Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-07, 20:55   #41
Synneva
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 10
Synneva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Det er mange interessante sider ved denne saka. Slik eg forstår det har denne jenta medfødd hjerneskade. Menneske med slike diagnoser er det jo så mange av! Kanskje eit av 100 eller 200 barn. Sjå for dokke at alle desse skulle fått slik behandling. Det går jo ikkje an. I tillegg må alle operasjonane ha medført jenta mykje smerter og ubehag. Det kan vel også vere vanskeleg å forsvare.

Synneva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 16:00   #42
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Nå har jeg mine tvil at 1 av 100 til 200 barn har såpass omfattende medføst hjerneskade som denne jenta har da.
Det er jo ikke fordi hun er hjerneskadet i seg selv at hun får behandlingen, men fordi hun har en hjerneskade som gjør at hun ikke kan noe gjøre noe som helst. Hun kan ikke bevege annet en litt på en arm (og vifte litt med bena?)

Man kan jo ikke sammenligne det med en med en moderat hjerneskade som kan fungere som "vanlig".

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 19:40   #43
Synneva
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 10
Synneva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i Dagbladet?

Nei det er nok ikkje så mange med så omfattande hjerneskader, tenkte litt for raskt der. Men kanskje ein per 1-2000, eg veit i alle fall av fleire i mi kommune. Poenget er vel ikkje at ho ikkje kan bevege nokon del av kroppen, men at ho ikkje klarer å reise seg, stå, kle på seg etc. Dvs må ha hjelp til alt. Det er eit stort antal menneske dette dreier seg om.

Synneva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no