Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-07, 19:12   #21
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Rent etisk ser jeg store problemer i den "behandlingen" jenta har fått, men jeg ser jo også de menneskelige aspektene i saken. At legen venter så lenge med å publisere artikkelen om Ashley i et legetidsskrift sier vel at saken er ganske kontroversiell "over there" også.

Om det er helseforsikring og økonomiske årsaker som ligger bak så er det jo tragisk. Jenta har tross alt gått gjennom flere operasjoner samt blir behandlet med veksthemmende hormoner (som det nettopp var en sak om her i Norge). Som Mim sier så er ikke et liv på institusjon ensbetydende med et dårlig liv.

Signerer denne jeg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 19:24   #22
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Institusjon er vel ikke ensbetydende med et grusomt liv, er det vel?

Det har jeg ikke sagt, men det er ensbetydende med å bli fratatt familien i større eller mindre grad. Er det et barns beste? Jeg hadde gjort flere av disse prosedyrene uten å mukke hadde det vært mitt barn. Jeg har ikke rygg til å være en bærer av et menneske på 60 kilo.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 20:57   #23
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det har jeg ikke sagt, men det er ensbetydende med å bli fratatt familien i større eller mindre grad. Er det et barns beste? Jeg hadde gjort flere av disse prosedyrene uten å mukke hadde det vært mitt barn. Jeg har ikke rygg til å være en bærer av et menneske på 60 kilo.

Det finnes heiser i alle varianter hvis pasientene eller brukerene er tunge. Jeg
har selv stelt multihandikappede over 80 kg, og det gikk helt fint med heis.
De hadde sikkert fått heis i hjemmet hvis hun ble så tung.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 22:54   #24
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Jeg forstår argumentasjonen foreldrene kommer med, og jeg kan langt på vei være enig i den. Men jeg reagerer også på den "aseksualiseringen" de har gjort med datteren - og jeg klarer ikke fri meg helt fra noen tanker om at de ønsker å ha en liten pyntedokke på en pute...

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 23:02   #25
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i dagbladet

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Det finnes heiser i alle varianter hvis pasientene eller brukerene er tunge. Jeg
har selv stelt multihandikappede over 80 kg, og det gikk helt fint med heis.
De hadde sikkert fått heis i hjemmet hvis hun ble så tung.

Om de ønsker å praktisere et tilnærmet AP-prinsipp med datteren, er dette umulig. Jeg tror fullt og fast at et lite menneske som henne trenger nærkontakt, ikke fancy heiser og stoler og whatnots.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 23:04   #26
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Om foreldreparet hadde fått velge ville de nok valgt et barn som utviklet seg normalt både fysisk og psykisk.
Dette fikk de ikke.
En konsekvens av dette er at de har tatt valg som de føler er det beste for barnet og helt sikkert de selv i den situasjone de er i.
For de mener at de kan gi den lille jenta den beste pleien og ikke minst mest mulig kontakt ved at hun holdes i en størrelse som gjør at de kan bære henne over alt. For de er det den optimale løsningen i den situasjone de er i.
At de har valgt å fjerne brystvev må jeg innrømme at jeg ikke helt skjønner, men har ingen viten på dette området heller.
Livmoren har hun strengt tatt ikke bruk for, og at hun slipper mensen kan jeg ikke akkurat se på som en bakdel. Eneste abret er at hun måtte gjennom en omfattende operasjon.

Selvsagt er ikke et liv på en institusjon det samme som et dårlig liv.
Men det vil bli et liv hvor foreldrene ikke kan ta en like stor del i datterens liv som de ønsker. For de ønsker å ha henne hjemme hos seg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 23:13   #27
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

At de har valgt å fjerne brystvev må jeg innrømme at jeg ikke helt skjønner, men har ingen viten på dette området heller.
Livmoren har hun strengt tatt ikke bruk for, og at hun slipper mensen kan jeg ikke akkurat se på som en bakdel.

Så du synes det er greit at de fjerner livmora - for den har hun ikke bruk for, men du ser ikke helt poenget med å fjerne brystvevet?

De begrunner det med å gjøre henne lettere og minske plager, så hvorfor reagerer dere "så veldig" på det ene og ikke det andre? Hun har jo strengt tatt ikke bruk for pupper heller.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 23:20   #28
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så du synes det er greit at de fjerner livmora - for den har hun ikke bruk for, men du ser ikke helt poenget med å fjerne brystvevet?

De begrunner det med å gjøre henne lettere og minske plager, så hvorfor reagerer dere "så veldig" på det ene og ikke det andre? Hun har jo strengt tatt ikke bruk for pupper heller.

Jeg er enig i at det blir det samme å fjerne livmoren som brystvevet. Kan ikke skjønne annet enn at det er mer for foreldrenes skyld enn hennes.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 23:23   #29
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg er enig i at det blir det samme å fjerne livmoren som brystvevet. Kan ikke skjønne annet enn at det er mer for foreldrenes skyld enn hennes.

Jepp. Uten at det behøver å være noe galt i det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 08:00   #30
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Jeg ser klar forskjell på å fjerne livmor og bryster.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 09:46   #31
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så du synes det er greit at de fjerner livmora - for den har hun ikke bruk for, men du ser ikke helt poenget med å fjerne brystvevet?

