Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trenger litt råd ang hyttetur

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-11, 13:58   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Trenger litt råd ang hyttetur

Vær tålmodige med meg da.. jeg krisemaksimerer sikkert her..

Jeg og ungene skal reise bort i helgen. Bare 1 natt.

Vi skal ta båt til en øy lørdag, og overnatte i en hytte og så skal vi tilbake søndag kveld med båt.
Vi drar hjemme fra kl 13 ca.. tar båt kl 14.45.

Yngste sover på dagen enda. Han KAN være våken, men da blir han som oftest ganske hysterisk på ettermiddag kveld, og dette går ikke for vi kommer fram ca 15.30 og det blir endel opplegg på øyen lørdag ettermiddag kveld. I tillegg skal dagbladet være på slep og lage reportasje av oss/turen og jeg trenger IKKE en hysterisk overtrøtt gutt.

Såh.. hadde håpet å slippe å ta med vognen, men ser ut som kanskje det er best så han kan sove i den..? samtidig så tenkte jeg å legge han kl 11 og vekke han kl 13.. men det kan jo slå feil..? æææ hva skal jeg gjøre...
Hvis jeg ikke tar med vogn så tar jeg med bæreselen.. men da kommer vi til neste problem:
Hvordan skal jeg pakke mest mulig praktisk? I EN stor sekk på min rygg? eller skal både jeg og snupp ha en sekk hver. Det er jo bare 1 natt... vi trenger jo ikke med oss sånn fryktelig mye..? men tar jeg med bæreselen så kan jeg ikke ha sekk.. jeg klarer ikke tenke nå..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 13:59   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur.

Fnis.
Du høres ut som meg. *ler*

Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort. Jo, jeg hadde tatt med vogn OG meitai. Alltid beredt! Da kan jo sekk være i vogna mens gutt er på ryggen osv.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 14:03   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur.

Jeg tror jeg ville tatt med vogna, hvis han ikke er av typen som sover hvor det skal være, og kan sove i bæresela. Det blir kanskje tungt å bære han rundt hele tiden også? Med mindre øya er lite vogn-vennlig.

Ang sekk er det vel ikke mye dere trenger for en natt? Jeg ville tatt alt i en sekk tror jeg, det er fort gjort at en unge slår seg vrang, og du ender opp med å bære alt likevel.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 14:04   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur.

Så spennende!

Finnes det andre voksne som du kan alliere deg med?
Er det langt å gå? Over korte avstander kan man kanskje gå flere ganger, med bag/sekk eller hva det måtte være.

Er det framkommelig med vogn, ville jeg tatt med denne. Da kan han slappe av selv om han kanskje ikke sovner.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 14:05   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur.

Nei, det er ikke mye man trenger for ei natt. Men på vestlandet i juni vet man aldri om man trenger solkrem eller regntøy og ull, og ekstra byttetøy.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 14:06   #6
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur

Hvis båten er type ferge der skal med og det er greit å trille vogn på øya ville jeg tatt meg vogn. Det kan være greit å ha en plass å sette fast en vilter unge også hvis vannet er som en magnet på han.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 14:07   #7
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur

Så fremt det er mulig å komme fram med vogn, hadde jeg nok tatt det. Overtrøtte barn er sjelden suksess.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 14:27   #8
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur

HVis det er mulig å ta med vogna ombord på båten og rundt på øya uten for mye styr, så hadde jeg nok tatt med den.

Hvis ikke, så kan du fint ha unge i meitai på magen og sekk på ryggen. Det er ikke noe problem, og jenta di kan vel ha en liten sekk med sine klær i.

Vind er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 14:38   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur

Pakkeliste:
- Vogn, lett teppe, bæresjal, ekstra smokker om han bruker det
- Soveposer?
- Pysjer, ett sett ekstra undertøy, ett lag fleece, regntøy om Yr sier at du trenger det, to ekstra sett sokker
- Tannbørster
- Badetøy
- Et halvstort og to små håndklær
- Et par pakker rosiner som kan roe hypre unger
- Matpakke, i tilfelle de ikke liker maten de har der
- Blad, bok eller lignende


Og regn med at legging ikke går som vanlig. Kanskje du må legge deg med barna, kanskje de er oppe lenger enn vanlig. Går fint det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 14:41   #10
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur

Jeg ville forresten pakket i én stor sekk. Dersom gutten ikke sitter i vogna selv, kan du sikkert legge sekken oppi vogna også, så slipper du til og med å bære.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 14:41   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur

hva slags hytte er det? Kommer dere til fiks ferdig oppredde senger og mat, eller må du ordne alt selv?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 17:35   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur

Takk!!
Alt er på hytten. Trenger bare mat. heldigvis.. Tar med vognen jeg. Båten vi skal ta er en type hurtigbåt så det er fullt mulig med vogn.
Fikk roet meg litt nå og ser at vogn er et must. takk for pakke liste polly

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 17:45   #13
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur

vogner er fine som pakkesler når barna ikke sitter i dem.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 18:33   #14
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur

Tror nok jeg hadde tatt med vogn jeg også, ihvertfall hvis det er mulig. Da har du litt kontroll på han også når han sitter i vognen

God tur

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 18:39   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

takk for pakke liste polly

Jeg fikk inntrykk av at du trengte noe konkret å henge stresset på.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 19:00   #16
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger litt råd ang hyttetur

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg fikk inntrykk av at du trengte noe konkret å henge stresset på.

Det inntrykket stemte veldig. hehe..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no