Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fortjente Saddam å dø?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-06, 00:35   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fortjente Saddam å dø?

Ja, fortjente Saddam å dø synes du?
Som Amnesty medlem er jeg selvsagt imot dødstraff, og jeg mener at det hadde vært en vel så grusom straff for han å sitte i fengsel resten av livet. Hva er det som gir oss mennesker rett til å ta en annens liv? Er et drap mere "lov" enn et annet? Hvem kan virkelig si seg mektig nok til å gi svaret på dette?
Faller "vi" ikke ned på samme lave nivå som drapsmenn, når vi støtter dødstraff?
Hva synes dere?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:37   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Jeg er ikke imot dødsstraff fordi det er så mye verre å sitte i fengsel, jeg er nemlig ikke for et rettssystem som baser seg på hevn.

Jeg blir kvalm og uggen av tanken på at man i 2006 henger folk. Som om dødsstaff i seg selv ikke er barbarisk nok, men henging? Ugh!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:39   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Jeg er også motstander av dødsstrff og føler det blir helt feil at han fikk det og ble hengt.
Det er ikke noen som gir oss mennekser "rett" til å ta et annet liv for å rettferdiggjøre andre liv somhar gått tapt. For drap er drap uansett hvem som utfører det, enkelt person eller et samfunn.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:45   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er ikke imot dødsstraff fordi det er så mye verre å sitte i fengsel, jeg er nemlig ikke for et rettssystem som baser seg på hevn.

Jeg blir kvalm og uggen av tanken på at man i 2006 henger folk. Som om dødsstaff i seg selv ikke er barbarisk nok, men henging? Ugh!

Fortsetter å signere Skremmern.

Å beskytte samfunnet mot farlige elementer er jeg for. Å hevne seg på forbrytere er jeg mot. Dødsstraff er jeg mot uansett hvilken grunn man bruker ...

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:46   #5
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Er i mot døds straff. Synes Saddam slapp "lettvint" unna. Han hadde fortjent noko heilt anna.
No blir han vel gjort til martyr og eg trur ikkje verden blir ein fredeligare plass av den grunn.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:49   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er ikke imot dødsstraff fordi det er så mye verre å sitte i fengsel, jeg er nemlig ikke for et rettssystem som baser seg på hevn.

Bare for å presistere; jeg er prinsippielt imot dødstraff. Ikke basert på hva som er verst Jeg skrev det på en måte som kunne misforstås, skulle nok ha køyet for lenge siden....
Leggetid, Zzzzzz.....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:52   #7
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er ikke imot dødsstraff fordi det er så mye verre å sitte i fengsel, jeg er nemlig ikke for et rettssystem som baser seg på hevn.

Jeg blir kvalm og uggen av tanken på at man i 2006 henger folk. Som om dødsstaff i seg selv ikke er barbarisk nok, men henging? Ugh!

Jeg signerer denne. Fullt og helt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:53   #8
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Er i mot døds straff. Synes Saddam slapp "lettvint" unna. Han hadde fortjent noko heilt anna.
No blir han vel gjort til martyr og eg trur ikkje verden blir ein fredeligare plass av den grunn.


Var ikke hengingen brutal nok for deg? Hva må til, da?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:58   #9
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Var ikke hengingen brutal nok for deg? Hva må til, da?

Eg synes henging var ein mild straff for han. Kva straff var det igrunn ?

Men på ei anna side. Mannen ville vel aldri ha innrømma at han har gjort noko gale. Og hatt han i fengsel ville ikkje ha hjulpet nokon heller. Han har rømt før og hadde nok klart det igjen.

Heilt ærligt så veit eg ikkje kva som hadde vert det beste med eller for denne mannen.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 01:05   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er ikke imot dødsstraff fordi det er så mye verre å sitte i fengsel, jeg er nemlig ikke for et rettssystem som baser seg på hevn.

Jeg blir kvalm og uggen av tanken på at man i 2006 henger folk. Som om dødsstaff i seg selv ikke er barbarisk nok, men henging? Ugh!

Kan bare signere.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 01:08   #11
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Jeg synes at Saddam fortjener en straff for det han har gjort, men å henge han blir helt feil. I hvert fall når vi lever i 2006.
Skal de noen gang få fred i Irak så var det et veldig dårlig trekk å ta livet av Saddam. Han kunne blitt dømt til livstid i fengsel, men ved å henge han så tror jeg faktisk at helvete kommer til å bryte løs der nede nå.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 01:14   #12
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Jeg ble regelrett kvalm og uvel da jeg sto opp i morges til nyheten om at Saddam var hengt. Uansett hvor mye elendighet han har forårsaket, så rimer det bare ikke i mitt hode å straffe begåtte drap med et nytt drap. Det er like logisk som å klapse ungen sin som straff for at h*n slår andre. I en helt annen skala, men dog.

Verden ble definitivt ikke et bedre sted idag, selv om mange later til å tro akkurat det.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 01:51   #13
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Jeg er i mot dødsstraff på et prinsippielt grunnlag. Jeg har ingen spesielle meninger om akkurat dødsstraffen for Saddam, bare det at jeg i mot dødsstraff.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 02:42   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Om han fortjente å dø eller ikke er helt uinteressant for meg. Jeg er i mot dødsstraff uansett om forbryteren fortjener å dø aldri så mye.

Forøvrig signerer jeg Skremmern helt og fullt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 02:52   #15
Sosing
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 12
Sosing har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Prinsipielt i mot. Jeg syntes dødstraff er å ta i bruk morderenes egne metoder.

Sosing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 03:09   #16
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Jeg sitter med en flau smak i munnen. Jeg er mot dødsstraff, også når det gjelder mordere som Saddam Hussein. De ramlet akkurat ned til hans nivå.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 07:13   #17
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Skremmern har talt!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 09:15   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Jeg er også imot dødsstraff uansett hvem det gjelder. Bildene med bødlene ga meg virkelig et gufs fra middelalderen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 09:58   #19
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg ble regelrett kvalm og uvel da jeg sto opp i morges til nyheten om at Saddam var hengt. Uansett hvor mye elendighet han har forårsaket, så rimer det bare ikke i mitt hode å straffe begåtte drap med et nytt drap. Det er like logisk som å klapse ungen sin som straff for at h*n slår andre. I en helt annen skala, men dog.

Verden ble definitivt ikke et bedre sted idag, selv om mange later til å tro akkurat det.

Signerer MokkMokk.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 10:16   #20
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Jeg er mot dødsstraff, så nei, han fortjente ikke å dø. Jeg blir kvalm og uvel av slike ting.

Sperret inne på livstid må da være en enda større straff

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no