De begrunner det med å gjøre henne lettere og minske plager, så hvorfor reagerer dere "så veldig" på det ene og ikke det andre? Hun har jo strengt tatt ikke bruk for pupper heller.

Litt dumt valg av ord det med at hun ikke hadde bruk for den.
Men med livmor får hun mensen, og det kan i mange tilfeller gi masse smerter.
Smerter er noe som jeg har forstått at hun het ikke kan si fra om 8selv om jeg regner med at de ser på henne om hun har det.
Bryster derimot gir ikke så ofte smerter.

Et lite tillegg når det gjelder størrelsen.
Ved å holde henne på en størrelse som gjør henne litt mere mobil for foreldrene vil vel også faren for alvorlige liggesår minskes.
For da kan de endre liggestilling litt oftere og får "jobbet" litt mere med kroppe hennes.
For

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 11:40   #32
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg ser klar forskjell på å fjerne livmor og bryster.

Håper kirurgen har den forskjellen klart for seg også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 13:26   #33
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Derfor er jeg enig i at det kan se ut som om ikke alt her er gjort for Ashleys skyld, men også delvis for foreldrene, og at det er rart at alt passerte gjennom den etiske komiteen.

Signerer esme og Mim. Men akkurat det siste: den etiske komiteen har hatt tilgang til alle opplysninger; det har ikke vi. Med det lille forbeholdet må jeg si at det var underlig at man anså det viktig å fjerne brystvevet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 13:46   #34
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Jeg signerer også Esme og Mim som kommer med gode refleksjoner i forhold valget om å fjerne brystene til denne jenta. Det er helt klart fordeler med "små" pasienter, både for oss som skal stelle og dem. Som Mams påpeker, kan faren for liggesår reduseres, og videre blir det lettere å ta brukeren med seg ut. Selvfølgelig går det an å få heis og seil i de fleste hjem, men å flytte en stor bruker er tungt, krever teknikk og tar tid. Tiltak for å lette pleie i hjemmet er lett å få innvilget her i Norge, for det er bevissthet om at pårørende gjør en kjempejobb for sine familiemedlemmer med funksjonshemming, og at de (i de fleste tilfeller) er en ressurs som bør taes vare på slik at de "varer" lengst mulig.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 14:12   #35
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Jeg skjønner foreldrene, men jeg har selvsagt reservasjoner for den presidensen dette setter.

Jeg synes det er søkt å sammenligne disse legene med Josef Mengele....

Angående institusjon og "homecare". Jeg tror ikke institusjon alltid = ille. Men jeg tror de fleste ville foretrekke pleiere som var glad i en fremfor innleid hjelp som endrer seg. Jeg ville finne det tøfft å overlate barnet mitt til andre og bare være innom på besøk. Det er jo muligens også egoistisk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 14:12   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Håper kirurgen har den forskjellen klart for seg også.


__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 15:36   #37
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Angående institusjon og "homecare". Jeg tror ikke institusjon alltid = ille. Men jeg tror de fleste ville foretrekke pleiere som var glad i en fremfor innleid hjelp som endrer seg. Jeg ville finne det tøfft å overlate barnet mitt til andre og bare være innom på besøk. Det er jo muligens også egoistisk.

Dette er en vurdering som har mange sider. Det er ikke bare det pleitrengende barnet og dets beste det er snakk om, det er familiens økonomi når det gjelder plass, spesialutstyr, ombygging, bil osv, det er andre søskens behov, parforholdets behov (parforhold går dessverre ofte dukken når man har barn med spesielle behov), og foreldrenes behov for å fortsette med jobben sin og ikke bli sykepleier 24/7. Jada, det høres kanskje skaldt ut, det er ikke meningen, men en slik vurdering ville jeg spandert på meg, og veid behovene opp mot hverandre. Jeg vet ikke om JEG ville vært den beste omsorgspersonen for et multihandikappet barn. det er ikke der jeg har min styrke ihvertfall.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 17:44   #38
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Tenk så lett hun blir hvis de amputerer vekk armene og beinene hennes! *løsningsorientert*

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 18:55   #39
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Tenk så lett hun blir hvis de amputerer vekk armene og beinene hennes! *løsningsorientert*

Hodet er også ekstra tungt på barn. :konstruktiv:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 21:12   #40
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Signerer esme og Mim. Men akkurat det siste: den etiske komiteen har hatt tilgang til alle opplysninger; det har ikke vi. Med det lille forbeholdet må jeg si at det var underlig at man anså det viktig å fjerne brystvevet.


Jeg tror nok at de etiske grensene innenfor medisin i USA er langt unna det etikkutvalget i Norge ville tillat. Om det er bra at Norge bremser ganske kraftig på forebyggende behandling i forhold til mange andre land kan selvfølgelig diskuteres.

Til argumentene om at mensturasjon, for noen, innebærer smerter; tror dere operasjonene jenta har vært igjennom har vært uten smerter? Hvilke bivirkninger kan veksthemmende hormoner gi? Er dette behandling vi er villig til å gi alle multihandicapede barn?

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no