Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

En langhelg i vinterferien

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-10, 19:19   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

En langhelg i vinterferien

Hvor drar vi? Har superlyst å ta med ungene til en storby i europa i vinterferien.. hvor er det greit å dra med barn? Ikke for kaldt og ikke for kjedelig.. paris? roma?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 19:23   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: en langhelg i vinterferien..

Barcelona foran Paris iallefall, når du er alene med barn. Roma har jeg aldri vært i, men ser for meg at Barcelona er mer barnevennlig enn den byen også. Er usikker på hvordan været er, men det er vel ikke akkurat varme du er ute etter - det finner du ikke i stor grad i noen av disse byene på det tidspunktet. Hva med Amsterdam?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 19:23   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: en langhelg i vinterferien..

London! Du har jo nettopp vært der, men London er herlig i Februar.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 19:28   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: en langhelg i vinterferien..

Med tanke på at du har en astmasyk unge ville jeg satset på en tur til et varmt sted. Kanskje du kunne søkt på en tur gjennom sykehuset?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 19:29   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: en langhelg i vinterferien..

Er du forresten medlem i NAAF? Der opplyser de om når det er turer og dato for søking.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 19:36   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: en langhelg i vinterferien..

ja vi er medlem der, men har vi rett på en slik tur da? og hvordan i såfall søker man?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:13   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: en langhelg i vinterferien..

Ingen har vel kanskje rett på en sånn tur, men man kan søke dersom et barn er veldig mye sykt om vinteren, eller hele året for den del. Det pleier å stå i bladet deres.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:18   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: en langhelg i vinterferien..

ja stemmer.. jeg har lest om det. jeg mente det kanskje gjaldt dem som var skikkelig alvorlig syke.. og slike turer varer vel 4 uker eller noe?`det blir litt lenge.. men kanskje roma kunne vært et sted i vinterferien..? det er jo mildt der i mars?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:29   #9
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: En langhelg i vinterferien

Vi har vært i Barcelona med småtasser i februar, og det anbefales virkelig. Noen sommervarme var det jo ikke, men for toåringen var det herlig befriende å bytte ut vinterstøvlene med joggesko og dressen med en tynn jakke.

Vi bodde på Hotel Rivoli Ramblas, som lå kjempesentralt høyt oppe på las Ramblas, like ved Plaza Catalunya. Vi var bl.a. i Casa Batlló, et mesterverk av Gaudi, og det gjorde stort inntrykk på både store og små. Ellers koste vi oss med deilig tapas, vandring i det gotiske kvarteret (som ligger rett ved hotellet), akvariet og med å se på gjøglere og folkelivet på las Ramblas.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:35   #10
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: en langhelg i vinterferien..

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

ja stemmer.. jeg har lest om det. jeg mente det kanskje gjaldt dem som var skikkelig alvorlig syke.. og slike turer varer vel 4 uker eller noe?`det blir litt lenge.. men kanskje roma kunne vært et sted i vinterferien..? det er jo mildt der i mars?

Har du vært i Roma tidligere sånn at du kjenner byen? Jeg har ikke hatt med barn til Roma, kun vært der før vi fikk barn. Jeg synes at Roma var en litt "trang og bråkete" by med veldig mye trafikk. Masse flott å se på selvsagt, men også mye trafikk og smale fortau. Jeg tror ikke det er byen jeg hadde valgt dersom jeg skulle på tur alene med små barn.

Da hadde jeg mye heller valgt London Undergrunn er nok litt klønete med vogn, så jeg hadde heller satset på buss og taxi. Ingen varme å skryte av i London i feburar, men masse spennende å finne på. Vi bodde forresten på et PremierIn-hotell ikke langt fra London Bridge. Det finnes flrere PremierIn-hotell rundt om i London. Lav pris men rent og pent!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 08:03   #11
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: en langhelg i vinterferien..

Jeg er kjent i roma ja. men det frister jo med Barcelona.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 08:16   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: en langhelg i vinterferien..

merker jeg er litt nervøs for å reise til en fremmed by som jeg ikke vet noe om eller som er vanskelig å skjønne språket til.. Jeg aner jo ingenting om barcelona. hehe..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 09:08   #13
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En langhelg i vinterferien

Jeg synes Roma funker veldig bra med småbarn. Vi var der i januar måned, og hadde 17 grader. Helt perfekt. Og alle de store plassene (Spansketrappen, Trevi-fontenen, Pantheon osv osv) barna kan løpe rundt på er jo helt supert. Vi skal til Roma for å feire min mors bursdag rundt påsketider, og har da med seks barn. Vi valgte Roma nettopp fordi det er så barnevennlig der. Barna liker maten, italienerne liker barn, det er ikke nødvendig å transportere seg så mye rundt, det meste nås til fots. Perfect! Jeg skjønner også godt at det frister siden du er godt kjent. Barcelona er flott, men jeg synes Roma er mer laidback.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 09:10   #14
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En langhelg i vinterferien

Jeg ville heller reist til Roma enn London med små barn.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 21:16   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: en langhelg i vinterferien..

jeg tror det blir roma. bodde der en periode og har ønsket så gjerne ha ta med barna dit. savner...

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no