Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Togtur med aktiv 2-åring

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-10, 21:01   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Togtur med aktiv 2-åring

Jeg må jo være helt idiot..

Frivillig skal jeg ta toget 6-7 timer med snuppa på 6 og en superaktiv klump på snart 2. Jeg blir litt flyengstelig fortiden pga dette med aske osv styr på flyplass og vi skal til oslo snart fordi snuppa skal være med på en studie for fhi. altså 7 timer på tog. veien TIL tror jeg går bra for det er morgentog. da blir det frokost og litt lek og sånn før han er klar for å sove et par timer. optimist ja..

også er det i familievognen hvor vi har plass til vognen og ingen hysjer på oss osv.
Også er det hjemturen da.. toget går 10.30 fra oslo og er ikke hjemme før 18. er jo bare de mest slitsomme timene med han liksom.. hva har jeg gått med på? for å gjøre ting værre så var det ikke plass i familievognen til oss på veien hjem...offameg..

tips til turen motaes med takk.. hva skal vi ta med oss? hvordan skal jeg pakke? vi skal være borte en helg og skal besøke min far og trenger derfor og drasse med oss reiseseng og hele pakken..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:06   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2 åring

Pakk med litt leker han liker+ bøker og tegnesaker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:06   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2 åring

Tja. Minst mulig bagasje sier jeg i alle fall. Det blir jo nok å passe på uansett. Du får skjære hardt ned på klær og annet utstyr og prioritere det mest nødvendige. Møt opp i god tid så du får plassert bagasjen greit og får deg og ungene på plass. Ha med ting til reisen i egen sekk som du kan ha på plassene deres, det inkluderer skift og bleier til minsten, mat og underholdning underveis.

Jeg ville hatt med en del vanlig mat og noe bestikkelsesmat . Det blir jo dyrt å kjøpe mat på toget. Hva med en haug smurte rundstykker eller noe slikt? En del drikke. Rosiner, kjeks og annet som ungene liker.

Familievogna er fin, det er et lite lekerom i enden der de også ofte viser film. Underholdning på vei hjem kan kanskje være verre? Usikker på hva jeg ville satset på med toåring....

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:08   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

Du kan gå til familievognen selv om dere ikke har sitteplass der.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:10   #5
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

Du (eller faren din) kan ikke få lånt en reiseseng hos noen da? Litt mindre å drasse på da.

(Hadde jeg bodd nærmere Oslo hadde du kunne lånt reiseseng...)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:29   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

kan høre med noen i oslo om vi kan låne en seng ja.. tenkte å se om vi fikk låne av noen venner en sånn svææær berghans tursekk så jeg kanskje bare kunne pakket i den ene.. mat og leker på toppen.. ?? er det en idé? så har vi kun en bagasje i tillegg til barnevogn?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:30   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

Tau?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:32   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

En svær sekk er lurt, men jeg ville hatt en liten i tillegg så du kan lesse den store i enden av vogna eller noe, og så ha med den lille til plassen. Det er veldig uhåndterlig å bakse med stor sekk hver gang du skal hente noe, og du kan jo ikke pakke opp alt utstyret til alle timene på en gang.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:33   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

Om du tror at familievogn er unntatt drittsekker som hater unger, så må du tro om igjen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:42   #10
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

Jeg har tatt lange togturer flere ganger med min nå 3-åring. Første gang var han 1,5.

Jeg har opplevd to former for familievogn. Ene var kupe for flere (vi var de eneste) med eget toalett og stellebord. Resten av gangene har det vært vanlig vogn med lite, slitt, møkkete "leke"-rom med videofilm i ene enden, plass for de med barnevogn i andre. Det er ingen leker der.

Om du har mulighet til å ta med bærbar dvd, ville jeg gjort det. En liten bok, en liten bil eller to, mat og drikke. Egen bag/sekk med bleier, mat, alt du trenger på reisen. Den tar du med inn. Resten er i gangen. Og jeg ville aldri i verden tatt med reiseseng! Enten låner du en, du sender din i forveien, eller faren din kjøper en. Også trenger du kanskje bilstol i Oslo?

Det fine med vogn, er at du kan henge en bag på den, stappe ting under og ha ene ungen oppi.

Om du ikke har plass med vogn på vei hjem, må vognen sammen med sykler og annet gods. Det må du ringe og avtale med nsb på forhånd, om du ikke har gjort det.

Og det går helt fint! Ellers hadde jeg ikke gjort det flere ganger.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:46   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

Jeg har vært i den andre typen familievogn som United nevner, og det er ganske riktig ikke mye å skryte av, men det er mulig å lufte toåringen litt lettere da. Enig i at det var utrolig slitent og møkkete, jeg vurderte faktisk klage til NSB den gangen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:50   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

uffda.. tips og advarsler notert.. hehe.. på hjemturen sto det kupe. er det bedre det altså?

ringe og bestille til vognen? det er fhi som har bestilt til oss. hmm..jeg kommer nok til å ta vognen nært oss uansett da småen bør spennes fast med jevne mellomrom.

tau hadde vært greit ja.. joika.. skal vi møtes den dagen vi kommer kanskje? middag f.eks??
vi ankommer ca i 15 tiden og skal bare finne sykehushotellrommet vårt også skal vi sikkert få i oss noe middag..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:55   #13
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

Du kan ikke ha vognen nært om det ikke er bestilt plass med vogn. Du får ikke lov å ha den noe annet sted enn i godsvognen. Kupe er bedre når man skal besvime med en 2-åring, men kjedelig for 6-åringer kanskje.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:59   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

tau hadde vært greit ja.. joika.. skal vi møtes den dagen vi kommer kanskje? middag f.eks??
vi ankommer ca i 15 tiden og skal bare finne sykehushotellrommet vårt også skal vi sikkert få i oss noe middag..

Ja! Når var dette?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 22:03   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Du kan ikke ha vognen nært om det ikke er bestilt plass med vogn. Du får ikke lov å ha den noe annet sted enn i godsvognen. Kupe er bedre når man skal besvime med en 2-åring, men kjedelig for 6-åringer kanskje.

Får man ikke slå den sammen og ha den ute i gangen heller?

Vel, uansett, enig i at vogn i nærheten ikke kan påregnes i den familievogna med lekerom i enden - det er jo en helt vanlig togvogn med masse seter, ikke plass til vogn inne der.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 22:08   #16
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

Vognene med lekevogn i enden, har 4 sitteplasser reservert de med barnevogn i andre enden. I alle andre tilfeller (sånn jeg her oppfattet det, vel og merke), må vognen sammen med godset. Og det må avtales per telefon på forhånd. Slått sammen, vet jeg ikke. Aldri prøvd.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 22:19   #17
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

men han skal sove i vognen. det sa jeg til hun som bestilte.. dette må jeg skjekke opp i..

JOika.. sender deg en pm.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 22:51   #18
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Togtur med aktiv 2-åring

I familievognen er det vognplass.
Jeg har hatt vognen oppe der selv om plassen vår har vært litt lenger bak i samme togvogn, ikke noe problem det.

Lykke til på reisen!

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no