

Por que un pais latino? Quiero practicar mi espanol. Y porque me encanta Sudamerica.

Anda, otra que habla espñol.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 20:59   #8
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til Venezuela med baby på 5,5 mnd?

Jeg har ikke vært der selv, men har en venninne som er gift med en fra Venezuela. De har vært der med datteren sin flere ganger helt fra hun var liten baby. Nå vet jeg ikke hva slags vaksiner de måtte ta, men det har i hvert fall gått helt fint. Jeg har forøvrig flere venninner som er gift med latinamerikanere, og flere av dem har delvis bodd i utlandet i permisjonstida. De fleste av dem er storfornøyde og syns det har vært helt uproblematisk. Tar man de forbeholdende vicky79 nevner her tror jeg nok det skal gå helt fint.

God tur!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 21:02   #9
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: Til Venezuela med baby på 5,5 mnd?

Si que bien!!! uff es mucho mas facil para mi escribir en español.
Nosotros tambien estamos planeando ir a Margarita o Aruba en nuestro proximo viaje a Sur America. Margarita esta lleno de muchos turistas y es uno de los sitios mas economicos, mis amistades que han ido dicen que es tranquilo y muy bonito. Aruba tambien es bonito y como viajamos por KLM podemos hacer una escala alli. Pero estos planes son para el 2009.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no