Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-12, 10:55   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Takk for råd.

Vi tar med trillen. Jeg vet han kommer til å trenge en lur på dagen og da er et ok å ta med en jeg vet duger, og ikke satse på at de har en ok i syden vi kan leie. Han har alltid sovet best i vognen på dagtid, vanskelig å legge seg i sengen da.

Takk for råd og meninger.

__________________
2003-2008



Sist redigert av SpetakkelRandi : 23-07-12 kl 11:36.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 10:58   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Nå kjenner jeg ikke behovet til ditt barn, men min fireåring hadde sett dumt på meg om jeg hadde forsøkt å prakke på ham vogn. Det er snart to år siden sist han satt i en. Vi var nettopp en dag i legoland og jeg savnet definitivt ikke vogn. Det var en lettelse å reise uten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 10:58   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Jeg hadde ikke giddet. Sov han ikke ifjor, så gjør han neppe det i år.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 11:00   #4
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Vi skal en dag i dyre/fuglepark, men det gikk fint uten på akvariet liksom. Vi tar jo pauser på benk også sitter han litt på skuldrene/meitai...

heller mest mot å droppe det ja..

Det går kanskje ann å leie en trille der nede(gran canaria) om det er behov? På mallorca gikk det ann å leie triller, sykler osv..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 11:08   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Slik du beskriver det ville jeg helt klart reist uten. Blir ungene i overkant slitne en dag får dere ta en lang god pause eller avslutte det dere driver med.
Og det er jo ikke umullig å skaffe en paraplytrille der nede heller.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 11:09   #6
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Vi har akkurat vært to uker på Kreta og når det var 40 grader så greide vår fireåring bare å gå 100 mtr før han var helt ferdig. Så vi leide trille på hotellet for 15 eur uken, og det gjorde at vi var veldig mobile.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 11:11   #7
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Vi har ikke hatt med vogn de siste par årene til vår 08-er (januarbarn). Han kan innimellom få sitte på skuldrene, ellers tar vi ting i hans tempo. Vi hadde ikke siesta i syden, men han sovner gjerne på en busstur eller i bilen. De holder ganske lenge når de gjør noe som er spennende: fuglepark, barnehagedagen eller bading.

I syden kan det være godt å få noen timer med avslapping på hotellrommet til lunsj, eller før middag. Men vi fulgte normal norsk døgnrytme og spiste heller middag alene på restaurant - før alle andre gutta var i seng i 8-9-tida om kvelden.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 11:11   #8
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Hadde lånt paraplytrillen, kan være kjekt å ha i varmen. Barn blir fortere sliten når de svetter og kaver.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 11:20   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Men det går ann å leie trille på gran canaria?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 11:20   #10
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Er det lange avstander fra hotellet til restauranter? Vi hadde zapp til vår da han var 4. Den var veldig kjekk hvis vi skulle gå mye på dagen. Den var et must om kvelden når vi gikk ut for å spise. Han sovnet i vogna før vi kom oss hjem. Vet ikke hvordan du pleier å gjøre det med middag og sånt på ferie.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 11:22   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Vi brukte ikke vogn da poden var fire, og han kan jo sove på rommet eller under en parasoll ute evt. Jeg hadde definitivt droppet trille.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 11:27   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Vi tenker at vi skal spise middag slik at det blir hans kveldsmat liksom. i 18-19 tiden.

vet ikke helt. Det er utelukket med sovende barn ved en vogn ved middagsbordet. hehe. eller en på en solseng med parasoll. Jeg har ikke slike barn.

Hadde vært kjekt med en daglur, slik at vi hvertfall kunne drøye leggetid til 20-21 liksom.

Jeg har ikke peiling på avstander der nede. Jeg har aldri vært der. Er ikke gå-lengden jeg tenker er problemet. Er heller behov hvis han trenger å få legge seg på dagen.

Men tror jeg dropper å ta med vogn, også leier vi en der nede hvis behov.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 11:29   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Jeg har forresten løyet til han og sagt at ALLE sover siesta i syden.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 11:48   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Da min yngste var fire år, hadde hun ikke sittet i en vogn på over et år. Jeg hadde aldri giddet å dra på en vogn, med mindre du visste det var et reelt behov for dn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 11:52   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Jeg hadde ikke giddet. Jeg drar uten til plutten nå også selv om han elsker vogn. Og er en sånn du kan finne sovende i vogn ved bordet. Sånne parker er det siste stedet han vil ha vogn. Mer aktuelt på shopping.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 12:01   #16
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Jeg hadde ikke giddetbå dra på en vogn, når barnet er 4 år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 12:05   #17
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Ja det er stor forskjell på barn. Problemet med å spise tidlig er at det er veldig varmt. Så vi pleier å drøye det til litt før solnedgang. Så ting blir jo mye lettere for deg, og mer behaglig om du klarer å drøye leggetiden. Mine barn har gjerne kunnet ta seg en siesta under en parasoll også.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 12:17   #18
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Jeg tenker at du heller får legge opp dagene litt på hans premisser. Blir han sliten, så ta en pause.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 12:21   #19
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Vi hadde med trille til vesla da vi var på Gran Canaria. Hun hadde akkurat fylt fire og vi brukte vogna hver dag. Vi hadde ett stykke å gå ned til stranda og sentrum (vi bodde i Puerto de Mogan). Hun fikk selvsagt gå innimellom, men hun ble fort sliten og da ble det mye mas og styr om hun hadde skullet måtte gå selv.

Særlig på kveldene etter middag når vi skulle hjem til hotellet igjen, med en sliten fireåring, så ville jeg ikke vært foruten vogna.

Jeg stemmer for at du låner paraplytrilla.

Frøkna vår sov ikke på dagen og gjorde ikke det i syden heller. Vi var vel på hotellet til i åtte-nitida på kveldene og valgte å ha litt trege morninger med frokost på terrassen og sånn.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 13:52   #20
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Her hadde vi giddet selv om snuppa aldri sover på dagtid. 1) den er grei å ha bagasjen oppi mens hun går pent ved siden av (*humre*) 2) når det er utenom det vanlige så KAN det hende de blir slitne og må hvile (ikke sove) eller faktisk til og med at de supper av (Snuppa her sov en time i dyreparken i Mai, før det hadde hun ikke sovet på...nei jeg aner ikke.. Men hun ble ihvertfall helt knekt og tok seg en siesta).

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no