Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Jeg er der jeg pleier. (Noen som vil anbefale Tyrkia?)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-11, 09:56   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg er der jeg pleier. (Noen som vil anbefale Tyrkia?)

Jeg er der jeg pleier.. "Åh nå VIL jeg til syden!" og sitter og surfer etter turer i sommer. Jeg får aldri kommet meg på ferie med mine små. VET det kan være stress, men jeg har så lyst å ta med ungene en liten tur et sted i sommer.. nå begynner de å bli så store at jeg kan klare dette uten å stresse for mye..
Hvert år strever jeg med dette og så må jeg gi opp fordi det blir for dyrt for meg.. jeg får jo igjen på skatten (tvangssparing, trekker for mye skatt) men om sommeren får jeg ikke studielån,kun overgangsstønad, dermed har jeg pleid å bruke skattepengene på å leve på. utrolig drit. I fjor hadde jeg faktisk bestilt en tur til kypros, men måtte avbestille.

Nå prøver jeg å spare litt her.. og det er neimen ikke lett. men skal prøve hardt. Måtte bruke endel av sparepengene nå på ny vaskemaskin da, men skal prøve å bygge opp igjen kontoen..

Vel har nå funnet et nydelig hus i toscana, like ved pisa, det kan jeg leie en uke for 500 euro. og det er lett å komme til selv om man ikke har bil. det går 10 busser om dagen og bussstoppet er 250 meter unna og det ligger ca 1 km unna en landsby som har alt man trenger.
Flybillettene kommer på nesten 8-10000 for oss tre og så er det jo mat og alt mulig utenom. Og det er GASSkomfyr i huset.. Får litt presentasjonsangst..

Så tenker jeg at kanskje jeg bare skal gjøre det veldig enkelt, og bestille en charter tur med all inclusive.. så da ser jeg på startour og har funnet et hotell i tyrkia hvor ALT av mat og drikke er inkludert.. til 17000 kr for 1 uke.
Jeg har alltid vært litt fordomsfull og tenkt isj tyrkia, matforgiftning, alanya er jalla osv.. (har kun vært i spania og hellas før)
Men det er kanskje greit å bare komme oss et sted for første gang og se hvordan det er? Det er et 4 stjerners hotell og ser helt ok ut på bildene..
Småen har aldri en gang badet ute før, siden sommeren i fjor var så kald. Kun vasset litt på en strand. Han sliter så mye med astma hele året at en slik tur ville kanskje gjort han veldig godt..

Hva mener dere om tyrkia?

http://www.startour.no/feriereiser/t...on=sommer-2011

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:05   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil ambefale tyrkia?)

Har hørt veldig mye bra om disse all inclusive-hotellene i Tyrkia. Hvor i Tyrkia er det? Du skal være klar over at det som regel er ganske lang busstur fra flyplass til stedene.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:10   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil ambefale tyrkia?)

det er i alanya.. se link. ligger ikke flyplassen i alanya?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:12   #4
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Flyplassen ligger i Antalya, et par timer fra Alanya. Jeg var der på jentetur i høstferien. Elsket det! Det var min første sydentur, og jeg hadde ikke store krav. Det jeg ville ha var sol, varme, strand og hav. Men jeg synes det var helt fantastisk. Alanya er veldig fint.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:14   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

et par timer? oi vi lander 00.20 i såfall står det på nettsiden.. også er det buss i mange timer..?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:15   #6
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Vi drar til Alanya for tredje gang til sommeren. Vi liker oss veldig godt der nede. Min kjære var veldig skeptisk til å dra til Tyrkia, men etter mange anbefalinger, ble han da med og nå er det han som drar igang feriene dit.

Bussturen fra flyplassen i Antalya til Alanya tar i underkant av 2 timer. Bussene er fine turbusser med godt klimaanlegg, og man kan kjøpe drikke ombord. Om det er ønskelig tar de en stopp også. Det har aldri vært noe problem med disse bussturene for oss, selv med en meget utålmodig gutt.

Selgerne i Alanya er pågående, men det er bare å overse de. Maten er god, og prisene er hyggelige.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:16   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Det er ca 2 timers busstur, tror flyplassen er i Antalya, annen by. Så hvis du synes det er ok og at det ofte blir sykt varmt der i juli (som mange andre steder), så ser det veldig fint ut.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:19   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Bulgaria. Det er billig og veldig ålreit. Vi var på hotell Helios et år. Det ligger i en koselig liten by litt utenfor de verste turistfellene. Du får leilighet så du kan ha mye av maten selv, og dagligvarebutikken er rett nedi gata. Og det koster ingenting. Virkelig ingenting å handle der.

  Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:21   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Hvis jeg skulle på aleneferie med to små barn så hadde jeg nok heller gått for chartervarianten enn å leie hus/ta busser osv. 1 km til landsbyen kan fort virke langt når man må gå med småbarn i varmen og få med seg alt man trenger av mat og drikkevann. Hvis dere må ta buss hver gang dere skal bade så vil nok det og oppleves litt slitsomt. Har vært på en herlig ferie i en landsby i nærheten av Pisa, men vi var flere voksne, barna var større, vi leide bil og kjørte mye rundt. Men det var litt logistikk før vi fant ut av alt sammen.

Har aldri forsøkt All inclusive, og syns det virker litt kjedelig - men for en mest mulig avslappende aleneferie med små barn tror jeg sikkert det kan ha sine fordeler.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:24   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Forresten så vet jeg ikke om 17.000 for en voksen og to barn i en uke er spesielt billig. Vi var to uker på Chios, på et veldig fint hotell, for litt over 20.000. Det var to voksne og ett barn, ikke all inclusive, men det er jo billig å spise på de greske øyene.
Har du sjekket solfaktor.no? Den er veldig grei å søke på etter de kriteriene man ønsker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:27   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Du får en uke i Bulgaria for 11.700 og da koster det minimalt å være der.
http://www.ving.no/charteraccomodati...okingFlow=True

  Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:31   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Og hvis du først har ferie så er det ofte veldig billig å være en uke til.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:33   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Du får en uke i Bulgaria for 11.700 og da koster det minimalt å være der.
http://www.ving.no/charteraccomodati...okingFlow=True

Kostet ikke så lite i juli, minste prisen jeg fant var over 15 tusen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:37   #14
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

problemet når man reiser alene med to barn må man betale voksenpris for det ene barnet!!!
derfor blir det så dyrt..

Tror all inclusive passer meg utmerket akkurat nå¨.. om det er kjedelig det bryr jeg meg ikke om. jeg kan være spennende mor på spennende reiser når de er eldre. aller helst vil jeg ta dem med til afrika på safari osv, men det får vente.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:39   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Ja, jeg tror også du får mye mer avslapping og feriefølelse hvis du velger noe lettvint med alt tilgjengelig og lite annet å ta ansvar for enn å kose deg med ungene. Vet ikek om all inclusive nødvendigvis er så mye billigere, men da har du ihvertfall oversikt og trenger lite penger på selve turen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:39   #16
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Jeg har reist mye alene med mitt ene barn, og vi har forsøkt det meste. Det som var mest avslappende og gav mest krefter til senere var standard "sydentur" til Kypros.

Ungene får andre barn rundt seg og storkoser seg med det - også om de er typen som ikke nødvendigvis tar kontakt med de andre, men det er noe med å ha valgmuligheten. Dessuten gir det dem impulser, noe å se på og la seg underholde av, i stedet for å krangle med søsken. Områdene er tilpasset barn med mye lekemuligheter, bassengene er fine, man kan kjøpe is ved å bare gå 20 meter, man kan velge å spise fra bufféen på hotellet ogfå med seg underholdning som trylleshow, magikere etc. Ikke det jeg ville valgt for en venninnetur, kjærestetur eller aleneferie, men med små barn?

Kan dere klare å reise i midten av juni i stedet for juli? Det blir veldig varmt overalt i juli, tror jeg.

Jeg ville ikke valgt å leie hus eller leilighet, det har vi også gjort sammen med enannenbarnefamilie.Det var kjekt ogopplevelsesrikt, men da vi kom hjem var jeg utslitt. Det er mye pes og logistikk.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:40   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Når slutter du på skolen? Er ikke det ganske tidlig i juni?
http://www.apollo.no/NO/hvor-vil-du-...ookingBtn=true

16000 all inclusive 1 uke f.o.m 5 juni.

http://www.ving.no/charteraccomodati...okingFlow=True
13500,- for en uke u. all inclusive 12 juni.


Sist redigert av Left : 08-01-11 kl 10:55.
  Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:41   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Har du sjekket Sembo.no?
De har bra priser på hotell med all inclusive, så bare bestiller du fly selv.
De fleste har en ordning med at man betaler litt ekstra for å bli hentet på flyplassen, nesten som charter, bare billigere
Har funnet ganske greie priser til Kypros, og fly med norwegian(dette er fra Olso da)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:43   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Kostet ikke så lite i juli, minste prisen jeg fant var over 15 tusen.

Jeg fikk ikke med meg at det måtte være i juli. Trodde det holdt med skoleferien jeg.

  Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:44   #20
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

jeg vet ikke når jeg slutter, vi har ikke fått eksamensdatoene enda..

men den billigste turen innenfor skoleferien fant jeg i begynnelsen av august..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no